Strategispil?
Fra : Michael

Dato : 01-03-02 09:22

Hejsa.

Nu får jeg meget snart en ny computer og kan endelig igen igen spille (har
jeg ikke kunnet i årevis pga. for lille PC) *GG* Da jeg sidst kunne spille,
spillede jeg rigtigt meget Red Alert. Hvilke lignende strategi spil er der
nu her idag? Jeg er ikke til actionspil men kun Monkey Island og Red Alert
look-alikes

Michael

Fra : Søren R

Dato : 01-03-02 10:09

Diablo 2 kunne jeg forestille mig ville være interessant.

Fra : Lars Willum Christia~

Dato : 01-03-02 10:29

Red alert 2, og udvidelsen yuris revenge.

Mvh. Lars.

Fra : Dabbu

Dato : 01-03-02 10:28

"Michael" <spam@example.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> nu her idag? Jeg er ikke til actionspil men kun Monkey Island og Red Alert

Du kunne klø på med RedAlert 2, Tiberian Sun, Stronghold, Cossacks, Ages of
Empires2 som alle er gode RealTimeStrategy-spil . Check evt nogle
anmeldelser på f.eks www.gamespot.com .

Tur-baseret strategispil er det noget ? For så er Civilization III lige
sagen !

Mvh
Dabbu

Fra : Michael

Dato : 01-03-02 10:47

Alert

> Du kunne klø på med RedAlert 2, Tiberian Sun,

RA2 og TBS.. er det ikke bare udvidelser til den originale RA? Altså ikke
bedre grafik, lyd m.v.?

> Stronghold, Cossacks, Ages of Empires2 som alle er gode
RealTimeStrategy-spil . Check evt nogle
> anmeldelser på f.eks www.gamespot.com .

Tak, vil jeg prøve Kan man igrunden spille TBS med interenettet?

> Tur-baseret strategispil er det noget ? For så er Civilization III lige
> sagen !

Nej, jeg er nu mest til realtime men ellers tak.

Michael

Fra : Dabbu

Dato : 01-03-02 11:05

> RA2 og TBS.. er det ikke bare udvidelser til den originale RA? Altså ikke
> bedre grafik, lyd m.v.?

Tjoo, men grafikken er da blevet _lidt_ bedre : ) Men RTS-spils force ligger
som regel ikke i grafikken, men i gameplayet . Her er både RA2 & TBS
væsenlig forbedret (f.eks er tankrushes ikke så nemt som i RA)

Mvh
Dabbu

Fra : Michael

Dato : 01-03-02 11:13

> [...]
> som regel ikke i grafikken, men i gameplayet . Her er både RA2 & TBS
> væsenlig forbedret (f.eks er tankrushes ikke så nemt som i RA)

Det er da rigtigt (mht. grafikken). Jeg kunne bare godt tænke mig (blot for
fornøjelsens skyld) at kunne zoome ind på mine tropper, dreje "kameraet"
rundt og se hvordan mine fjender bliver tilintetgjort fordi jeg hellere vil
holde øje med grafikken/troppebevægelserne frem for at lave en strategisk
plan *GG* Men jeg skulle jo nok lige kigge lidt på TBS en gang (er det den
nyeste?) og kan man spille den via INET?

Michael

Fra : Dabbu

Dato : 01-03-02 11:33

> [...]
> plan *GG* Men jeg skulle jo nok lige kigge lidt på TBS en gang (er det den
> nyeste?) og kan man spille den via INET?

Nej, Red Alert 2 udvidelsen Yuris Revenge er nyeste skud på stammen i den
serie .

TBS via internet ? hmm ikke sikker, men RedAlert2 spilles flittigt via
internet, så mon ikke også TBA er en ulighed .

Mvh
Dabbu

Fra : Rune Manscher

Dato : 01-03-02 12:26

"Michael" <spam@example.com> wrote in message
[klip]

> [...]
vil
> holde øje med grafikken/troppebevægelserne frem for at lave en strategisk

Det mener jeg da man kan i Emperor: Battle for Dune, og jeg er sikker på, at
man kan i Star Wars: Force Commander. Eneste problem med det sidste er bare,
at der ikke rigtigt er noget at nyde ved grafikken.

*Rune

Fra : Dabbu

Dato : 01-03-02 12:47

"Rune Manscher" <manscher@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
bare,
> at der ikke rigtigt er noget at nyde ved grafikken.

I Stronghold kan man dreje kameraet og kampene er ganske underholdende at
beskue

Mvh
Dabbu

Fra : Michael

Dato : 01-03-02 13:12

> [...]
bare,
> at der ikke rigtigt er noget at nyde ved grafikken.

