Ugen nummer ???
Fra : Jesper Petersen

Dato : 02-03-02 01:47

er der nogen der kender en metode til at beregne ugenummeret på ???? , jeg
kan ikke bruger date("W");

Mvh. Jesper

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 02-03-02 08:36

On Sat, 2 Mar 2002 01:47:12 +0100, "Jesper Petersen"
<dsl9091@vip.cybercity.dk> wrote:

>er der nogen der kender en metode til at beregne ugenummeret på ???? , jeg
>kan ikke bruger date("W");

strftime("%U", $date);

eller

strftime("%V", $date);

http://www.gartneriet.dk

Fra : Jesper Petersen

Dato : 03-03-02 21:48

> On Sat, 2 Mar 2002 01:47:12 +0100, "Jesper Petersen"
>
> strftime("%U", $date);
>
> eller
>
> strftime("%V", $date);

Hvad med denne her:
Function getWeek()
{
$dayofyear = date("z");
$weeknum = round($dayofyear/7);
return $weeknum;
}

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 03-03-02 22:07

On Sun, 3 Mar 2002 21:47:33 +0100
"Jesper Petersen" <dsl9091@vip.cybercity.dk> wrote:

> Hvad med denne her:
> Function getWeek()
> {
> $dayofyear = date("z");
> $weeknum = round($dayofyear/7);
> return $weeknum;
> }

Den går desværre ikke, f.eks. var 1. januar i uge 1 i år, ligeså var 31.
december sidste år. Med andre ord, udregning af ugenummer kræver kendskab
til mere end bare dagens nummer, så vidt jeg husker er reglen at uge 1
skal have mindst 4 dage i det nye år.

--
mvh Andreas Kleist Svendsen

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 04-03-02 00:06

On Mon, 04 Mar 2002 00:18:00 +0100
Christian Hansen <webmaster@telescopium.dk> wrote:

> Hø Normalt siger man at årets 1. uge er den uge, der indeholder årets
> 1. torsdag. Men det er jo samme som ovenstående.

Det er det jo, den logiske forklaring tror jeg i øvrigt er at man mener en
uge bør høre til det år hvori den har flest dage.

--
mvh Andreas Kleist Svendsen