logging A.B.C.D - valg af afsender-adresse
Fra : Niels Henrik Egebjer~

Dato : 28-02-02 00:47

Hej NG

Jeg har 2 routere som er tilsluttet hindanden via VPN. På router 1 har jeg
en syslog-server. Fra router 2's ethernet-interface 0/0 kan jeg sende trafik
til router 1. Fra router 2's ethernet-interface 0/1 kan jeg ikke.

Når Router 2 skal logge på syslog-serveren får den afsenderadresse svarende
til ethernet-interface 0/1 og bliver derfor aldrig routet til rette sted.

Når jeg nu ikke er interesseret i at route trafik fra router 2's
ethernet-interface 0/1 til router 1, hvordan får jeg så min log til at
fungere. Kan man ændre afsenderadresse / interface på det der sendes til
syslogserveren?

Router 1 = cisco 3640
Router 2 = cisco 2611

Med venlig hilsen
Niels Henrik Egebjerg

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 28-02-02 00:57

On Thu, 28 Feb 2002 00:46:41 +0100, "Niels Henrik Egebjerg"
<nhe@mail.dk> wrote:

> Kan man ændre afsenderadresse / interface på det der sendes til
> syslogserveren?

logging source <interface>

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Niels Henrik Egebjer~

Dato : 28-02-02 06:14

Endnu en gang tak for hjælpen til -A..

mvh
Niels Henrik

> logging source <interface>
>
> -A
> --
> Heroes: Vint Cerf & Bob Kahn, Leonard Kleinrock, Robert Metcalfe, Jon
Postel