Hjaelp med at redde en hpfs partition
Fra : Roberto Saldo

Dato : 01-03-02 07:51

Jeg har i et oejebliks distraktion skrevet en lilo-loader ind over
starten paa en hpfs partition (ramte forkert :).
Nu duer den lissom ikke mere (os2 kan ikke genkende filsystemet), er der
noget at goere eller er den tabt?
Jeg har ikke forsoegt noget endnu.
Disken er en scsi disk og det er en primaer partition det drejer sig om.
Alle raad er velkomne (gerne osse via mail saa jeg ikke gaar glip af
nogen guldkorn).

Mvh
Roberto

Fra : peter volsted

Dato : 01-03-02 10:25

hi Roberto

> [...]
> starten paa en hpfs partition (ramte forkert :).
> Nu duer den lissom ikke mere (os2 kan ikke genkende filsystemet), er der
Det er klogt. Vent til du ved hvad du gør.
Hvis du ikke har den, gå til Hobbe's og hent: DFSee.zip v. 4.16. Den har
nok en noget stejl indlæringskurve; men er en guldgrube af viden om
hd'er og filsystemer - osse Dos, Fat 12, 16 & 32 og NT; men er
oprindelig udviklet på OS/2 med hpfs. Det er bare en stor mundfuld at få
i hovedet, når man sidder med sådan et problem; men det er jo et af de
områder, vi i dagligdagen lykkeligt undgår at 'vide noget om' .
Wiek, forfatteren af DFSee, er meget aktiv og meget hjælpsom med at løse
problemer som dit. Jeg har et par gange efter kommandoer han sendte mig,
sendt zippede uddrag af mine hd'er til ham, og fået løst mindre
problemer end dit.
Jeg tror det koster 15€ at registrere programmet, men det du henter hos
Hobbe virker.

> Disken er en scsi disk og det er en primaer partition det drejer sig om.
> Alle raad er velkomne (gerne osse via mail saa jeg ikke gaar glip af
> nogen guldkorn).

Jeg håber du får løst problemet.

--
good luck