Hyperlinks til en bestemt side i et frames~
Fra : Ulrik

Dato : 01-03-02 10:50

Hej,
Kan det lade side gøre at lave et hyperlink til et frameset hvor man ønsker
en bestemt side vist i f.eks. "main" framen, hvor man normalt skal klikke på
en link i "menu" framen for at få siden vist?

mvh ulrik

Fra : KN

Dato : 01-03-02 13:34

Under link properties skriver du i target frame blot navnet på den frame du
ønsker siden vist i.

Fra : Ulrik

Dato : 01-03-02 18:33

Det er en bestemt side på et *eksternt* web jeg ønsker at vise...
mvh ulrik

Fra : Camilla Scharff

Dato : 01-03-02 23:39

"Ulrik" <uj@adslhome.dk> skrev...
> Det er en bestemt side på et *eksternt* web jeg ønsker at vise...
> mvh ulrik

Det kan man godt - men hvis den, som har lavet siden, har valgt at bruge
frames, så vil han/hun nok ikke blive overvældende glad over, at du vælger
at linke til en specifik side uden for framesettet...
Men ellers er metoden, at du finder siden, højreklikker og går i egenskaber,
og så kopierer URL'en derfra, som du så linker til.

Mvh. Camilla

Fra : Ulrik

Dato : 02-03-02 00:12

Hej Camilla,
Der er en bestemt side på et *externt* web i den *originale* frameset jeg
ønsker at vise - ikke den "default" side i det originale frameset.
Altså, hvis du f.eks. ønsker at grave ned i et web der er bygget op af
frames, hvordan vil du referere til en bestemt side i dette frameset og
samtidig vise siden inde i det originale/ejerens frameset - altså ingen
"snyd", men med en _blank property?

mvh ulrik

Fra : Camilla Scharff

Dato : 02-03-02 17:43

"Ulrik" <uj@adslhome.dk> skrev...
> Hej Camilla,
> Der er en bestemt side på et *externt* web i den *originale* frameset jeg
> ønsker at vise - ikke den "default" side i det originale frameset.

Hej Ulerik

Sorry - misforstod dig

Men så kan man ikke - det er jo netop det, som er ulempen ved frames; at man
mister muligheden for at få gengivet sin menu med div. links mv., hvis folk
vil linke til en _bestemt_ side. Dog kan man vha. javascript (?) indsætte et
"Hold sammen på frames-script", så man skulle kunne få vist hele frameset
uanset hvilken side der blev linket til - men det er jo så i givet fald
webmasteren på den side, som du vil linke til, der skal have indsat et
sådant script (lang forklaring, håber du forstod det...)

Mvh. Camilla

Fra : Andreas Paasch

Dato : 02-03-02 22:58

Jeg tror nu jeg har luret den her ...

Du har et frameset som du kalder fra een link, et eller andet sted, når
dette specielle link aktiveres skal framesettet kaldes, men så vise een helt
speciel side i main-vinduet, og ikke standard siden.

Hvis det er således, er fidusen at bruge enten Javascript, som jeg så intet
ved om, eller gribe ind til SSI (Server Side Include) og dette kombineret
med de såkaldte environment variables skulle løse dit problem.

Fidusen er, at man i starten af framesettet hvor sideindholdet fastlægges,
vha. SSI spørger hvor kaldet kommer fra vha. HTTP_REFERER variablen. Denne
bygges ind i en if-else-endif løkke og derfra vises siden som ønsket.

--
Regards / Med venlig hilsen / Mit freundlichem Gruss

Andreas Paasch
Denmark
http://www.Paasch.Net