backup
Fra : Torben Ruby

Dato : 01-03-02 14:57

hejsa !
jeg har det problem, at jeg vil installerer en backup jeg har til at ligge !
den er lavet i 2000 - men jeg har i mellemtiden opgraderet til 2002(XP) !
den kommer med en fejl meldig og siger det ikke er en .pst fil !
men når jeg ser på egenskaber for filen - siger den at det er en .pst fil
!!!!

måden jeg installerer backup på er følgende
1) officeprogrammer -> filer -> import og export -> import fra andre filer
eller programmer ->personal folder file (.pst) -> C:/bla bla bla hvor den nu
ligger !

jeg kan ikke se der skulle være noget galt med den måde jeg gør det på !
er der nogen der har et forslag til hvad der er galt ? (har fjernet
skriverbeskyttelsen)...
kan man importerer .pst til andre mail programmer end office ?
vil det hjælpe at nedgraderer til 2000 igen ???

der ligger 23 mb mail som jeg gerne skulle have fat i !!!! ;-(((

hilsen Torben

Fra : Torben Ruby

Dato : 01-03-02 14:59

lige en ting mere !
har det noget at sige at 2000 var dansk og 2002 er engelsk ???

Fra : pre

Dato : 01-03-02 19:06

*.pst er en filtype. Den bruges til alle (svjh også backu´ps).
Der er en kedelig fejl mellem de to versioner som du måske ikke har bemærket
endnu, men her er løsningen, og mit "bedste forslag":
Flyt den aktuelle *.pst til et eller andet godt sted. Flyt den gamle ind
hvor den nye var. Start Outlook. Afhængigt af reaktionerne kan der
foreligge en ny situation - så bare læg den nye ind på plads igen.

Der er normalt ikke noget i vejen for at køre med 2 pst-filer. Fra
egenskaber åbnes og lukkes efter behag - det kan være irriterende med to sæt
personlige foldere.

Og fejlen i 2002:
Det er almindelig kendt at man kan "bære" sin *.pst fil fra den gamle
installation med over i den nye. Det virker fint, kontakter, e-mail mm.,
det er der alt sammen.
Det er også nemt at klikke "Ny mail til kontakt" - men det går (som regel)
galt når man vil skrive en ny mail fra Inbox for der er "ingen navne".

For en opgradering fra 2000 til 2002 er der for IMO versionen følgende
løsning:
Højreklik Kontakt folderen og vælg egenskaber. På Adressebogsfanen aktiver
"Vis denne folder som en e-mail adressebog".

Klik Funktioner/E-mail Adressebog. Klik Vis eller skift existerende
biblioteker eller adressebøger. Næste. (Der må kun være én adressebog).

Forhåbentlig kan du bruge noget af dette (Jeg har selv "kun" 2000).
pre

Fra : Torben Ruby

Dato : 03-03-02 11:49

tak for svaret pre.
jeg har forsøgt at gøre som du skrev , men desvære uden held....
så må desvære leve med de manglen af filerne

Hilsen Torben

Fra : pre

Dato : 03-03-02 15:38

Fra : pre

Dato : 03-03-02 16:02

Er det ikke for tidligt at opgive?
Det kunne nok se ud som om det er en BackUp fil du har, og spørgsmålet er om
det er Outlooks indbyggede BackUp program der har gjort den, eller om det er
et af de senere tilkomne. Det er bare givet at filen kan åbnes hvis man gør
det rigtigt.
Jeg tog lige et tjek med min og den bygger en fil der hedder Backup.pst.
Hvad sker der når du højreklikker den grå bjælke i Outlook Today og åbner
Personlige Mapper. Under alleomstændighedr, gem filen, man ved
aldrig,¨......

pre

Fra : Torben Ruby

Dato : 04-03-02 19:41

Hejsa pre !
jeg manglede vist lige at tilføje noget til min første hypotese. jeg var så
uheldigt i dec da jeg skulle opgraderer min computer til XP, at den backup
jeg brændte på CD, den ikke virkede ! jeg har dog haft en datarednings firma
til at se på sagerne, da der åbenbart var et eller andet i vejen med den.
det viste sig at det var selicium laget på CDen der var galt med, (havde dog
tjekket om den virkede ved stikprøve udtag inden jeg formaterede ....... men
det viste sig at der var klynger der ikke virkede efterfølgende, jeg har
netop lige fået filerne tilbage fra firmaet, og har forsøgt at lægge dem ind
som du sagde, men jeg har også prøvet med notpad at åbne filen, for at se om
man evt kunne læse noget den vej. det kan man godt, men det er et kæmpe rod
med mail, og andre ting som jeg ved der ikke burde ligge der... jeg har lagt
det hele lidt i stå, da mine studier er lidt krævende pt og de vigtigste
dataer er reddet(-mail) og lagt på 3 medier hvorfra de er tjekket om de
virker, hvilke de gør....så pas på, selv om i laver backup så gør det med 2
eller 3 cdere da man aldrig kan vide om den ene er i stykker..jeg vil dog se
om jeg kan finde ud af om jeg kan læse filerne andre steder, når jeg lige er
ovre den studie pukkel jeg har pt..

men tak for hjælpen .