Spiser sko
Fra : M Sørensen

Dato : 02-03-02 13:24

Hej

Jeg har en labrador hvalp på 9 mdr som har den irreterende egenskab at den
vil tage vores sko med op i kassen og gnave på/i dem. er der noget man kan
gøre ?? udover at skælde hunden ud når den gør det og selvfølgelig fjerne
skoene, forsvinder det med alderen eller hvad?

--
Med Venlig Hilsen / Digital regards
Martin Sørensen

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 02-03-02 17:49

-- Hej
Ja, det er jo et af problemerne med en apporterende hund. Du må ALDRIG
skælde din hund ud hvis den kommer med noget til dig uanset hvad det er, tag
det forsigtigt fra hunden og giv den evt. et stykke af dens legetøj i stedet
for.
At det netop er jeres sko Labradoren tager er helt naturligt, de lugter af
jer og giver den derfor en form for tryghed. Tager den skoene når I ikke er
hjemme må I jo sørge for at fjerne skoene. Gør den det når I er hjemme
kalder I hunden til jer og tager skoene som ovenfor beskrevet.
Jeg kunne forestille mig at du senere vil bruge hunden til jagt (en af dine
hjemmesideadresser er en jagtside) derfor er det meget vigtigt ikke at få
ødelagt den naturlige apporteringsevne som Labradoren netop har.
Mange hilsner
Vibeke (Labradorejer siden 1966)

Fra : kbdut

Dato : 02-03-02 20:50

"M Sørensen" skrev d. 02-03-02 13:24 dette indlæg :
> [...]
fjerne
> skoene, forsvinder det med alderen eller hvad?

Du kunne osse prøve at smøre tabasco sauce på en sort sko så skal det
nok høre op når den får den i munden hvis den da vil tage skoen med den
lugt.
Sørg for rigeligt vand .

Hilsen
Kbdut

http://www.kandu.dk/

Fra : Elin

Dato : 03-03-02 20:53

M Sørensen <ms@reefers.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Tv3g8.14038$PE.1034585@news000.worldonline.dk...
> [...]
> gøre ?? udover at skælde hunden ud når den gør det og selvfølgelig fjerne
> skoene, forsvinder det med alderen eller hvad?

Prøv at sprøjte skoene med KW Anti-Slik, det smager bittert og får sikkert
din hvalp til at lade skoene være. Anti-Slik pletter ikke og kan derfor også
anvendes på tapet eller stof.

Venlig hilsen
Elin

Fra : René Kofoed

Dato : 03-03-02 22:21

"M Sørensen" <ms@reefers.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gøre ?? udover at skælde hunden ud når den gør det og selvfølgelig fjerne
> skoene, forsvinder det med alderen eller hvad?

Hejsa.
Vi har en Lab.blanding, på snart 4 år, som så sent som idag, havde hentet en
af mine sko!! Den binder snørebåndene op, men ellers "hygger" den sig bare
med "selskabet" af "mors" sure sko!!! Da den var lille var det mine jakker,
det tog dog lidt hårdt på lynlåsene.Sjovt nok er det kun mine ting, og ikke
min mands ting!

Det hjælper ikke at skælde ud, ihvert tilfælde ikke på vores hund, den
bliver bare ked af det, og har ikke lyst til at, sige hej når vi kommer
hjem.
Så jeg gav den i stedet for en gammel brugt trøje, som alligevel skulle
smides ud, og så var der lige pludselig ikke flere "skojagter". ( de kunne
stå de mest mærkelige steder).
Nu har den ikke flere trøjer og "nøjes" med at hente en sko i ny og næ.
Jeg har en ide om at, det nok ikke hjælper at, fjerne skoene, da den så
måske bare finder noget andet der lugter af jer !!
Så mit råd er: Prøv med en gammel brugt trøje!!
MVH Susanne og Coco.

Fra : Berit

Dato : 04-03-02 14:25

M Sørensen <ms@reefers.dk> skrev:
> vil tage vores sko med op i kassen og gnave på/i dem. er der >noget man kan gøre ??

Flyt kassen og lad være med at skælde hunden ud..
Husk at det stadig er en hvalp, og gnaver den i noget utilsigtet er
det fordi ejeren har glemt at fjerne det !

Hej fra
Berit Rosenfedt
www.lachleen.dk - Cairn Terrier

Fra : Henning Lund

Dato : 04-03-02 17:07

slet VM4YRskrev:

>Flyt kassen og lad være med at skælde hunden ud..
>Husk at det stadig er en hvalp, og gnaver den i noget utilsigtet er
>det fordi ejeren har glemt at fjerne det !

DVS at alt skal hænges op under loftet når man er ude af huset?
--
Mvh/best regards
Henning Lund

Fra : Jan

Dato : 05-03-02 03:33

Ja, gør som Berit skriver, indtil den har fralagt sig vanen, og begynd
snarest at arbejde med hunden så den ikke selv er nød til at finde på noget
at foretage sig.