Kan ikke åbne hjemmesiden i FP efter forma~
Fra : Rita

Dato : 28-02-02 10:20

Efter at have formateret computeren kan jeg ikke længere åbne
hjemmesiden i Frontpage. Hjemmesiden var blevet gemt på en
cd og er kopieret over på computeren igen. Det har jeg gjort
før uden problemer. Jeg har fjernet skrivebeskyttelsen, men kan
alligevel ikke åbne siderne. Hvis jeg forsøger at åbne enkelte sider,
kommer der en fejlmeddelelse, der lyder sådan:

Filen"file:///C:/Dokumenter/Mine Web-steder/wwwritaolesendk/
index.html" findes ikke

Hvis jeg går op i Filer/Åbn Websted og forsøger at åbne hele
webstedet får jeg denne fejlmeddelelse:

Serverfejl: Filen\"C:\Dokumenter\Mine Websteder\wwwritaolesendk
\_vti_pvt\service.Ick" kan ikke åbnes med skriveadgang.

Hvad pokker skal jeg gøre ved det?
--
Med venlig hilsen Rita
http://www.ritaolesen.dk

Fra : Andreas Paasch

Dato : 28-02-02 11:10

Rita,

den er enkel nok, slet den de service.lck fil og så skulle du i FP kunne
åbne dit web igen.

--
Regards / Med venlig hilsen / Mit freundlichem Gruss

Andreas Paasch
Denmark
--------------------------------------
http://www.Paasch.Net

Fra : Rita

Dato : 28-02-02 11:35

Andreas Paasch <Andreas@Paasch.Net> skrev i en
> den er enkel nok, slet den de service.lck fil og så skulle du i FP kunne
> åbne dit web igen.

Hej Andreas
Tusinde tak for hjælpen!!!
Jeg dykkede ned i mappen 'vti_pvt' og fjernede filen
'service.Ick' og nu kan jeg åbne alt. Dejligt!
De venligste hilsener fra Rita
http://www.ritaolesen.dk

Fra : John Dalgaard

Dato : 03-03-02 14:41

On Thu, 28 Feb 2002 11:34:31 +0100, "Rita" <post@no.spam.dk> wrote:

>Andreas Paasch <Andreas@Paasch.Net> skrev i en
Hej Andreas,
Tusinde tak skal der også lyde herfra, idet jeg havde samme problem og
nu har benyttet samme løsning - og det virkede.
Men af nysgerrighed tænker jeg jo på, hvad det er for en fil, som jeg
slettede ('service.lck')
Hilsen John

Fra : Andreas Paasch

Dato : 03-03-02 20:55

Tja,

en hurtig søgning på microsoft.com efter service.lck gav oplysning om en
yderst interessant side,

http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/TechNet/prodtechn
ol/office/reskit/fp98serk/appendixes/A_SPFILE.asp

som indeholder:

"service.lck - Lock file to keep web resources from being accessed
simultaneously. Should be a zero- byte file at idle
time."

Dvs. service.lck forhindrer at samme side åbnes af to eller flere brugere på
een gang, idet dette så vil give problemer med seneste opdatering.
Hvis computeren i utide bliver standset, kan det dermed ske at den fil samt
andre ikke lukkes ordentligt og dermed er filen åben og kan således ikke
læses, hvilket vil forhindre FP i at arbejde overhovedet ..

Fra : John Dalgaard

Dato : 03-03-02 14:45

On Thu, 28 Feb 2002 11:10:07 +0100, "Andreas Paasch"
<Andreas@Paasch.Net> wrote:

Hej Andreas,
Jeg takker også, idet jeg havde samme problem og benyttede din løsning
med succes.
Men hvad var det for en fil, som vi nu har slettet?
Hilsen John