CSS spalter osv
Fra : Leonard

Dato : 26-01-01 18:24

http://leonard.dk/test/
har jeg forsøgt at få en side til at se rigtig ud ved hjælp af CSS i
stedet for tabeller.

Hvorfor vil NN4 ikke centrere teksten i den grønne menu ?
Hvordan får jeg centreret menuen i det midterste grønne så det fylder
ud mellem de gule ?

Jeg ville gerne have at koden for den grønne menu kom først i <body>
lige efter overskriften, så menuen er det første man ser, hvis man ser
siden uden CSS.

Linket i bunden af siden viser det samme i tabeller, hvor det virker
efter hensigten.
--
mvh Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Allan Vebel

Dato : 26-01-01 20:30

Leonard <not2@sporty.dk> skrev:

> Hvorfor vil NN4 ikke centrere teksten i den grønne menu ?

NN4 bryder sig tilsyneladende ikke om float:left;

Når jeg fjerner den er teksten centreret, men så fylder baggrundsfarven kun
bag teksten,

> Hvordan får jeg centreret menuen i det midterste grønne så det fylder
> ud mellem de gule ?

Giv den width:20%;, så fungerer det. Jeg har også prøvet at give den en
height, men det skider NN på

> Jeg ville gerne have at koden for den grønne menu kom først i <body>
> lige efter overskriften, så menuen er det første man ser, hvis man ser
> siden uden CSS.

Prøv at lege lidt med position:absolute;

--
Allan Vebel
allan@vebel.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 26-01-01 20:46

Allan Vebel <allan@vebel.dk> skrev:

> NN4 bryder sig tilsyneladende ikke om float:left;

skal bruge din text-align: center;
--
Allan

Fra : Leonard

Dato : 27-01-01 17:34

>Giv den width:20%;, så fungerer det. Jeg har også prøvet at give den en
>height, men det skider NN på

Det forsøgte jeg, men så har NN6 ikke plads til alle 3 spalter.
40%+20%+40% er jo også hele 100% og det er åbenbart mere end 1 i NN6
--
mvh Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Leonard

Dato : 27-01-01 15:46

>På http://leonard.dk/test/
>har jeg forsøgt at få en side til at se rigtig ud ved hjælp af CSS i
>stedet for tabeller.

og nu har jeg flyttet rundt på tingene og brugt noget position:
absolute;
Det ser godt nok ud i IE5.5, NN6 og Opera 5 på PC/win98, men NN4 er
bare totalt ved siden af ...

Nogen hjælp ?
- jeg har opgivet at få baggrunden til at have den farvede stribe ned
i midten i NN4, den understøter ikke position af background, men jeg
ville gerne have teksten til at stå så den kan læses.
--
mvh Leonard - http://leonard.dk/