Kørsel til nordlige Norge
Fra : Jan Vesterlund

Dato : 28-02-02 06:58

Hej

Jeg skal til Bodø til sommer og er ved at undersøge hvilken vej der er
nemmest (måske billigst) der er sådan som jeg har hørt flere muligheder:

1) Færge til Oslo og kørsel gennem Norge

2) Kørsel gennem Sverige ad indlandsvejen eller langs Østersøen.

Den korteste er helt klart gennem Norge men hvordan er vejen?

Hilsen Jan

Fra : Knut Grøneng

Dato : 28-02-02 21:59

Veien er i dag bra, og ved rett veivalg meget Det er mulig å kjøre
fortere gjennom sverige, men begge veiene går stort sett i store skoger.

Min favoritt i sørnorge er å kjøre Gudbrandsdalen (Lillehammer, Otta,
Dovrefjell),.
Fra Trondhjem til Bodø er det to veier å velge, E6 eller Kystveien.
Kystveien har en del ferger, og kan derfor koste endel.
E6 er fergefri nesten til Narvik.

Så fra Danmark har dere 4 hovedruter, 2 Svenske og 2 Norske.

http://www.nordlandreiseliv.no gir dere en masse informasjon om den
nordligste delen av turen.
http://www.gudbrandsdalen.com/ kan gi noen smakebiter på det sydlige
norge.

Knut

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-02 17:28

Hej

Vi kørte til Nordkap i fjor via Frhvn/Gøteborg med campingvogn - op gennem
Norge, hjem gennem Sverige. Hvis det drejer sig om hurtig transport
anbefaler jeg Indlandsvejen. Den er regulær. Turen op gennem Norge er smuk
og kan sagtens køres med campingvogn, men den tager væsentlig længere tid.

vh

Henning Møller