Vores hjemmeside
Fra : Grit Wessel

Dato : 28-02-02 10:41

Hej alle

Jeg ved ikke, om jeg er den eneste der synes at
http://www.omnix.dk/~jni/kat/ er smadder svært at huske? Men i hvertfald så
synes jeg, at det er en dum adresse så jeg har købt
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/ til os. Nu håber jeg bare at det virker

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Lisbeth Jakobsen

Dato : 28-02-02 10:50

"Grit Wessel" <gwessel@get2net.dk> wrote in message

> [...]
> http://www.omnix.dk/~jni/kat/ er smadder svært at huske? Men i hvertfald så
> synes jeg, at det er en dum adresse så jeg har købt

Jamen det gør det da - og sikke en god idé. Men vil du virkelig
betale det selv? Det er da pænt af dig!

Og lige et OT spørgsmål: hvor lang tid gik der fra du købte domænet til
det virkede? For jeg har også næsten lige købt ét, men det virker ikke
endnu (men jeg har altså heller ikke fået fakturaen endnu *G*) - og hvor
har du købet det?

Hilsen

Lisbeth
~forhåbentlig snart www.cutiecats.dk - indtil da
http://cutiecats.home7.dk3.com~

Fra : Grit Wessel

Dato : 28-02-02 11:08

> Men vil du virkelig betale det selv? Det er da pænt af dig!

Det er ikke så dyrt. Jeg betaler 99,- det første år, og 60,- resten af
tiden.

> ~forhåbentlig snart www.cutiecats.dk

Hvis jeg går ind på www.cutiecats.dk får jeg en side hvor der står:
"Tillykke !
Slet denne fil (index.html) og læg din egen hjemmeside op i WWW kartoteket."
Så det ser ud til at domænet virker, men du skal oploade din side på det nye
sted. Har du ikke fået nogle informationer fra det sted, hvor du har købt
domænet? Du er velkommen til at skrive til mig privat (gwessel@get2net.dk)
så vil jeg gerne prøve at hjælpe dig.

> [...]
> det virkede? For jeg har også næsten lige købt ét, men det virker ikke
> endnu (men jeg har altså heller ikke fået fakturaen endnu *G*) - og hvor

Jeg udfyldte bestillingen og overførte penge mandag morgen inden jeg skulle
i skole. De er lynhurtige, der hvor jeg har købt det, men vi har også selv
brugt lidt tid på at få det til at virke. Det er et sted, der hedder
http://www.gratisdns.dk/ hvor man får stillet DNS-servere til rådighed, men
man skal selv have webserveren og lave alt opsætningen. Jeg havde ikke
kunnet finde ud af det, hvis jeg ikke havde haft min forlovede til hjælp.

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Jakob Jensen

Dato : 28-02-02 12:47

Hej Lisbeth

Hvor lang tid der tager er svært at afgøre, det kommer helt an på hvem du
køber hos, hvad du har købt (om det er domæne og hotel eller kun domæne),
hvor tit du har købt hos dem og så videre.

Når jeg bestiller domæner hos min web hotel udbyder (http://www.web-sale.dk)
så går der normalt max 48 timer, så virker det jeg har bestilt. Det kan kun
lade sig gøre fordi de stoler på mig, ellers kan der godt gå længer tid.

Laver lige et ekempel:

Hvis man køber et domæne og webhotel, så sender de en seddel som skal
underskrives og et girokort der skal betales, når de har modtaget betalingen
og underskriften, faxer de din underskrift til DK Hostmaster som står får al
registrering af DK domæner. Når de har modtaget den går der ca. 24 timer så
er domænet oprettet og peger nu mod din webhotel udbyder, som samtidig har
oprettet dit hotel og gjort alt i orden til at det kun er DK Hostmaster de
venter på. Hvis man regner lidt på det, så kan der nemt gå mellem 7 og 10
dage, hvis du både skal have domæne og web-hotel og hvis det er første gang
du køber hos den udbyder.
Hvis det kun er domænet så burde det kunne klares lidt hurtigere. Men det er
stortset samme procedure du skal igennem.

Mvh. Jakob Jensen
http://www.debatkat.dk

Fra : Denise

Dato : 28-02-02 12:37

Hej Grit
Det virker fint og det var da en superidé, så behøver man ikke først at
finde navnet i sine favoritter.
Hilsen Denise

Fra : Lise Hudtloff Nielse~

Dato : 28-02-02 19:13

Og så er jeg komplet imbecil, eller meget glemsom *S*

brugernavn og password, please *S*

M.v.h.
Lise (og Yazoo der forsætter hvor han slap i går med at ville ligge på
skødet *S*)

Fra : Jette

Dato : 01-03-02 00:53

"Grit Wessel" skrev:
> [...]
> http://www.omnix.dk/~jni/kat/ er smadder svært at huske? Men i hvertfald

> synes jeg, at det er en dum adresse så jeg har købt

Vil bare lige sige at jeg synes det er meget generøst at Grit .... Tusind
tak

Jeg har skrevet privat til Grit og fortalt hvordan hun skal redelegere det
nye domæne.

Mvh. Jette