Emperor: Battle for Dune? Kan du fortælle mere om den? Er det realtime
strategi (er det en Dune klon)?

Michael

Fra : CB

Dato : 01-03-02 14:54

Hej

Ville bare nævne Ground Control + udvidelse (vistnok gratis, altså
udvidelsen) som er et realtime strategi spil med nydelig grafik. Alt er i 3D
med frit kamera, zoom osv. Har selv spillet det en del og det kan absolut
anbefaldes. Det er efterhånden ik nyt mere, men vil tro at det stadig er det
bedste bud på et grafisk flot realtime spil.....og nu kommer jeg jo lige i
tanke om Homeworld + udvidelse (cataclysm) hvor man kunne side og juble over
grafikken i alt for lang tid (det er jo et realtime spil hvor der konstant
skal laves noget).
Homeworld er nok mere at klasifisere som et realtime spil da det indeholder
alt fra mineralindsamling, opgraderinger, troppebygning osv. GC er fokuseret
på den stratetiske brug af tropper, udnyttelse af landskabet o.l.

Men her skulle der da være lidt for øjet, hjernen og den nye cpu.

cb

Fra : Rune Manscher

Dato : 01-03-02 17:48

> at
> bare,
>
> Emperor: Battle for Dune? Kan du fortælle mere om den? Er det realtime
> strategi (er det en Dune klon)?

Det er RTS, med ressource-samling, kamp etc. Det er ikke en Dune-klon, det
er et spil baseret på Dune-licensen Foregår på Dune, og man kan spille 3
forskellige singleplayer-kampagner. Så vidt jeg husker var der noget mere
fokus på kamp end 'micro-management'. Er vel egentlig bare en fortsættelse
af Dune II, til dem af jer der kan huske den.

Se evt. mere her:

http://gamespot.com/gamespot/stories/reviews/0,10867,2774894,00.html

*Rune

Fra : Michael Petersen

Dato : 01-03-02 15:12

> [...]
> plan *GG* Men jeg skulle jo nok lige kigge lidt på TBS en gang (er det den
> nyeste?) og kan man spille den via INET?

Hvad med Conflict Zone. Det har en fed grafik.
Desuden er AI'en ret veldudviklet så tropperne "tænker sig om". Hvis du
f.eks har en gruppe af tanks, heavy tanks, anti luftskyts, jeeps og lign og
beder hele gruppen om at køre et sted hen. Vil nogle af de lette køretøjer
køre i forvejen (såsom Jeeps) og udforske. De lidt langsommere og svage
køretøjer såsom antilufskyts vil blive eskorteret af et par tanks. Alt dette
finder AI'en selv ud af. Helt klart et meget overset spil imho.

Michael

Fra : Martin Christiansen

Dato : 01-03-02 16:04

Dabbu wrote:

> [...]
>anmeldelser på f.eks www.gamespot.com .
>
>Tur-baseret strategispil er det noget ? For så er Civilization III lige

Eller en mellem ting Europa Universali 2

Mvh Martin

Fra : Michael Persson

Dato : 01-03-02 17:19

leder efter....... empire earth

ps.
har opgradirigen til empire earth

tak på forhånd

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 03-03-02 11:45

On Fri, 1 Mar 2002 17:19:10 +0100,
Michael Persson <michael.persson@xx.dk> wrote:
> leder efter....... empire earth
>
> ps.
> har opgradirigen til empire earth

Din lokale spilpusher kan hjælpe dig.

--
Povl H. Pedersen - ALF#2 - D-482 - nospam@home.terminal.dk
Return e-mail is a spam tarpit.

Fra : HPR

Dato : 01-03-02 17:58

personligt foretrækker jeg Sudden Strike, bl a fordi det har begrænsede
resurser man kan ikke bare bygge men får tildelt en given mægde materiel og
må klare sig dermed

mvh

Hans Peter

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 03-03-02 11:43

On Fri, 1 Mar 2002 09:21:40 +0100,
> [...]
> nu her idag? Jeg er ikke til actionspil men kun Monkey Island og Red Alert

I samme stil, men med lidt fantasy verden og ikke helt så meget
resource indsamling:
Kohan, Immortal Sovereigns (er kåret som årets RTS 2001).

Hvis du slet ikke vil have resourceindsamling, men bare krigen:
Myth II - Soulbligther
Myth III - Age of Wolves (nogle mener den er dårligere end 2'eren)

Og endelig, hvis du er til Civilization stilen er det bedste spil
i serien stadig "Alpha Centauri". Det kan du nu få til 50 eller
100 kr de fleste steder. Jeg gav 100 kr med expansion set. Der er
mange der mener det er bedre end Civ III på mange områder.