Efterlyser Thorsager Lauritsen, Vejle amt ~
Fra : Birgit Ernst

Dato : 28-02-02 22:57

Hej gruppe,
en hjertelig hilsen först engang her fra Östrig. Maa jeg komme med et bön om
lidt hjälp?
Pröver og finde en (forlängst död) mand, som hed Aage Ernst Thorsager
Lauritsen. Han skulle väre fra Vejle amt, vistnok Kolding-egnen, men drog
längere nordpaa (Jylland, men hvortil vides ikke) senere. Hans födselsdato
vides ikke, det skulle dog väre i aaret 1904. Hans dödsdato skulle väre den
13.2.1931 (stedet er ikke kendt). Han var ca. 25 aar da han döde.

Det var lige op til han enlig skulle giftes da han sagde farvel til livet...
han efterlod veninden (min slägtning) og en lille pige paa 1 aar. Nu er
denne lille pige en temmelig äldre dame og vil saa gerne vide lidt om sin
far. Jeg har lovet hende og pröve alt hvad jeg kan. DDD-filerne ville ikke
hjälpe mig, desvärre, og paa Kolding-kommunens website fandt jeg en
henvisning til et arkiv-nr. fra 1973, hvor en med navnet Anton Johan
Thorsager Lauritsen havde fortalt vistnok en anekdote til kommunen. Det ved
jeg saa ikke. De gule sider gav heller ingen resultater med navnet.

Mon der er én eller anden her i gruppen som färdes i de kanter som kan
hjälpe mig lidt videre med det?
Tusind tak! Jeg har saadan lidt besvär med lige at komme paa de danske
arkiver el. lign. for at kigge närmere - *smil*.

Hilsen, Birgit

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-02 13:01

<Pröver og finde en (forlängst död) mand, som hed Aage Ernst Thorsager
<Lauritsen. Han skulle väre fra Vejle amt, vistnok Kolding-egnen, men drog
<längere nordpaa (Jylland, men hvortil vides ikke)

Hej Birgit

Jeg fandt dette ved at søge , det kunne da være et spor ? prøv evt at
skrive til dem om de evt kan hjælpe.
Det kunne jo være nær familie der har skrevet disse erindringer.
mvh Kirsten

http://www.koldingkom.dk/kultur_fritid/nyt_layourt/samlinger/erindring/erind
ringer__l/

Lauritsen, Anton Johan Thorsager
Arkivnr. 8130 - År 1973

--
lehd@slaegt.dk

Fra : Birgit Ernst

Dato : 05-03-02 21:21

"Lehd" <lehd> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> skrive til dem om de evt kan hjælpe.
> Det kunne jo være nær familie der har skrevet disse erindringer.

Du skal have mange tak Kirsten, samme var jeg også faldet over. Siden jeg
hverken er (hel-)dansk eller bor i DK, har jeg ingen idé om hvilke
"erindringer" det kunne være, kommunen har remset op paa den måde, men nu
vil jeg da tage mig sammen og frækt og frit spørge hos Kolding kommune.
Venlig hilsen,
Birgit

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-02 01:16

[...]

Det er jo (Lauritsen, Anton Johan Thorsager) der i 1973 har udgivet sine
erindringer, jeg går ud fra det er en bog eller et hefte.
mvh Kirsten Lehd

--
lehd@slaegt.dk