Hjælp til en kalender
Fra : Dennis

Dato : 27-02-02 22:13

Jeg har fundet en kalender inde på nettet, som jeg gerne vil have ændret lidt i, men jeg ved ikke helt hvordan det skal gøres.

Der er et link her:

http://hjem.wanadoo.dk/~wan60831/her/Kalender.htm

Hvordan får jeg fjernet der hvor navnene står? Det skal være sådan at man kun kan vælge mellem de forsk. måneder?

Desuden ville jeg gerne have ændret bagrunden. Det skal i stedet for være et billede der ligger der. Nogen der kan fortælle mig hvordan det skal gøre?

Dennis

Fra : Martin Ehmsen

Dato : 28-02-02 07:22

On Wed, 27 Feb 2002 22:13:14 +0100, Dennis <JoshvaREMOVE@wanadoo.dk> wrote:
> [...]
>
> Desuden ville jeg gerne have ændret bagrunden. Det skal i stedet for
> være et billede der ligger der. Nogen der kan fortælle mig hvordan det

Det kan desværre ikke lade sig gøre. For at du kan bruge den kalender du
har frundet, skal du have source-koden. Den har du ikke, så derfor kan
du ikke ændre i appletten.
Men du kan jo selvfølgelig skrive til ham som har lavet appletten og
høre om du ikke må få source-koden. Hvis du må, så kan du jo altid vende
tilbage.
Men det kræver som altid, at du selv har gjort et forsøg først. Dvs. du
skal selv kunne noget Java.

Vil du forresten ikke godt være venlig at kigge på følgende link:
http://www.usenet.dk
Der står hvordan du bedst skriver indlæg i nyhedsgrupper. Det inkluderer
at begrænse sine linelænger til 72 tegn (max). Dine linier er meget
længerer og folk kan derfor have svært ved at læse dine indlæg.

Mvh
Martin Ehmsen
--
Jeg har det med min rumlige frihed som jeg har lagt mærke til at mænd
har det med deres testikler.

Fra : Dennis

Dato : 01-03-02 12:24

[...]

Hvad er source koderne for noget? Hvad "ender" de på? Grunden til
at jeg
spørger er at jeg har downloadet en hel masse og det kunne jo
være den lå
der et eller andet sted.

Dennis

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 01-03-02 12:30

Dennis wrote:
> [...]
> at jeg
> spørger er at jeg har downloadet en hel masse og det kunne jo

Source (kilde) koden er en mængde tekst der udtrykker hvordan et program
(eller andet - i dette tilfælde en kalender) skal fungere.

For at ændre kalenderens fremtoning og/eller væremåde skal man ændre i
sourcen.

-dennis

Fra : Dennis

Dato : 01-03-02 15:57

Så tror jeg at jeg har source koden til at ligge
alligevel
http://hjem.wanadoo.dk/~wan60831/her/ så tror jeg det er
den der hedder kalender.java.

Den indeholder nemlig en masse tal