GasAlarm
Fra : Kim

Dato : 02-03-02 09:25

Vi skal til for første gang at camperer i den "lidt" kolde periode, så
spørgsmålet lyder.
Vil det være en go' ide at få installeret en gasalarm i vognen. Eller er det
bare rent hysteri.
Vi har tit snakket om at vi ikke rigtigt tør sove i vognen, med ovnen tændt.
Men koldt bliver det jo, og helt nyforelsket er vi ikke mere. Jeg ved godt
at på alle nyere vogne er der indbygget
en sikkerhed, hvis flammen går ud slukker gassen. Men kan man nu også stole
helt på det.
Det kan vel gå i stykker iml. servicen.

kim.jensen@get2net.dk

Fra : Tommy Hansen

Dato : 02-03-02 13:28

Hej Kim.
Jeg synes at de billige alarmer er noget skidt, da de ofte giver udslag på
andet end gas.
Jeg arbejder på 18. år i gasbranchen og oplever tit at disse billige alarmer
giver fejlalarmer.
Vi arbejder selv med detektorer i 10000 kroners klassen og de kalibreres
mindst en gang om året, så sikkerheden i en alarm til 400-600 kr. er så som
så.
Jeg vil foreslå dig at få foretaget en gastest hvert år og hvis I er lidt
utrykke ved gassen om natten, så kan I montere en Truma UltraHeat, som er en
el-varmer der placeres inde i Trumavarmeren.

God fornøjelse med vintercampingen. Vi har vintercamperet i mange år og har
aldrig oplevet utætheder i gassystemet.
Du har mange gode oplevelser i vente - Held og lykke.

Tommy Hansen

http://home13.inet.tele.dk/kth
- Om campinglivet...

"

Fra : Steen Larsen

Dato : 04-03-02 23:09

Det første jeg gjorde da jeg købte camingvogn var, at installere en
gasalarm. En af de billige til under kr. 1000,- ( altså alarmen). Jeg tester
den jævnligt med en gaslighter. Og den virker forbavsende kvikt på denne
lighter. Og det er o.k. for mig.
God tur.
Mvh Steen

Fra : Torbenth

Dato : 05-03-02 00:35

Steen Larsen skrev i meddelelsen
<3c83f1a7$0$56568$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>Det første jeg gjorde da jeg købte camingvogn var, at installere en
>gasalarm. En af de billige til under kr. 1000,- ( altså alarmen).

Jeg har en kuliltetester og gasalarm fra BP. Ca. 375,00 pr. stk.
Gasalarm på gulvet og kuliltetesteren i loftet.

Mvh.
Torben

Fra : Lisbeth Jakobsen

Dato : 05-03-02 08:57

"Torbenth" <torbenth@it.dk> wrote in message

> Steen Larsen skrev i meddelelsen
> <3c83f1a7$0$56568$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>

> Jeg har en kuliltetester og gasalarm fra BP. Ca. 375,00 pr. stk.
> Gasalarm på gulvet og kuliltetesteren i loftet.

Er kulilte ikke tungere end luft?! For hvis, så er loftet vel det sidste
sted der kommer kulilte, og på det tidspunkt er det vel for sent.

Venlig hilsen
Lisbeth

Fra : Jan Boegh

Dato : 05-03-02 13:53

"Lisbeth Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> wrote in message

> Er kulilte ikke tungere end luft?! For hvis, så er loftet vel det sidste
> sted der kommer kulilte, og på det tidspunkt er det vel for sent.

Marginalt lettere - mon ikke du tænker på kul/tve/ilte?

mvh
Jan

Fra : Lisbeth Jakobsen

Dato : 05-03-02 14:22

"Jan Boegh" <jan@boegh._X_net> wrote in message

> "Lisbeth Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> wrote in message

> Marginalt lettere - mon ikke du tænker på kul/tve/ilte?
>
> mvh
> Jan

Joeh :o} det er da tænkeligt. Så hjælper det jo ikke at der er
udluftningshuller i bunden af en campingvogn kan jeg regne ud. :o/

EEk... nu tør _jeg_ snart ikke sove med varme på heller....

Hilsen
Lisbeth
http://cutiecats.dk - se min mis

Fra : Tommy Hansen

Dato : 05-03-02 21:42

Hej .

> Joeh :o} det er da tænkeligt. Så hjælper det jo ikke at der er
> udluftningshuller i bunden af en campingvogn kan jeg regne ud. :o/

Prøv at se lidt mere om CO (kulilte) på Dansk Gasteknisk Center:

http://www.dgc.dk/publikationer/vejledninger/41.pdf

Tommy Hansen

http://home13.inet.tele.dk/kth
- Om campinglivet...