hvilken hardware til trådløs deling af 2 m~
Fra : Kim Eichen

Dato : 01-03-02 00:03

Hej Gruppe
Jeg går med tanken om at dele en 2 mbit adsl forbindelse mellem 10
lejligheder fordelt over et par opgange.
Jeg har selv router (cisco soho 77) og en switch og forbindelsens knudepunkt
skal være hos mig.

Jeg forestille mig at vi skal købe et access point samt 9 trådløse netkort.
Er der noget jeg skal være opmærksom på?
Hvilke netkort og hvilken router vil I anbefale?
Tror at man kan få et godt tilbud et sted, når det trods alt drejer sig om 9
netkort eller er det helt umuligt? og i givet fald hvor?
Det skal nævnes at det ikke er muligt at føre kabel i ejendommen, derfor
skal det være trådløst netværk.

Mvh Kim Eichen
eichen@worldonline.dk

Fra : Martin Kierkegaard

Dato : 01-03-02 12:43

> Jeg forestille mig at vi skal købe et access point samt 9 trådløse
netkort.
> Er der noget jeg skal være opmærksom på?

Jeg tror du skal have mere end et accespoint. I vores forening er der blevet
forslået to accesspoints pr. opgang.

Hilsen Martin

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-03-02 17:59

"Kim Eichen" <eichen@worldonline.dk> wrote in message

> Det skal nævnes at det ikke er muligt at føre kabel i ejendommen, derfor
> skal det være trådløst netværk.

Hvorfor?

Hvis det blev godtaget til grundejermøde eller ligende. Så er det vel ikke
det store problem?

I kunne jo i fællesskab etablere jeres eget netværk... Fx ved at køre en
kanal hele vejen ned, i hver side. Ned i kælder, og så stille et aflåst
rackskab....