telefon i usa
Fra : Aksel Sonne

Dato : 01-03-02 15:00

hvad er smartest ved korte ophold ( uge eller 14 dage et par gange om året)
i USA hvad angår mobil telefoni
1 kan man med en dansk udbyder og en dansk telefon ringe i og mellem usa og
dk ?
2 kan man leje en telefon i usa og sætte sit eget simkort i
3 skal man bare leje en telefon og et nummer mens man er i usa

Al erfaring modtages med tak
/aksel

Fra : Fischer

Dato : 01-03-02 17:22

> hvad er smartest ved korte ophold ( uge eller 14 dage et par gange
> om året) i USA hvad angår mobil telefoni
> 1 kan man med en dansk udbyder og en dansk telefon ringe i og
> mellem usa og dk ?

Ja, hvis dit abonnement kan bruges i udlandet og du har en tri-band telefon,
så kan din GSM telefon bruges i de store byer i USA.

> 2 kan man leje en telefon i usa og sætte sit eget simkort i

Ja, men det er meget dyrt!

> 3 skal man bare leje en telefon og et nummer mens man er i usa

Sikkert endnu dyrere.

Mit forslag er at du anskaffer dig en tri-band telefon og bruger dit alm.
abonnement - så beholder du jo også dit nummer.
Det er selvfølgeligt ikke billigt at bruge den over-there, men hvis det er
korte ophold, så må det være den bedste løsning.

*Fischer

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 01-03-02 18:52

> Ja, hvis dit abonnement kan bruges i udlandet og du har en tri-band
telefon,
> så kan din GSM telefon bruges i de store byer i USA.

Og såmænd også i mindre befolkede områder - i hvert fald med mit Sonofon
abb. Jeg vil også anbefale dig at bruge dit danske abb., og så få en
tri-band tlf. (eks. t39) - det er dejligt befriende bare at kunne tænde sin
mobil når man lander efter en tur over dammen, og så få sine beskeder m.v.

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 01-03-02 21:34

On Fri, 1 Mar 2002 17:21:54 +0100, "Fischer" <express@get2net.dk>
wrote:

>Ja, hvis dit abonnement kan bruges i udlandet og du har en tri-band telefon,
>så kan din GSM telefon bruges i de store byer i USA.

Men det er hundedyrt.......

>Sikkert endnu dyrere.

Ikke nødvendigvis.

Du kan leje en telefon for 4 dollar om dagen med nationale minutpriser
fra 4,23 - 10.57 kr. pr. minut afhængig af forbrug. For opkald til
Danmark tillægges yderligere 2,50 kr. pr. minut.(www.RentCell.com)

Der findes også selskaber med "gratis" leje mod at du ringer minimum
10 minutter om dagen (til 1,75-1,95 dollar pr. minut)

Til sammenligning tager f.eks. Sonofon fra 8,41- 9,67 kr. pr. minut
uanset forbrug for nationale opkald i USA. Til Danmark er prisen
12,07-13,88 kr. pr. minut uanset forbrug.
Opkald fra Danmark koster fra knap 8 kr. til knap 12 kr. pr. minut.
SMS-beskeder koster mellem 1,22 og 9,67 kr. stykket

(læg dertil abonnement, hvis du ikke har det i forvejen + plus
udgiften til en tri-band telefon)

Sonofons priser varierer meget mellem de forskellige udbydere, og da
der kan være flere udbydere i samme område skal du holde godt øje med
hvem, du bruger til hvad.

>Mit forslag er at du anskaffer dig en tri-band telefon og bruger dit alm.
>abonnement - så beholder du jo også dit nummer.

Mit forslag er, at du tjekker priserne nøjagtig der, hvor du skal hen
- de varierer kraftigt fra stat til stat og fra udbyder til udbyder.
Og først derefter tager stilling. Dit eget teleselskab kan oplyse dig
om roaming taksterne.

www.cellphones.about.com har henvisninger til flere udlejere.

Lars