Yep Mark har ret... at køre mod andre mennesker kan ikke sammenlignes med at
køre mod AI'en.
Alene det at dit adreanalin niveau er ca. 1000000 gange højere gør en ret
stor forskel. Når man ved at man ikke bare lige kan restarte ræset hvis man
nosser i det giver det en totalt anden oplevelse. De fleste af os der kører
rigtigt meget online kører stort set ikke offline længere, det kan ikke få
gejsten frem på samme måde når man først har prøvet "The real thing" ;)
Al hjælp kan du lige så godt slå fra med det samme... det gør dig
langsommere, og jo længere du kører med det des sværere er det at tage den
kolde tyrker og slå det hele fra.
Hvis du har samme indstilling som Mark med at hænge på uden at lave for
meget kaos, så er du velkommen... det med at få fart i bilen skal nok komme,
det er din indstilling til tingene der er vigtigst.
Jeg har kørt Grand Prix Legends i flere år nu, men er først lige for nyligt
begyndt at lege med i Nascar, så jeg træner i vildskab lige nu... AI mellem
97-100% alt efter banen og så kæmper jeg for at køre clean, kontrolleret og
strategisk. Det nytter ikke bare at brænde slæden af og overhale de første
15 omgange hvis dine dæk så er smadrede... alle dem du har overhalet suser
stille og roligt forbi dig og holder deres tempo 50 omgange mere mens du
bare bliver sat af feltet.
TÅLMODIGHED er det vigtigste element i Nascar... vent gerne 10-20 omgange på
den perfekte chance, spil det strategiske spil rigtigt, spar dine dæk til
det gælder.
Egentligt er Nascar vel lidt ligesom landevejscykling... TV kommer ind med
20 kilometer tilbage af et 300 km løb, det er først der det gælder... de
første 280 kilometer er strategi, skinangreb, småudbrud og køren de andre
matte så man kan sætte angrebet ind til sidst.
Nascar er lige sådan... de første lange stints gælder det bare om at være
med og ikke at blive sat med en omgang. Er man med i feltet til allersidst
har man en go' chance, og så er det totalt ligegyldigt om man var hurtigst
og førte midt i løbet. Hold fokus, kør sikkert og læg din gameplan når du er
med efter sidste pitstop, det er der det hele afgøres ;)
Nå, det blev en længere fortælling. Kig ind forbi os i den danske sektion af
forummet på
http://forum.racesimcentral.com .... der er masser af kloge
folk der ææælsger at hjælpe rookies igang med online racing.
Mikkel Gram-Hansen
--
Administrator
http://www.simracing.dk
http://www.racesimcentral.com
hehe.. og "NASS RaceSimCentral Pontiac #13" , og "Greyhounds Eagle 1.div.
GPL kører"
Mark S. Rasmussen <mark@tv.dk> wrote in message
news:a5ourp$161v$1@news.cybercity.dk...
> > Det der med at lade vær med at køre de andre af banen kan jeg nok
> overholde,
> > det var også mere med hensyn til hvor gode de andre kører er, jeg gerne
> > ville høre lidt om... Kan du vet sige noget om på hvilket niveat
(computer
> > strength, og hvilke hjælpe "styre ting") jeg helst skulle kunne banke
> > computeren på...
>
> Hej igen. Mht hjælpestyring vil jeg foreslå du slår det fra, da du så vil
få
> langt bedre kontrol over din bil. Manuelt gear kan du sagtens vente lidt
med
> :). De andre kørere svinger meget i dygtighed. Jeg kan absolut ikke prale
af
> at være blandt de bedste, tværtimod. Men jeg kan da holde trit, uden at
> skabe alt for meget kaos på banen. Det er også svært at sige en computer
> strength, da computeren kører uendeligt meget forskelligt fra virkelige
> mennesker, da du kan forudsige computerens næste træk.
>
> Mvh Mark
> #08 Pontiac
>
>