programmer
Fra : FreeCyber

Dato : 02-03-02 10:10

Jeg ved ikke om det er det rigtige sted, men jeg giver det et forsøg.
Som ny forsker, kunne det være det være dejligt at høre jeres meninger om
forskellige programmer til slægtsforskning.

Jeg har prøvet at søge på nettet, og nogle ser da også bedre ud end andre.
Hvad har man brug for som nybegynder.
Jeg har lige anskaffet mig family ties da det er på dansk.
Det behøver ikke at være et dansk program, men det gør det hele en smule
nemmere

- Eilif

Fra : Otto Jørgensen

Dato : 02-03-02 10:54

prøv BK fra http://home3.inet.tele.dk/oxholm/

--
Otto Jorgensen - Norway
http://home.online.no/~otjoerge/

Fra : Svenn Chr. Trønning

Dato : 02-03-02 11:02

Jeg bruger Version 2.5 af Anetavle, og grunden er at servicen er i top,
ligesom programmet er nemt og giver alle de faciliteter som jeg har brug
for.
Programmet er på dansk og hjælpen er nær de to gange jeg har haft brug for
det indenfor 3 år. Prisen er lav, jeg gav 200 kr. Du får atomatisk besked
når der kommer et nyt Version af Anetavle. Du kan se det på
http://home14.inet.tele.dk/anetavle/

MvH.
trønning

Fra : Knud Aagaard

Dato : 02-03-02 16:25

Hej
On Sat, 2 Mar 2002 10:10:20 +0100, "FreeCyber" <FreeCyber@Ya.com> wrote:

>Jeg har prøvet at søge på nettet, og nogle ser da også bedre ud end andre.
>Hvad har man brug for som nybegynder.
At programmet understøtter GEDCOM, hvilket de fleste gør, så er det altid
muligt at skifte til et andet program, hvis du skulle fortryder dit første
valg.
>Jeg har lige anskaffet mig family ties da det er på dansk.
>Det behøver ikke at være et dansk program, men det gør det hele en smule
>nemmere
Det gør ikke den store forskel om programmet er et dansk produkt, eller er
et oversat program, sålænge det understøtter danske familiebegreber.
Jeg vil anbefale dig at prøve nogle stykker inden du bestemmer dig, der er
et godt udvalg på:
http://www.dis-danmark.dk/i_progra.htm

God fornøjelse.
--
Hilsen fra Knud Aagaard
http://knudaagaard.dk/

Fra : Jørgen Engholm

Dato : 05-03-02 20:13

"FreeCyber" <FreeCyber@Ya.com> wrote in message

> [...]
> Jeg har lige anskaffet mig family ties da det er på dansk.
> Det behøver ikke at være et dansk program, men det gør det hele en smule

Også jeg bruger det dansk udviklede 'Anetavle'. Lige som Svenn
Chr.Trønning er jeg godt tilfreds med programmet. Der er al den hjælp at
hente man har brug for. Selv hjælp til at løse et problem med mit
styresystem blev ydet uden beregning.
Jørgen