Override CSS
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 28-02-02 22:36

Hejsa!

Hvis et link f.eks. er sat til at være blåt, kan jeg så (uden at
redigere i CSS) lave et rødt i stedet?

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk:80/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : Jesper West Ørngreen

Dato : 28-02-02 23:34

Lasse Hedegaard wrote the following...

> Hvis et link f.eks. er sat til at være blåt, kan jeg så (uden at
> redigere i CSS) lave et rødt i stedet?

Hvis du dermed mener at links er sat til 'blå' i et eksternt CSS-ark,
eller evt. i <STYLE>...</STYLE> området, så kan du blot ændre farven
på dit link med en inline-style som følger:

<A href="bla.htm" style="color:red">klik her</A>

Hvis det ikke var dette du mente, så prøv lige at uddybe dit spørgsmål

--
Jesper Ørngreen : admin@orngreen.dk : www.orngreen.dk

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 28-02-02 23:52

Jesper West Ørngreen skrev:

><A href="bla.htm" style="color:red">klik her</A>

Det er til et forum (hvor HTML er tilladt), men det laver lidt ballade
over kolonet, så jeg prøvede med et lighedstegn. Det virker i IE6.0,
men jeg kan dårligt forestille mig det er 'tilladt' HTML/CCS?

>Hvis det ikke var dette du mente, så prøv lige at uddybe dit spørgsmål

Det var præcis hvad jeg mente. Er der evt. en anden måde (uden brug af
kolon) det kan lade sig gøre?

Forresten, tak :)

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk:80/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : Jesper West Ørngreen

Dato : 01-03-02 00:31

> [...]

> over kolonet, så jeg prøvede med et lighedstegn. Det virker i IE6.0,
> men jeg kan dårligt forestille mig det er 'tilladt' HTML/CCS?

ahaa... jamen så laver du den bare i HTML som følger

--
Jesper Ørngreen : admin@orngreen.dk : www.orngreen.dk

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 01-03-02 01:52

Jesper West Ørngreen skrev:

>ahaa... jamen så laver du den bare i HTML som følger

Prøvet, og det duede ikke. Det var det jeg mente med at 'overrule'
CSS. Men jeg har fået det til at virke med kolon nu...

Takker.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk:80/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-02-02 23:55

Thu, 28 Feb 2002 22:36:11 +0100, skrev Lasse Hedegaard
<laxxe@nospam.dk>:

>Hvis et link f.eks. er sat til at være blåt, kan jeg så (uden at
>redigere i CSS) lave et rødt i stedet?

Med inline style.
<a style="color: red; background-color: transparent" href="..>
--
med venlig hilsen
Knud