Danish Music Awards
Fra : Henrik

Dato : 27-02-02 19:17

Hej,

Synes det er særdeles interessant at man i Danmark uddeler sine Music Awards
på baggrund af under 4000 stemmer (jf. antal tilmeldte på
www.musicawards.dk)... Nu bliver jeg sur hvis eyeQ vinder noget

Og hey - hvorfor er det nu lige, at både eyeQ og Jørgensen/Frödin-videoerne
er nomineret til bedste musikvideo? Det er jo tydeligvis sangene folk har
stemt efter - videoerne er jo så godt som ingenting. Æv! Vinden blæser altså
den forkerte vej. Jeg er tosset med popmusik, og kan som sådan også godt
lide sangene. Men videoerne er jo intet værd. Intet. Kun det bånd de er
lavet på.

// Henrik

Fra : Karsten Jensen

Dato : 27-02-02 21:39

On Wed, 27 Feb 2002 19:16:56 +0100, "Henrik" <h@enr.ik> wrote:

Jamen den danske musik industri har jo endnu ikke forstået at tage sig
selv alvorlig. Det har jo sommetider været helt pinligt at sidde og se
på branche-folkene i salen. Og hele afstemnings og
nomineringsproceduren er jo helt hen i vejret.....

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : zcully

Dato : 27-02-02 22:32

Ja du har sgu ret, men er der overhovedet lavet nogle flotte/fede danske
videoer i det forgangne år??

/Zcully

Fra : Robert Eriksen

Dato : 27-02-02 22:42

zcully wrote:

> Ja du har sgu ret, men er der overhovedet lavet nogle flotte/fede danske
> videoer i det forgangne år??

Tror det ikke.
Jeg så lige D:A:D's Soft Dogs video i boogie i dag.
Det var da noget af en skuffelse, hvis man tager deres tidligere videoer som
f.eks. Reconstrucdead, Bad Craziness og Sleeping i betragtning.

/Robert

Fra : Henrik

Dato : 27-02-02 23:11

> Ja du har sgu ret, men er der overhovedet lavet nogle flotte/fede danske
> videoer i det forgangne år??

Jeg har ikke lige nogen på stående fod, men der _må_ være lavet nogen, der
er bedre end Frødin/Jørgensen. De står og synger op ad en lyseblå væg - det
er der ingen kunst i. Slet ikke hvis man sammenligner med nogle af de
tidligere års vindere. Gangway "Mountain song" var da genial!!

// Henrik

Fra : John K

Dato : 28-02-02 17:08

> Ja du har sgu ret, men er der overhovedet lavet nogle flotte/fede danske
> videoer i det forgangne år??

Jeg kan ikke komme i tanke om en eneste - i det hele taget er det småt med
danske kvalitetsmusikvideoer, men markedet er nok for lille.

Mvh

John K

Fra : Troels

Dato : 27-02-02 23:20

> [...]
> den forkerte vej. Jeg er tosset med popmusik, og kan som sådan også godt
> lide sangene. Men videoerne er jo intet værd. Intet. Kun det bånd de er

Jeg synes tit det bærer præg af at der ikke bliver lavet ret mange videoer,
så man nominerer bare dem der bliver lavet. Se bare på vores egen DKM-award.
Der var der også katagorier vi havde svært ved at nominere i, og så er det
ikkek noget der er specielt godt der bliver nomineret. Så problemet er vel
at der ikke bliver lavet nok eksempelvis videoer, covers osv. så disse
katagorier egentligt er for smalle.

Desuden bliver der jo lavet en del videoer af mindre bands som bare aldrig
rigtigt bliver vist, og det er jo egentligt trist. Eksempelvis lavede
Düreforsög i 99 en ret sjov video til Living in Vain, men sådan en kunne
sikkert aldrig komme på tale at nominere, på trods af at den er langt mere
original end EyeQ og JØrgensen/Frödin.

/Troels

Fra : Invader Zim

Dato : 28-02-02 00:17

"Troels" <tllund[slet_det_her]@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> Düreforsög i 99 en ret sjov video til Living in Vain, men sådan en kunne
> sikkert aldrig komme på tale at nominere, på trods af at den er langt

Det er sjovt som den danske musik branche underminerer sig selv på denne
måde.

-Invader Zim

Fra : Troels

Dato : 28-02-02 00:14

> Det er sjovt som den danske musik branche underminerer sig selv på denne
> måde.

Ja, men det handler jo om $$$ ....

/Troels

Fra : O.Dee

Dato : 28-02-02 00:43

"Troels" <tllund[slet_det_her]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, men det handler jo om $$$ ....
>
> Excactly.
Men er det ikke også sådan at bands bliver nomineret på baggrund af
popularitet og salgstal,og ikke på baggrund af det kunstneriske element.
Jeg ved det ikke,men det virker sådan.

