HJÆLP! Socket 7 bundkort?
Fra : KES

Dato : 01-03-02 20:17

Hejsa Gruppe

Jeg sidder med et Socket 7 bundkort, men mangler desværre en cpu dertil, og
er derfor blevet tilbudt en 450Mhz Cpu til 100Kr,-
Men nu er spørgsmålet bare: PASSER DEN DERI?
Nogen som kan give mig nogle oplysninger om det?
Her er der nogle DATA om bundkortet:

Octek
RHINO5

Skal i bruge mere end det?

Med Venlig Hilsen Kim

Fra : JSM

Dato : 01-03-02 23:38

"KES" <Kes@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er derfor blevet tilbudt en 450Mhz Cpu til 100Kr,-
> Men nu er spørgsmålet bare: PASSER DEN DERI?
> Nogen som kan give mig nogle oplysninger om det?

Den kan du desværre ikke . Boardet kan (i følge manualen som du kan hente
her : ftp://ftp.octek.com.hk/manual/Socket7/Rhino 5.PDF ) max køre 66 MHz
FSB og med 2,5 x multiplier = max cpu-speed på 166 MHz.
mvh
Jesper

Fra : KES

Dato : 01-03-02 23:43

OK, tak for hjælpen

Mvh. Kim

Fra : Alex Kristensen

Dato : 03-03-02 07:48

JSM wrote:

> [...]
> her : ftp://ftp.octek.com.hk/manual/Socket7/Rhino 5.PDF ) max køre 66 MHz
> FSB og med 2,5 x multiplier = max cpu-speed på 166 MHz.

Hvis det er en AMD K6-2 eller K6-3, kan den stilles til 2x66 MHz og vil
så køre 6x66 MHz = 400 MHz

--
Alex Kristensen
   awk@spamcop.net

A crowd counts many heads but few brains.

Fra : JSM

Dato : 03-03-02 20:50

MHz

> Hvis det er en AMD K6-2 eller K6-3, kan den stilles til 2x66 MHz og vil
> så køre 6x66 MHz = 400 MHz

Det tror jeg sq ikke du får et gammelt Rhino 5 med på. Rent bortset fra
det -kan boardet ikke gå under 2,8 i core voltage og de fleste k6-2 0g 3
kører at2,1-2,3.så jeg er bange for at ideen strander der .

mvh
Jesper