FREMTIDENS Cpu'er??? giv et bud:
Fra : Andrew

Dato : 27-02-02 15:53

Hej

Jeg har længe spekuleret på hvad Intel og AMD har tænkt sig at gøre i
fremtiden med hensyn til produktion af processorer.
De er nu nede i ganske få molekylers bredde og det er snart ikke muligt at
lave hurtigere cpu'er da kredsløbene da sidder for tæt og forårsager fejl.

Der skal en HELT splinterny teknologi til. Hvordan ser fremtidens computer
ud?
Det er svært at forestille sig hvad de har gang i inde på de TOP_SECRET
laboratorier, men et eller andet er i gære.

Går du helt væk fra de elektriske kredsløb og begynder forfra med at skabe
en helt ny slags chip; kort sagt: hvordan vil de lave CPU'er i fremtiden?

Mvh Anders

Fra : Nikolaj B. Kjeldsen

Dato : 27-02-02 17:15

> [...]
> lave hurtigere cpu'er da kredsløbene da sidder for tæt og forårsager fejl.

Tjaa.. Det har man jo sagt i snart land tid - og alligevel forbedre de hele
tiden teknologien :)

> Der skal en HELT splinterny teknologi til. Hvordan ser fremtidens computer
> ud?

Gå i kælderen på COM/DTU - der sidder de og prøver at hitte ud af hvordan
optiske komponenter kan laves små nok til at sættes på SI-wafers.

> Det er svært at forestille sig hvad de har gang i inde på de TOP_SECRET
> laboratorier, men et eller andet er i gære.

Jeg er ganske sikker på at du gerne må få en rundvisning på DTU - både på
MicroelektronikCentret (bla. nanoteknologi) og på COM der bla. laver optik.

> Går du helt væk fra de elektriske kredsløb og begynder forfra med at skabe
> en helt ny slags chip; kort sagt: hvordan vil de lave CPU'er i fremtiden?

Jeg tror på en kombination af bio-chip og optik - men hvem ved ??

MVH
Nikolaj

Fra : Andrew

Dato : 27-02-02 22:23

Og jeg har absolut ingen idé om hvad COM/DTU er?!

Fra : Christian Kelstrup

Dato : 28-02-02 03:23

Andrew wrote:

>Og jeg har absolut ingen idé om hvad COM/DTU er?!

http://www.com.dtu.dk/

Christian

Fra : Nikolaj B. Kjeldsen

Dato : 28-02-02 12:19

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Og jeg har absolut ingen idé om hvad COM/DTU er?!

Ups.. Skulle have skrevet det - men er jo så vant til at vide hvad det er :)

Det er sådan set bare centret for kommunikation, optik og materialer på
Danmarks Tekniske Universitet i Lyngby.

De forsker blandt andet i at bøje lys på meget lille afstand, hvilket er en
forudsætning for at kunne lave integrerede optiske komponenter (og de er
faktisk ret gode til det - har pt. verdensrekorden).

På MIC, der er microelectronics centret kigger der blandt andet på
nano-teknologi..

Hvis man vil se hvad der foregår er jeg sikker på at der gives
rundvisninger..

MVH
Nikolaj

Fra : MXL

Dato : 27-02-02 17:36

Sådan her :

http://www.comon.dk/index.php?page=news:show,id=10791

Så mere top secret er det heller ikke >:o]

MXL

mail: Malcolmxl@hotmail.com

" Jeg repræsenterer med denne
meddelelse mig selv og ingen andre p.t "

Fra : Andrew

Dato : 27-02-02 22:25

Lur mig om det ikke bare et et promotion-stunt.
0,01 micron teknologi lyder fuldstændig vandvittigt!

Mvh Anders

Fra : Kim Fritze Sillasen

Dato : 27-02-02 17:57

IT-avisen siger IBM har en chip på 110GHz NU. Det er "bare" en videreudvikling
på det nuværende med brugen af Germanium og Silicium i stedet for udelukkende
Silicium. Ikke desto mindre effektiv, hvis det er rigtigt.

--
Forget 911, I dial .357
Trespassers will be shot

Mvh Kim, Aalborg

PS: Hold dit indlæg til gruppen medmindre det er meget vigtigt eller jeg selv
beder om en mail. Tak

Fra : Santa Xcaze

Dato : 27-02-02 20:31

SNIP

Tja det er vel nanoteknologi ... Så vi snakker om en cpu, hvor det blir
styret helt nede i atomerne ... Så det er et enkelt atom der gir et +/- el
on/ off om man vil ...