Soltek 75-DRV2 Slukker selv.
Fra : Nikolaj B. Kjeldsen

Dato : 28-02-02 21:38

Hej NG.

Jeg har et problem med mit Soltek 75-DRV2 board..

Nogle gange slukker systemet ca. 4 sekunder efter at jeg har trykket på PWR
knappen. Det sker ikke hver gang, men cirka hver 8-10 gang !!
Kører med sidste nye BIOS osv.

Nogen der har samme problem eller eventuelt kender en løsning ??

MVH
Nikolaj

Fra : Deaster

Dato : 28-02-02 21:55

"Nikolaj B. Kjeldsen" <ask@me.plz.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kører med sidste nye BIOS osv.
>
> Nogen der har samme problem eller eventuelt kender en løsning ??

Samme problem, men ingen løsning indtil videre. Det er godt nok undeligt,
men jeg har lagt mærke til at det sker oftere hvis man bruger Redstorm OC.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Lars Stokholm

Dato : 01-03-02 09:12

On Thu, 28 Feb 2002 21:55:07 +0100, "Deaster"
<frankatnasa@hotmail.com> wrote:

>Samme problem, men ingen løsning indtil videre. Det er godt nok undeligt,
>men jeg har lagt mærke til at det sker oftere hvis man bruger Redstorm OC.

Det er sandsynligvis bare mig der er dum, men nu har jeg tænkt og
tænkt, og fundet ud af at det eneste tidspunkt jeg så meget som rører
PWR-knappen, er når jeg tænder maskinen. Er det også det i snakker om?
Jeg ville bare lige være med :) For så jeg jeg da også godt se at det
er upraktisk...

--
Venlig hilsen
Lars Stokholm

Fra : Deaster

Dato : 01-03-02 10:09

"Lars Stokholm" <larsstokholm@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> PWR-knappen, er når jeg tænder maskinen. Er det også det i snakker om?
> Jeg ville bare lige være med :) For så jeg jeg da også godt se at det

Hehe, jep. Man tænder computeren på power knappen, den begynder at starte op
og efter 3-5 sekunder lukker den pænt ned igen.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 01-03-02 11:04

On Fri, 1 Mar 2002 10:09:18 +0100, "Deaster" <frankatnasa@hotmail.com>
wrote:

>OC.

>Hehe, jep. Man tænder computeren på power knappen, den begynder at starte op
>og efter 3-5 sekunder lukker den pænt ned igen.

Ok, det er jo rimeligt uhensigtsmæssigt, det kan jeg godt se :)

--
Venlig hilsen
Lars Stokholm

Fra : Deaster

Dato : 01-03-02 12:26

"Lars Stokholm" <larsstokholm@mail.dk> skrev i en meddelelse > >Hehe, jep.
Man tænder computeren på power knappen, den begynder at starte op

> Ok, det er jo rimeligt uhensigtsmæssigt, det kan jeg godt se :)

Njaa, det er ikke så galt. Man tænder bare lige igen, og så er der ingen
problemer.

Fra : Morten Nielsen

Dato : 28-02-02 22:36

> [...]
> Kører med sidste nye BIOS osv.
>
> Nogen der har samme problem eller eventuelt kender en løsning ??

Samme med min 75DRV, men dette sker kun hvis maskinen lige har været tændt.
Jeg løste problemet ved at slå tjekket for om CPU'en var for varm fra. Dvs.
maskinen var varmere end bios tillader (som vist nok default er sat ret
lavt). Måske er det det ?

/Morten

Fra : Nikolaj B. Kjeldsen

Dato : 28-02-02 23:30

> [...]
Dvs.
> maskinen var varmere end bios tillader (som vist nok default er sat ret

Det prøver jeg lige.. Tak for rådet..

MVH
Nikolaj