Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kortlæser - hvor nødvendigt er det?
Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 27-02-02 13:38

Som skrevet står - hvor nødvendigt er det egentligt. Hvad er
tidsforskellen mellem f.eks. at overføre 64 mb billeder til computeren
via kameraet ift. med en kortlæser. Har en privatmand med maks tre
kort i den størrelse noget at bruge en kortlæser til?

Lars

Fra : emj

Dato : 27-02-02 14:09

lcj@wanadoo.dk skrev i <6lkp7u86t5p381t7msh75bbjttrmpo0gbg@4ax.com>:

> Hvad er
>tidsforskellen mellem f.eks. at overføre 64 mb billeder til computeren
>via kameraet ift. med en kortlæser.

Jeg har godtnok aldrig prøvet at overføre 64 MB via kabel. Det har jeg
slet ikke tålmodighed til

> Har en privatmand med maks tre
>kort i den størrelse noget at bruge en kortlæser til?

Har en privatmand overhovedet noget at bruge 3stk 64 MB ramkort til?

Hilsen emj
--
www.enterpol.dk/foto/
Bliv medlem af www.enterpol.dk/

Fra : Preben Andersen

Dato : 27-02-02 14:27

"emj" <emj@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har godtnok aldrig prøvet at overføre 64 MB via kabel. Det har jeg
> slet ikke tålmodighed til

Hvordan gør du så det? Både mit kamera og min kortlæser har da
USB-kabel, og der er ingen forskel på hastigheden. Du overfører måske
trådløst?

> Har en privatmand overhovedet noget at bruge 3stk 64 MB ramkort til?

Ja hvorfor ikke? Mit kamera kan i RAW-format kun have 21 billeder på 64
Mb. Hvis du gemmer i TIFF-format, fylder billederne endnu mere, måske op
til 8 Mb pr. stk.

mvh
Preben

Fra : emj

Dato : 27-02-02 14:57

Preben Andersen skrev i
<3c7cde40$0$39812$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

>Hvordan gør du så det? Både mit kamera og min kortlæser har da
>USB-kabel, og der er ingen forskel på hastigheden. Du overfører måske
>trådløst?

Mit Olympus 990C Zoom overfører via kabel og parallelport. Det tager
hundrede år og en formiddag. Jeg bruger kortlæser via USB.

>Ja hvorfor ikke? Mit kamera kan i RAW-format kun have 21 billeder på 64
>Mb. Hvis du gemmer i TIFF-format, fylder billederne endnu mere, måske op
>til 8 Mb pr. stk.

I med jeres luksusapparater. Jeg synes ellers, at det vrimler med folk
her, som spørger efter digitalcamera til 2-3000 kr og jeg må indrømme,
at jeg troede, det var sådean en slags "privatmand", jeg svarede.
Hilsen emj

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 28-02-02 00:27

Preben Andersen wrote:

> Ja hvorfor ikke? Mit kamera kan i RAW-format kun have 21 billeder
> på 64 Mb. Hvis du gemmer i TIFF-format, fylder billederne endnu
> mere, måske op til 8 Mb pr. stk.

Jeg kan kun ha' 18 billeder i højeste opløsning og bedste JPEG-kvalitet,
på et 64 Megabyte kort, og de fylder ca 20 Megabyte stykket, når de
arkiveres som TIFF'er, men det tager under et halvt minnut at overføre
billederne med en USB-kortlæser.

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 28-02-02 01:33

On Wed, 27 Feb 2002 14:09:19 +0100, emj <emj@mail1.stofanet.dk> wrote:

>lcj@wanadoo.dk skrev i <6lkp7u86t5p381t7msh75bbjttrmpo0gbg@4ax.com>:
>

>Jeg har godtnok aldrig prøvet at overføre 64 MB via kabel. Det har jeg
>slet ikke tålmodighed til

Der er USB-stik i kameraet (Canon a20)

>Har en privatmand overhovedet noget at bruge 3stk 64 MB ramkort til?

Der kan være cirka 75 billeder i højeste opløsning på et 64 mb kort.
Det kan man sagtens få brugt på en 14 dages ferie, hvor det ikke er
sandsynligt, at man kommer i nærheden af en PC.

Fra : Flemming Aagaard

Dato : 27-02-02 14:12

Hej Lars
Du kan da sagtens klare dig uden en kortlæser. Især hvis du har usb.
tilslutning.
Fordelen med en kortlæser der f.eks. kan læse flere typer kort, er at du kan
printe billeder for andre end dig selv. Det kan også være rart at kunne læse
billeder ind uden at skulle have kameraet liggende og rode på skrivebordet.
Selv havde jeg en kortlæser til den gamle pcèr uden usb. tilslutning, her
var parallelporten alt for langsom. Men med min nye pcèr klarer jeg mig
uden.
hilsen
Flemming Aagaard

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 28-02-02 09:24

> [...]
> via kameraet ift. med en kortlæser. Har en privatmand med maks tre
> kort i den størrelse noget at bruge en kortlæser til?

Du spare batteri.
Og vel også en del i tidsforbrug.

Med venlig hilsen
Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk
http://www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97

Fra : TORBEN JESSEN CALLES~

Dato : 28-02-02 19:40

Hej Lars
Jeg har købt en kortlæser ved prcdata en 5 i en, det er sagen 398kr og den
virker
hilsen TC
<lcj@wanadoo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:6lkp7u86t5p381t7msh75bbjttrmpo0gbg@4ax.com...