Server og brandfare
Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 02-03-02 11:57

Er der nogen, der ved, om der er brandfare ved at lade en server stå
tændt døgnet rundt? Hvad med lynnedslag? Kan man roligt lade serveren
stå og så tage på ferie i 14 dage uden at bekymre sig om den?

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 02-03-02 12:13

Jonas Koch Bentzen <ingen.emailadresse@eksempel.dk> wrote in news:a5qb58
$2tha$1@news.cybercity.dk:

> Er der nogen, der ved, om der er brandfare ved at lade en server stå
> tændt døgnet rundt? Hvad med lynnedslag? Kan man roligt lade serveren
> stå og så tage på ferie i 14 dage uden at bekymre sig om den?

Hvor tit har du hørt om en maskine der bryder i brand?

Risikoen er diminutiv. Jeg ville ikke have nogen problemer med at løbe den.

--

Mvh. Simon Pedersen

Fra : Jens

Dato : 02-03-02 14:08

"Jonas Koch Bentzen" <ingen.emailadresse@eksempel.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen, der ved, om der er brandfare ved at lade en server stå
> tændt døgnet rundt? Hvad med lynnedslag? Kan man roligt lade serveren
> stå og så tage på ferie i 14 dage uden at bekymre sig om den?

Jeg har aldrig oplevet at der er gået brand i en computer/server og jeg har
arbejdet mange år i branchen.
Lynnedslag er noget andet, men det resultere ofte i at serveren bare går
ned med et brag, da strømforsyning står af (uden at bryde i brand).

Min PC står altid tændt hjemme. Da jeg var i Thailand 3 uger på ferie, var
det vigtigt for mig at jeg kunne uploade mine feriebilleder til den, når
mit memorykort var fuldt. PC'en kørte også upåklageligt i de 3 uger. (Pt.
har den stået tændt stort set uafbrudt i 2 år).

Så du kan roligt lade den stå tændt!

Jens

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-03-02 14:38

Jonas Koch Bentzen skrev:

>Er der nogen, der ved, om der er brandfare ved at lade en server stå
>tændt døgnet rundt? Hvad med lynnedslag? Kan man roligt lade serveren
>stå og så tage på ferie i 14 dage uden at bekymre sig om den?

Hvad tror du at tele. og internetudbyderne gør? Eller alle de
BBS'er der i sin tid drev Fidonet?

--
Bertel

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 02-03-02 14:57

Bertel Lund Hansen skrev:

> Hvad tror du at tele. og internetudbyderne gør?

De har forhåbentlig røgalarmer og lignende.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 02-03-02 16:44

Således skrev Jonas Koch Bentzen <ingen.emailadresse@eksempel.dk> i
dk.edb.netvaerk Sat, 02 Mar 2002 14:57:08 +0100:

>De har forhåbentlig røgalarmer og lignende.

Hmm... gad vide hvad underboen siger, når ens freon-anlæg pludseligt
går af, mens man er på ferie...

Knud
--
"Animals have rights. Animals have rights to garlic, butter and
cooking on both sides." - Ted Nugent

Fra : Kaj Erik Olsen

Dato : 02-03-02 23:33

> Hmm... gad vide hvad underboen siger, når ens freon-anlæg pludseligt
> går af, mens man er på ferie...

Åhhh han får såmænd sikkert bare åndenød

Kaj Erik Olsen