BNC stik?
Fra : Kim Schwalbe

Dato : 01-03-02 10:43

Hej i gruppen

Jeg har fået til opgave, at forlænge en kabelforbindelse der bruger BNC
stik!
Så er mit spørgsmål om man selv kan monterer BNC stik.. evt. lidt om hvordan
det gøres?
Grunden til at jeg gerne selv vil monterer, er at den skal i gennem en
betonvæg?

Venlig Hilsen Kim S

Fra : Martin Singh

Dato : 01-03-02 11:31

Ja det kan du sagtens.
Du skal bare købe/låne en Crimptang til BNC, det er ret nemt. Køb et løst
BNC-stik (eller et par stk.)
check evt. hos Brinck Elektronik... www.brinck.dk
Men det er jo en gammel ustabil netværksforbindelse i Coax. Jeg kan ikke
erindre hvor mange problemer jeg har haft med det BNC. Næh, smut over på UTP
vognen.
Hvis jeg var dig ville jeg lokke dem til at skifte til RJ45-netværkskort i
de pågældende maskiner som skal forbindes. Det kan du gøre ved at købe en
switch eller hub som har 4 porte med RJ45 OG 1 stk. BNC stik så andre pc-ere
stadig ville kunne kommunikere.
RJ45-tang og stik kan også fås hos brinck.

Fra : Danny Kragh

Dato : 01-03-02 12:01

"Martin Singh" <real_warhawk@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3c7f5883$0$240$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Ja det kan du sagtens.
> Du skal bare købe/låne en Crimptang til BNC, det er ret nemt. Køb et løst
> BNC-stik (eller et par stk.)

Alternativt kan man får "forlænger-stik" til BNC, han-han, som samler kabler.

--

Danny

Fra : Martin Singh

Dato : 01-03-02 13:52

problemet er vist, så vidt jeg har forstået, at kablet skal gennem en
betonvæg, så jo mindre hul jo nemmere...

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 01-03-02 19:56

"Danny Kragh" <danny@REMOVEkraghereden.dk> skrev i en meddelelse

> Alternativt kan man får "forlænger-stik" til BNC, han-han, som samler
kabler.

Er forlængeren nemmere at få gennem muren, da?

--

Stig Meyer Jensen
stig@smj.dk

Fra : Danny Kragh

Dato : 02-03-02 22:01

> Er forlængeren nemmere at få gennem muren, da?
Point taken, delvis i hvert fald.

>Jeg har fået til opgave, at forlænge en kabelforbindelse der bruger BNC
>stik!
Her er forlængeren rigelig

>Så er mit spørgsmål om man selv kan monterer BNC stik.. evt. lidt om hvordan
>det gøres?
Her kan det bruges som alternativ

>Grunden til at jeg gerne selv vil monterer, er at den skal i gennem en
>betonvæg?
Her kniber det med forlænger som option.

)

Danny

Fra : Arcana

Dato : 04-03-02 22:23

"Stig Meyer Jensen" <stig@smj.dk> skrev i en meddelelse

> Er forlængeren nemmere at få gennem muren, da?

Nej, nej - det bruger han crimp-tangen til... )

/arcana

Fra : Kim Schwalbe

Dato : 04-03-02 23:22

Hej Arcana
Tak tak , den er sivet ind ))

Hilsen Kim S

<marsupilan@kangoroo.gov> skrev i

Fra : Lars kj

Dato : 01-03-02 15:39

> Ja det kan du sagtens.
> Du skal bare købe/låne en Crimptang til BNC, det er ret nemt. Køb et løst
> BNC-stik (eller et par stk.)
Det er også muligt at købe BNC stik som kan samles uden en tang, det er
noget med at stikket skal skrues sammen.

/lars

Fra : Esben

Dato : 01-03-02 16:47

> [...]
hvordan
> det gøres?
> Grunden til at jeg gerne selv vil monterer, er at den skal i gennem en

Tja, sidst jeg rodede med BNC stik var jeg ude for det samme. Vi skar dog
bare ledningerne over og forbandt dem, efter at den ene ende var først
igennem væggen, med han/hun antennestik (den slags til tv/radio). Havde vi
haft en kronmuffe ved hånden havde vi sikkert brugt den istedet. Ganske
givet ikke en professionel løsning, men den virkede og vi slap for at
anskaffe en speciel tang og stik.

--
Esben

Fra : Kim Schwalbe

Dato : 02-03-02 00:08

Hej Martin, Danny, Stig, Lars og Esben

Tak for svarende jeg er blevet meget klogere.
Jeg skifter til UTP...Jeg kan vel også selv montere RJ45 ?
Hvis i lægger inde med tip, så frem med dem

Venlig Hilsen Kim S

Kim Schwalbe <kim_schwalbe@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a5nift$27h3$1@news.cybercity.dk...

Fra : Martin Singh

Dato : 02-03-02 10:43

Det kan jeg godt forstå. Det bliver MEGET nemmere. Se hvordan
farverne/ledninger skal ligge her:
http://www.brinck.dk/patch.htm
Ja, du kan købe en tang til ca. 200 og stik for ca. 8 kr. afhængig af antal.
Tangen gør ikke andet end at den klemmer stikket lidt, men man kan ikke
undvære den.
Hvis du bruger en hub/switch med BNC og 4-5 RJ45 stik så husk at kablerne
skal være STRAIGHT / LIGE fra pc til hub og vice versa (med mindre du bruger
uplinkport. Der skal det være Krydset)
Hvis du har samlet ledninger før, f.eks. telefon / alm strøm så er det ikke
noget problem.
Eneste problem er lige om du kan få en hub/switch med BNCx1 nu.. MAn kunne
for 4 år siden. Jeg har selv brugt en sådan. Under alle omstændigheder kan
du nok højst få fat i en HUB 10 MBit med 4 porte +x 1 BNC. Men det er vel i
orden, når man tænker på at BNC også max. kører 10 Mbit. Så der vil ikke
være noget tab. Nå.. det må du jo hygge dig med.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-03-02 16:18

"Martin Singh" <real_warhawk@hotmail.com> wrote in message
> [...]
antal.
> Tangen gør ikke andet end at den klemmer stikket lidt, men man kan ikke

Sæt dog hellere et dåse med stik op... Hvor ud bruger installations... LK´s
stik kan monteres stort set uden værktøj. Og så har du et fast stik
siddende...

Fra : Kim Schwalbe

Dato : 04-03-02 18:33

Hej Bjarke