2 spørgsmål...
Fra : Henrik Jensen

Dato : 01-03-02 10:38

Hej gruppe

På en hjemmeside har jeg lavet en tekst: "siden er seneste opdateret" og
har derefter indsat et timestamp.

Spørgsmål 1:

Hvorfor opdaterer FP2000 ikke denne information? Den ændres ganske vist
på min PC, men bliver ikke uploadet?

Spørgsmål 2:

Kan man lave en gæstebog, uden at skulle downloade fra guestbook.com
eller lignende?

Jeg er ingen HTML/Javascript haj, men jeg er villig til at lære

HB

Fra : Henrik Jensen

Dato : 01-03-02 10:46

tillægsspørgsmål!!

Hvorfor bliver min grafik nogle gange smadret? Jeg har lavet et logo
i JPG format, bare med lidt stregtegning og indsat tekst, og i Paint
Shop Pro ser det fint ud når jeg gemmer det, men på hjemmesiden bliver
det helt forvansket.

Jeg har sat .jpg kvalitet til 99 i FP. FP sætter det altid til 75 som
standard, skal man virkelig ændre det hver gang man laver ændringer
på siden (det lyder helt tumpet hvis man skal).

Nu tror jeg ikke jeg har flere ?? i denne omgang.

HB

Fra : Henrik Høegh

Dato : 01-03-02 12:10

Hey,

Hvis du ændre billedets størrelse bare lidt direkte i PSP, uden af fortælle
FP det, vil den bruge de samme mål, og krympe eller strække dit billede.

Men jeg vil sige, at jeg ville bruge gif formattet. Jpg ser ikke ret godt
ud.

Venlig hilsen
Henrik Høegh

Fra : Viggo

Dato : 01-03-02 11:36

[...]

Jeg har konstateret at hvis jeg ikke opdaterer tekst på siden, men fx kun
hyperlinks, ændrer den ikke siden på serveren. Så skriver jeg et bogstav og
sletter det igen, - så virker det.
VB

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 02-03-02 22:53

Velkendt problem og løsningen er som du skriver. Skulle vist være
rettet i Servicepack 2.