JavaMail, MimeMeaasge, og InputStream
Fra : Thomas Vestergaard

Dato : 28-02-02 15:21

Hej!

Er der nogen, der har erfaring med JavaMail.

Jeg prøver at lave en mailserver.

Dataene som skal blive til en email kommer ind på en Socket via en
InputStream.
Problemet opstår når der skal oprettes et MimeMessage objekt, hvor
contructoren tager en InputStream som parameter.
InputStreamen bliver jo brugt til at kommunikere med klienten i henhold til
SMTP protokellen, så den kan man ikke umiddelbart bruge til constructoren.

Min fremgangsmåde indtil nu har været at samle alt det der kommer på
InputStreamen op i en String.
Hvis jeg så bare på en eller anden måde kan omdanne denne String til en
InputStream er problemet løst.

Jeg har prøvet at skrive String'en ud i en fil. Derefter kan man læse filen
med en FileInputStream, som man med succes kan bruge i MimeMessage'ens
contructor.
Denne fremgangsmåde virker, men er langt fra optimal....

Jeg har også prøvet at skrive til en PipedOutputStream, men det synes ikke
at være muligt at skrive med end 1024 bytes....
Man kan derefter få den ønskede InputStream ved at lave en PipedInputStream,
der tager en PipedOutputStream som parameter.

Jeg er kørt fast
Er der noget der kan bidrage med gode ideer.

-thomas

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-02 17:08

"Thomas Vestergaard" <dm35x@ah.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> InputStreamen op i en String.
> Hvis jeg så bare på en eller anden måde kan omdanne denne String til en

Prøv noget med :

String minstreng = "Dette er en test";

ByteArrayInputStream bis = new ByteArrayInputStream( minstreng.getBytes());
MimeMessage msg = new MimeMessage( bis);
bis.close();

Søren Staun Jørgensen

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 01-03-02 08:07

Thomas Vestergaard wrote:
> [...]
> InputStreamen op i en String.
> Hvis jeg så bare på en eller anden måde kan omdanne denne String til en

InputStreams arbejder med bytes (8 bit), hvor Strings arbejder med
characters (16-bit). Derfor sker der en 'encoding', når man bruger en
String i dit tilfælde.

En bedre idé ville måske være, at opsamle dataene i et bytearray
(byte[]) og så bruge en java.io.ByteArrayInputStream.

Eller, hvis det kan lade sig gøre i den givne situation kunne man også
dekorere den oprindelige InputStream med en anden InputStream du selv
skriver. Denne InputStream kunne så være bevidst om hvornår dens
datagrundlag er slut osv.

> [...]
> contructor.
> Denne fremgangsmåde virker, men er langt fra optimal....

Nej, så er det bedre med et bytearray. Bortset fra meget store
datamængder. Der vil det være bedre at hive dataene direkte igennem i
mindre klumper. (F.eks. med en dekoration, som nævnt ovenfor).

-dennis

Fra : Thomas Vestergaard

Dato : 01-03-02 10:16

Takker for begge svar,