Ny Nokia 8210 - fastfryst display!?
Fra : VisseVasse

Dato : 28-02-02 21:33

Til dk.teknik.telefoni.mobil

Min helt nye Nokia 8210 har lige "låst" displayet. Dvs. billedet er
fastfryst, og telefonen reagerer ikke ved tryk på tasterne. Telefonen kan
således ikke slukkes.
Hvad kan problemet være? Telefonen har ikke været udsat for fugt, stød eller
lign.
Har lige benyttet IR-porten - kan dette være forbundet med problemer af
denne art?
Skal jeg blot tage batteriet ud og "genstarte"?

Håber I kan hjælpe!

Takker

Jacob

Fra : Troels Sørensen

Dato : 28-02-02 21:39

tror jeg er eneste løsning ;)

Fra : Carsten Suhr

Dato : 28-02-02 21:45

Ja prøv at genstarte den, som du siger. Og meld tilbage hvad der sker.

Mvh

Carsten

Fra : VisseVasse

Dato : 28-02-02 22:05

Takker for respons..
Men hvad f.... er det for en skod telefon!! Øv..
Har I tidligere hørt om problemet og har I evt. selv erfaringer med dette?
Jeg tror istedet, at jeg henvender mig i Nokia Support butikken i morgen -
måske en software opdatering vil hjælpe.

Jacob

Fra : Carsten Suhr

Dato : 28-02-02 22:30

Har du garanti på den ?, så bare få den sendt ind ellers sig til.

Fra : VisseVasse

Dato : 28-02-02 22:44

Hej Carsten

Som tidligere nævnt er telefonen helt ny - denne er således ikke mere end 3
dage gammel!
Jeg har derfor 2 års reklamationsret og kan i denne forbindelse nyde godt af
den ny købelovs formodningsregel de første 6 måneder efter købet
(Forudsat at loven vedtages med tilbagevirkende kraft..)
Derfor agter jeg at kræve telefonen ombyttet - medmindre fejlen er
uvæsentligt og kan udbedres ved en software opdatering.

Fra : Carsten Suhr

Dato : 28-02-02 22:33

Du kender vel ikke en med et datakabel, for så kunne du prøve at reset
mobilen til factory default, for at se om det hjælper.

Fra : VisseVasse

Dato : 28-02-02 23:27

Nej, desværre - så jeg må overlade det til Nokia Instant Support.

Fra : VisseVasse

Dato : 01-03-02 17:12

Hej!

Så er jeg glad igen
Software blev opdateret og en diode skiftet - alt fungerer nu perfekt!

Jacob