Fra : Henrik

Dato : 28-02-02 01:01

> Men er det ikke også sådan at bands bliver nomineret på baggrund af
> popularitet og salgstal,og ikke på baggrund af det kunstneriske
element.
> Jeg ved det ikke,men det virker sådan.

Nej, sådan er det faktisk ikke. Det akademi der afgør nomineringerne, udgør
er repræsentativt udvalg af detailhandel, pressefolk etc., som stemmer efter
egen overbevisning og ikke salgstal. Derfor er Swan Lee eksempelvis
nomineret seks gange uden at have solgt noget videre. Men det er klart at
når folket skal stemme, går det op i hat og briller og der går eyeQ i den.
Ikke dermed sagt, at folket ikke skal høres. Det mener jeg de skal - til en
vis grad. Men man kan søren dæleme ikke uddele Music Awards på baggrund af
under 4000 stemmer, hvoraf flere sikkert kommer fra samme personer.

Hvad gik galt?

// Henrik

Fra : Troels

Dato : 28-02-02 01:17

> [...]
> egen overbevisning og ikke salgstal. Derfor er Swan Lee eksempelvis
> nomineret seks gange uden at have solgt noget videre.

MEn til gengæld har Swan Lee været ret hypet det forgangne år. De har været
på forsiden af Gaffa, vist også Tjeck og er blevet temmeligt grovspillet i
radioen, så selvom de måske ikke har solgt så meget, har der trods alt været
en del opmærksomhed på dem. Bands som hverken storsælger eller er heldige at
blive megahypet, men som har en eller anden høj kunstnerisk værdi bliver
stadig ikke nomineret. Det kan vel ikke passe at akademiet ikke kender disse
bands?

> Hvad gik galt?

DMA's hjemmeside var grim, og man skulle vist tilmelde sig for at kunne
stemme....

/Troels

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 28-02-02 17:23

"Troels" <tllund[slet_det_her]@hotmail.com>

> DMA's hjemmeside var grim, og man skulle vist tilmelde sig for at kunne
> stemme....

Ja, det var meget besværligt. Jeg tilmeldte mig til Yahoo, og
da jeg så troede, jeg skulle til at stemme, skulle jeg melde
mig til endnu en ting. Og så skulle man trykke sig ind på hver
af de jeg ved ikke hvor mange kategorier én efter én.
Helt åndssvagt.

Det er da en skandale, hvis der kun er 4000, der har stemt. Det
minder jo bare om en forvokset jury! Jeg stemmer for tilbage-
venden til et akademi. Vel at mærke ikke samme type akademi
som det, der nominerer i år, men et rigtigt, stort akademi af
tidligere vindere og fagfolk. Og så stemmer jeg også for et nyt
navn til showet.

--
Peter Brandt Nielsen
peterbrandtnielsen@hotmail.com

Fra : Torben Larsen

Dato : 28-02-02 21:07

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@hotmail.com> wrote in message
[snip]
>Og så stemmer jeg også for et nyt
> navn til showet.

Hvad med en Grammy ;)

Torben

Fra : Henrik

Dato : 28-02-02 00:41

> [...]
> sikkert aldrig komme på tale at nominere, på trods af at den er langt mere

Nu var det jo i år faktisk "folket" i form af Boogies seere, der valgte de
nominerede. Men det gør bare problemet større - for så bliver det alene de
mest populære numre, der bliver nominerede, og det hvad enten det så er det
grimmeste cover i verden eller den dårligste musikvideo længe set. Det er de
15-årige teenagepiger der stemmer da ligeglade med - bare eyeQ vinder... Get
my point?

// Henrik

Fra : Gizmoduck

Dato : 28-02-02 11:27

On Thu, 28 Feb 2002 00:40:58 +0100, "Henrik" <h@enr.ik> wrote:

> [...]
>15-årige teenagepiger der stemmer da ligeglade med - bare eyeQ vinder... Get

det minder mig om en mail jeg læste hos en veninde engang, fra en
net-fanklub hos et af de der drengebands(jeg tror det var backstreet
boys)

"final reminder: don't forget to vote for us at xxx awards" hun sagde
en mail om den award (det var nok us music awards eller hvad pokker de
hedder) i flere måneder nu....sådan kan man jo nemt presse sit album
igennem, ved at bombardere alle fans med at de SKAL stemme på dem..tsk
tsk

--

Gizmoduck

Philosophy is questions that may never be answered.
Religion is answers that may never be questioned.

p.s. ja hun viste mig selv mailen fordi hun var træt af at blive
spammet om den award

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 28-02-02 17:25

"Henrik" <h@enr.ik>
> Nu var det jo i år faktisk "folket" i form af Boogies seere, der valgte de
> nominerede.

Så vidt jeg ved var de nominerede valgt i forvejen, mens
Boogies seere valgte vinderen?

(Der forsøgte jeg også at komme til at stemme, men deres
hjemmeside virkede ikke den dag!)

Fra : Henrik

Dato : 02-03-02 14:58