Bedækning/Løbetid
Fra : Georg

Dato : 27-02-02 15:00

Hvornår kan en hund bedækkes
1) Når bassen er opsvulmet og FØR blødningen begynder.
2) Under selve blødningen eller
3) Efter blødningen, men før bassen skrumper igen?
Mvh
Skjelm

Fra : Marlene

Dato : 27-02-02 15:48

Georg <skjelm@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c7ceb7f$0$56568$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> 1) Når bassen er opsvulmet og FØR blødningen begynder.
> 2) Under selve blødningen eller
> 3) Efter blødningen, men før bassen skrumper igen?

Nr. 3.

Mvh. Marlene.

Fra : ulla

Dato : 27-02-02 19:40

"Georg" <skjelm@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> 1) Når bassen er opsvulmet og FØR blødningen begynder.
> 2) Under selve blødningen eller
> 3) Efter blødningen, men før bassen skrumper igen?

Hvad er en Basse???

Troede det var noget, man købte hos bageren! *s*

Hilsen
Sannie

Fra : Georg

Dato : 27-02-02 20:42

"ulla" <ull@city.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er en Basse???
>
> Troede det var noget, man købte hos bageren! *s*
++++++++++++++++++

Nej, det troede du slet ikke.
Er det ikke en meget sød betegnelse, når vi ikke skal være så højtidelige og
kliniske?
Mvh Georg

Fra : ulla

Dato : 27-02-02 21:53

> Nej, det troede du slet ikke.
> Er det ikke en meget sød betegnelse, når vi ikke skal være så
højtidelige og
> kliniske?
> Mvh Georg

-------------------------
Hmmmmmm.....

Basser fra bageren er da søde, og jeg kender osse hunde, der
bliver kaldt/hedder Basse.

Basse som synonym i mindre højtidelig klinisk anledning ...
tjaaaaa ... Hvis vi lader det blive i hundeverdenen, ... men
ellers ikke!

Finurlig hilsen
Ulla

Fra : P. Petersen

Dato : 26-02-02 23:29

> [...]
> 1) Når bassen er opsvulmet og FØR blødningen begynder.
> 2) Under selve blødningen eller
> 3) Efter blødningen, men før bassen skrumper igen?

Uanset "basser" (sødt udtryk) eller ej, så er det sådan at de fleste tæver
kan bedækkes med held fra ca. 10-11 dagen efter første blødningsdag (her er
de holdt op med at bløde, altså 3'eren) til omkring 18. dagen efter første
blødningsdag. I enkelte tilfælde har nogle tæver ægløsning uden for
ovennævnte tidsramme, men her kan dyrlægen v.h.a. blodprøver teste hvornår
tæven kan parres.
Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Georg

Dato : 27-02-02 23:55

Tak, Pelle.
Det var en god forklaring. Det var noget i den retning, jeg havde håbet at
få på mit spørgsmål.
Mit problem er ikke at få hende gravid. Det er snarere at undgå, at det
sker. Det er min fjerde tævehund, og jeg har mærkeligt nok aldrig VIDST det.
Jeg troede faktisk, det var i selve blødningsperioden, hun var i farezonen.
Man bliver hver dag en lille smule klogere.
Hej, Georg