Teleboc
Fra : Tine Yding Jensen

Dato : 01-03-02 00:26

Hej, hej allesammen,

Er der nogle af jer der har hørt om/ved hvad en Teleboc er? Jeg så en
salgsannonce for en "Teleboc til hundetræning" i en anden ng og har siden
spekuleret på, hvad det er for en tingest? (Har også prøvet at få svar i den
anden ng, men hidtil uden resultat).

Håber I kan oplyse mig

Kh. Tine.

Fra : Camilla Baird

Dato : 01-03-02 16:19

"Tine Yding Jensen" <tyj@post.tele.dk> wrote in message

> [...]
> spekuleret på, hvad det er for en tingest? (Har også prøvet at få svar i den

Det eneste jeg har kunnet finde om Teleboc er gammelt og på tysk -
www.hunde.com/forum/de-rec-tiere-hunde/d11451.html

Det ser umiddelbart ud til at være en trænigs-et-eller-andet til
jagthunde...

mvh Camilla

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 01-03-02 17:31

Hej
Jeg tror (dog uden at være sikker) at der er tale om en dummykaster.
Altså en maskine der kaster den dummy som hunden skal lære at hente. Der kan
nogen gange desuden være skudlyde på, så det ligner en rigtig jagtsituation.
Samtidig har dummykasteren den fordel at man kan få dummyen ud på lange
afstande uden selv at skulle flytte sig fra hunden.
Vibeke L.

Fra : Mejdahl

Dato : 01-03-02 20:09

Hej husk hvis det er en " dummykasteren " så skal du have våbentilladelse
fra i år, den koster ca. 800,- kr
Hej fra Jens

Fra : Tine Yding Jensen

Dato : 01-03-02 23:42

> [...]
> spekuleret på, hvad det er for en tingest? (Har også prøvet at få svar i

Hejsa,

Og tak for jeres svar. Jeg kan ikke læse tysk, men jeg går som jer udfra at
det er en eller anden dummykaster. Jeg kunne nu godt tænke mig at se den
blive brugt, men det må jeg have til gode

Kh. Tine

Fra : Storr

Dato : 04-03-02 22:13

> [...]
> spekuleret på, hvad det er for en tingest? (Har også prøvet at få svar i

Hej Tine
Jeg tror også at det er en dummyskyder. Du kan se en anden dummyskyder her:
http://www.gemina.dk/dummyskyder.htm Her kan du også kan se hvad
dummyskyderen og tilbehør koster. Selv om mærket er forskelligt, er
princippet stadig det samme.

Mange hilsener
Anne-Mette
http://vovve.net/kirill