Hvem kan hjælpe mig med denne form som ska~
Fra : Kenneth Majgaard

Dato : 28-02-02 00:50

Mens det går fremad, er jeg nu stødt ind i et nyt problem. Jeg
har prøvet at bygge denne her op men små problemer synes
<?
if($tekst_soeg){
$database = mysql_connect("localhost", "root", "");
if (!$database) die ('Kunne ikke forbinde til databasen');
mysql_select_db("medlemmer");
$foresp = mysql_query("SELECT
id,titel,aar,navn,sms FROM reg_vikar
WHERE tekst LIKE '%$tekst_soeg%' ORDER BY id");
if (!$foresp) die (mysql_error());
echo mysql_num_rows($foresp). "forekomst(er) fundet<br>";
while ($data = mysql_fetch_array($foresp)) {
echo "<td>$data[1]</td>";
echo "<td>$data[2]</td>";
echo "<td>$data[3]</td>";
echo "<td>$data[4]</td>";

}
}else{
?>

<form method=post action=<? echo $php_self;?>>
<Input type=text name=tekst_soeg><br>
<input type=submit value=søg>
</form>

</select><br>
<input type=submit value=søg>
</form>
<?
}
?>

Viser derefter
Unknown column 'tekst' in 'where clause'
Kán nogen hjælpe mig?
Hilsen
Kenneth

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 28-02-02 01:41

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, Kenneth Majgaard
<keffy@tiscali.se> just offered me, he muttered some weird stuff, and
I had to correct this gibberish:

>Viser derefter
>Unknown column 'tekst' in 'where clause'
>Kán nogen hjælpe mig?

Det betyder at du ikke har nogen kolonne der hedder "tekst" i tabellen
reg_vikar.
--
Nano Martin Mouritzen Phone +45 24899896
Vestergade 43 Programmer Advanced Simplicty

Fra : Thomas Olsen

Dato : 28-02-02 05:59

> $foresp = mysql_query("SELECT
> id,titel,aar,navn,sms FROM reg_vikar
> WHERE tekst LIKE '%$tekst_soeg%' ORDER BY id");
Jeg vil tro at fejlen ligger i, at du ikke selecter 'tekst' feltet i din
query.
prøv med: mysql_query("SELECT id,titel,aar,navn,sms,tekst FROM reg_vikar
WHERE tekst LIKE '%$tekst_soeg%' ORDER BY id"); Eller bare "select * from
...."
mvh Thomas Olsen

Fra : En glad Kenneth Majg~

Dato : 28-02-02 11:44

Jubiiii, det lykkedes..
Tak Thomas (Olsen fra TDC Internetmange gange.
Denne her virkede
$foresp = mysql_query("SELECT * FROM medlemmer
WHERE titel LIKE '%$tekst_soeg%' ORDER BY id");
Det med reg_vikar var en fejltagelse som jeg opdagede bagefter, men det
ændrede ikke noget.
Men tak for de utallige henvendelser.

Fra : -Martin-

Dato : 28-02-02 16:10

Bare et godt råd ...

Stil dine if'er pænere op fx

if ($tekst == "") {
echo "baaa";
} else {
echo "MuuuH";
}

og en while løkke

while(blablabla) {
echo "Koen";
}

Så er det nemmere at overskue

Dog kan det jo være mit nyhedsgruppe program som snyder, det ved jeg
jo ikke