vertical align i et <DIV> ?
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 27-02-02 19:43

Jeg har en tekst i et <DIV> som jeg gerne vil have align'et til
bottom, altså skrevet på bundlinien istedet for midt eller top

Hvorledes gør jeg det ?
jeg har prøvet med <DIV style="vertical-align:bottom;">, men det
virker ikke...

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Samleobjekt

Fra : Allan Vebel

Dato : 27-02-02 20:46

"Henrik Stidsen" <s-p-a-m@spammer.dk> skrev

> Jeg har en tekst i et <DIV> som jeg gerne vil have align'et til
> bottom, altså skrevet på bundlinien istedet for midt eller top
> <DIV style="vertical-align:bottom;">

I min dokumentation står der "inline-level and 'table cell' elements".

Det fungerer udmærket i en <td>, men ikke i en <div>.

--
Allan

Fra : Jesper West Ørngreen

Dato : 27-02-02 23:19

Henrik Stidsen wrote the following...

> Jeg har en tekst i et <DIV> som jeg gerne vil have align'et til
> bottom, altså skrevet på bundlinien istedet for midt eller top

Den optimale løsning ville være at tilføje

display:inline
(eller)
display:table-cell

hvilket ville få din DIV til at opføre sig som et inline element
(eller en tabel-celle) - men IE understøtter ikke dette endnu.

Du kan dog snyde (ihverfald IE, har ikke prøvet andre browsere) med
følgende 'kunstgreb' ... padding-top:100% ... som (i IE) virker som
det du efterlyser...

..a {
width: 300px;
   height: 300px;
   border: 1px solid black;
   text-align: right;

   vertical-align: bottom;
   padding-top:100%;
}

--
Jesper Ørngreen : admin@orngreen.dk : www.orngreen.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-02-02 00:16

admin@orngreen.dk (Jesper West Ørngreen) wrote in

> Du kan dog snyde (ihverfald IE, har ikke prøvet andre browsere) med
> følgende 'kunstgreb' ... padding-top:100% ... som (i IE) virker som
> det du efterlyser...

tak, det vil jeg prøv mig frem med

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Samleobjekt