FORTJENT! (O Brother, Where Art Thou?)
Fra : Morten Steen

Dato : 01-03-02 11:45

Ja, så kan man tilfreds konstatere at O Brother, Where Art Thou?
soundtrack'et scorede en Grammy for årets album!
Jeg skal indrømme at jeg ikke har hørt albummet, men musikken i filmen er da
helt suveræn. Ligesom filmen selv, i øvrigt. Havde først lejlighed til at se
den for et par uger siden. Den var bare helt fantastisk!
Ingen tvivl om at jeg skal have købt det soundtrack allerede i dag.

Morten

Fra : nikolaj borg

Dato : 01-03-02 11:59

"Morten Steen" <morten.x@film.dk> wrote in message
> [...]
> den for et par uger siden. Den var bare helt fantastisk!
> Ingen tvivl om at jeg skal have købt det soundtrack allerede i dag.

Jeg er vild med filmen og synes, at musikken passer fantastisk godt ind i
den, men soundtracket er IMØ noget skrammel. Der er nogle enkelte gode sange
på, men jeg mener ikke, at pladen som helhed er noget særligt... med mindre
man altså er helt vild med Bluegrass, selvfølgelig

/Nikolaj

Fra : Morten Steen

Dato : 01-03-02 12:44

> [...]
mindre
> man altså er helt vild med Bluegrass, selvfølgelig

Det er jeg nemlig! :)

Morten

Fra : Per Kristensen

Dato : 01-03-02 13:09

Jeg købte filmen på DVD da den udkom, da jeg er fan af Coen brødrerne, men
jeg var slemt skuffet over Why' Bother. Der var enkelte sjove scener i, men
ellers var ret lam og kedelig. Jeg kan dog godt lide sangen Constant Sorrow,
eller hvad den nu hedder.

Fra : Tina & Kevin

Dato : 01-03-02 19:20

hej per
jeg havde det egentlig på samme måde, men så så jeg den open air i odense
og fik nogle flere pointer med, de kommer ret hurtigt og er meget underlige
nogle gange, nu er jeg ret vild med filmen, og jeg er enig i at musikken er
vidunderlig, er der nogle der ved noget mere om blue grass?
Men jeg er enig i at det ikke er Feks fargo som virkelig er en solid film
Kevin
--
" We do a lot of surfing here. I like to finish operations early. " (
Lieutenant Colonel Kilgore )

Fra : Peter Larsen

Dato : 02-03-02 03:49

Hejsa

bare lige forat brokke mig, men burde den ikke have
været nomineret sidste år? :|

Hilsen

Peter

Fra : Magnus

Dato : 04-03-02 19:52

"Peter Larsen" <????Trump@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Hejsa
>
> bare lige forat brokke mig, men burde den ikke have
> været nomineret sidste år? :|
>
> Hilsen

Åbenbart ikke. Men det er jo også Soundtracket der har vundet og ikke
filmen, og soundtracket kan jo godt været kommet lang tid efter filmen.
Desuden havde filmen først premiere i USA 22/12 2000 selvom den havde haft
premiere i Europa to måneder før.

mvh Magnus

Fra : Wertigo

Dato : 04-03-02 20:51

Magnus <magnus@mcnus.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c83c254$0$10831$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> Desuden havde filmen først premiere i USA 22/12 2000 selvom den havde haft

Ifølge http://www.epinions.com/musc_mu-395685/additive_~1 så udkom pladen 5.
december 2000. Jeg ved ikke om den kom tidligere i Danmark, hvor filmen
havde premiere tidligere end i USA.

Mht. grammy'er bruges der ikke kalenderåret. SVJH så er skæringsdatoen 1.
oktober. Dvs. at albums udgivet mellem 1/10/00 og 31/9/01 officielt hører
med til 2001. Det er også derfor, at U2 var nomineret i år, i stedet for
sidste år.

MvH Mikkel