hvalpesvægt
Fra : pia

Dato : 02-03-02 00:51

hej
min papillontæve fik hvalpe for et år siden. hun fik 4. de vejede fra
120 til 158g hver. hun vejer kun 2.8 kg . jeg kunne godt tænke mig at
i skriver lidt om hvor meget jeges hunds hvalpe vejede ved fødslen
hilsen pia

Fra : x Vuf x

Dato : 02-03-02 11:15

1 Mar 2002 15:51:09 -0800, pia wrote:

>min papillontæve fik hvalpe for et år siden. hun fik 4. de vejede fra
>120 til 158g hver. hun vejer kun 2.8 kg . jeg kunne godt tænke mig at
>i skriver lidt om hvor meget jeges hunds hvalpe vejede ved fødslen

Papilloner får fra 1-5 hvalpe ad gangen. 3 er mest normalt.
Vægten kan være op til 250g, og det siges, at alt under 80g dør.
Jeg har dog haft helt nede på 72g, og den blev normal i størrelse
og er sund og rask. Sådan nogle skal selvfølgelig flaskes op, og
det koster blod, sved og tårer!

--
Mvh Sonja webmaster@***sonpet.com fjern de 3*
http://www.sonpet.com/

Papillonhvalpe: 17/10 tricolour 2 piger

Updatet 06.02.2002
-

Fra : Jo-Ann

Dato : 02-03-02 17:25

Hejsa

Du skriver "Sådan nogle skal selvfølgelig flaskes op" hm...og hvorfor SKAL
de det ?

Måske er der en grund til de er mindre ? Måske "skal" de ikke overleve ? Jeg
har selv en hund som jeg er ret sikker på for det første er blevet falsket
op, men har også en ide om han måske er blevet "hjulpet til live"....tror
såmænd han har været dødfødt. Jeg får det aldrig at vide, da hans opdrætter
desværre er død i en meget ung alder.

Han er akkurat lige så stor som alle andre idag...endda lidt større..MEN,
han er absolut ikke sund og rask. Desværre..

Vi håber selv på snart at få hvalpe, men det sker ske et eller andet jeg vil
flaske nogle op....ellers må naturen gå sin gang. Dog ikke forstået således
at jeg vil lade hvalpene "syne hen" jeg vil naturligvis bringe den/dem til
dyrlægen og sørge for de bliver aflivet.

Mvh

Jo-Ann

Fra : Anja

Dato : 02-03-02 17:18

Hejsa
Vi har lige købt en Japanese chin hvalp. (Får hende hjem om 7 uger).
Moderen vejer 2,5 kg. og hun fik 3 hvalpe der henholdsvis vejede 110g. 120g.
og 75g. ved fødslen.
Den lille overlevede desværre ikke.
Hun har tidligere fået et kuld, hvor den mindste kun vejede 80g. og den
voksede sig stor og dejlig.

Venlig hilsen
Anja (der næsten ikke kan vente til der er gået 7 uger...)