VPN og cisco 677
Fra : Tobias Kjær Tobiasen

Dato : 28-02-02 19:09

Hejsa

Jeg vil gerne connection til en poptop (http://poptop.lineo.com/) server
fra en windows 2000 maskine. Windows 2000 maskinen står på en tiscali ADSL
med en cisco 677 router.

Hvad skal jeg åbne i routeren for at få forbindelse? Det står følgende i
poptop manualen:

"Make sure all can pass protocol 47 (GRE) and tcp port 1723"

Windows 2000 maskinen har ip 192.168.1.2 og der er ikke ændret i default
configurationen. Så tcp port 1723 er vel åben med hvad med protocol 47?

Jeg har fået det til at virke fra min TDC adsl linie Så det er ikke
serverer/clienten der er sat forkert op.

T2K

Fra : Jens

Dato : 28-02-02 22:13

"Tobias Kjær Tobiasen" <Tobiasen@iname.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har fået det til at virke fra min TDC adsl linie Så det er ikke
> serverer/clienten der er sat forkert op.

Hvis du er klient der sidder bag en Cisco 677 router og skal koble dig op
imod en PPTP server, så skal du umiddelbart ikke ændre noget i routeren
(jeg vender tilbage til det "umiddelbart")

Er din server bag en Cisco 677 skal du tilføje følgende i routeren:

SET NAT ENTRY ADD Intern-IP 0 offentlig-IP 0 47
SET NAT ENTRY ADD Intern-IP 1723 offentlig-IP 1723 tcp

Mht. til det "umiddelbart", så tror jeg problemet kan være at "forward alt
trafik til intern IP 192.168.1.2" opsætningen måske er årsagen til dine
problemer. Prøv helt at slette forwarden.

Jens