fiskeri fra kyst
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 28-02-02 22:43

Godaften

Der der nogen der ved på hvilket tidspunkt af året det er bedst at fiske fra
kyst ( Helsingør ), hvis man vil fange hornfisk, torsk el. fladfisk?.

Mange hilsner fra

Bolette

Fra : Simon...

Dato : 01-03-02 07:23

> Der der nogen der ved på hvilket tidspunkt af året det er bedst at fiske
fra
> kyst ( Helsingør ), hvis man vil fange hornfisk, torsk el. fladfisk?.
Der er noget med vinden har nogen af de gamle garvede sagt når jeg har været
deroppe - ´men hvilken retning den skal
komme fra - og hvorfor, har jeg glemt, men der er vel en i gruppen der kan
hjælpe lidt her ?

mvh.Simon

Fra : Peter Schrøder

Dato : 01-03-02 09:42

"Simon..." skrev...

> [...]
> deroppe - ´men hvilken retning den skal
> komme fra - og hvorfor, har jeg glemt, men der er vel en i gruppen der kan

Hvis du med Helsingør mener Kronborgpynten:

Hornfisk: sidste halvdel af april og hele maj. Bedst i
pålandsvind. Temmelig overrendt.

Torsk: Sidst på vinteren og tidligt forår. Der skal fiskes dybt
så Firewire og slanke pirke, der kan skære sig ned i strømmen
er bedst. Allerbedst er det hvis man kan ramme tidsrummet
hvor strømmen vender. Fralandsvind gi'r længere kast.

Fladfisk: Hyggeligst en sommernat. Det udelukker jo selve
pynten, men strækket lige nord for slottet har en fin sandbund.
(der er også en del ørred om natten)

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Flemming Jacobsen

Dato : 02-04-02 16:57

> [...]
>
> Fladfisk: Hyggeligst en sommernat. Det udelukker jo selve
> pynten, men strækket lige nord for slottet har en fin sandbund.

"Peter Schrøder" <nospample@se> skrev i en meddelelse

_undskyld_ hvis jeg drejer emnet lidt, men jeg er nød til at komme af med et
udbrud, og det henvender sig desværre nok mest til peter Schrøder.

Jamen _peter dog_ hvor får du det fra.

mvh

Flemming Jacobsen

Fra : Alex Linaa

Dato : 01-03-02 08:48

"Bolette Nielsen" <Bobo@kimj.dk> skrev i en meddelelse
> Godaften
>
> Der der nogen der ved på hvilket tidspunkt af året det er bedst at fiske
fra
> kyst ( Helsingør ), hvis man vil fange hornfisk, torsk el. fladfisk?.

Hej Bolette.

Sidste år indsamlede vi en stor erfaringsdatabase omkring hornfiskens
ankonst forskellige steder i Danmark.
Du kan se resultaterne her:

http://www.netnatur.dk/bruger/side_vis.pl?site=netnatur&omraade=Netkrogen/Fi
skerapporten/Hornfisk&state=omraade_bruger_vis

(Linket bliver sikkert ombrudt, men så må du klippe/klistre)

Følgende link virker også en tid endnu: http://belone.linaa.com

Venlig hilsen
Alex Linaa