W2k,switch,1Ip,2pc'er????
Fra : KK

Dato : 02-03-02 12:32

Jeg har et problem med opsætning af mine to maskiner. Jeg har adsl hos TDC
Bredbånd med en fast ip og en Netgear switch, Windows 2000 på begge pc'er
Men jeg skal have en ekstra pc koblet på. mit spørgsmål lyder så hvordan jeg
klarer det? Jeg har rodet lidt med de forskellige indstillinger men har ikke
kunne få det til at kører rigtigt. Jeg har aldrig rigtigt rodet med netværk
før.
Det er ikke nødvendigt at maskine nr. 2 kan komme på nettet, den skal blot
kobles til pc 1. Indtil jeg får to dynamiske ip'er.
MVH.
KK

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 02-03-02 20:14

"KK" <Kierkegaard@e-mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er ikke nødvendigt at maskine nr. 2 kan komme på nettet, den skal blot
> kobles til pc 1. Indtil jeg får to dynamiske ip'er.

Installer TCP/IP og NETBeui protokollen på begge maskiner - hvis den
maskine, der IKKE skal kunne gå på nettet alligevel kan, frigiv IP adressen
ved at starte "ipconfig /release *"

Netbeu protokollen sørger for at fil- og udskriftsdeling mellem de to
maskiner virker. Hvis du skal bruge ip-kommunikation mellem de to maskiner
(Spil mv.), skal du manuelt tildele ip adresser til maskinerne på samme
subnet (fx. 192.168.1.x)

--

Stig Meyer Jensen
stig@smj.dk

Fra : KK

Dato : 03-03-02 08:45

"Stig Meyer Jensen" <stig@smj.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Stig Meyer Jensen
> stig@smj.dk
>

> Det virker hellere ikke når jeg gør det! Jeg har prøvet at fjerne kablet
fra modem'et så kunne maskinerne godt tale sammmen!

MVH
KK