Daggamle kyllinger
Fra : Joan Frederiksen

Dato : 27-02-02 11:50

Lisbeth spurgte efter daggamle kyllinger i en anden tråd.

Lisbeth jeg har før efterlyst nogle, som ville være med til at dele en sæk
kyllinger - så spørger dig lige, om du mon vil det? Og selvfølgelig også jer
andre? *S*
I Odder er der en som sælger dem, men kun i sække - og jeg har ikke lige
plads, til så stor en portion i fryseren.
Sig til hvis det er en ide - da jeg snakkede med sælgeren og spurgte til
prisen....... ja så sagde han at det kunne være en flaske snaps *G*

Hilsen
Joan
www.nepton.dk/catz

Fra : Lisbeth Jakobsen

Dato : 27-02-02 12:01

"Joan Frederiksen" <joan.frederiksenSLETDETTE@mail.tele.dk> wrote in
message news:a5idj9$gnd$1@sunsite.dk...

> [...]
> Sig til hvis det er en ide - da jeg snakkede med sælgeren og spurgte til
> prisen....... ja så sagde han at det kunne være en flaske snaps *G*

Øh - hvor stor er en sæk? For jeg har da godt nok en fryser med der er
jo ikke ubegrænset plads i den *G* Men ellers vil jeg måske godt være
med - jeg må liiige drøfte sagen med fodermesteren *G* Og hvordan fodrer
man overhovedet med dem? får kattene dem bare i hel tilstand?

Forresten har jeg for nylig i en dyrehandel set DØDE frosne hvide mus
(ædr) sikkert beregnet til slanger men...er der nogensinde nogen af jer
der har prøvet at gi' jeres katte sådan en steg? (uff de var SÅ
klamme...men...)

Under alle omstændigheder, Joan, så er en flaske snaps da billigt.

Hilsen
Lisbeth
http://cutiecats.home7.dk3.com

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 27-02-02 12:28

"Lisbeth Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> med - jeg må liiige drøfte sagen med fodermesteren *G* Og hvordan fodrer
> man overhovedet med dem? får kattene dem bare i hel tilstand?

Nu er det godt nok snart længe siden at jeg forhørte mig hos ham i Odder -
men tror nok det var 300 stk i en sæk (men hæng mig ikke op på det *G*) men
ringer gerne til ham igen.
Jeg har aldrig før serveret kyllinger for Neo & Dixie, men de skal vidst
bare have dem, som de nu engang er (sådan har jeg da forstået det)

Hilsen
Joan
www.nepton.dk/catz

Fra : Lene

Dato : 27-02-02 12:31

Lisbeth Jakobsen wrote:

> [...]
> med - jeg må liiige drøfte sagen med fodermesteren *G* Og hvordan fodrer
> man overhovedet med dem? får kattene dem bare i hel tilstand?

Hvor stor er en sæk ?? Dengang jeg snakkede med et rugeri i nærheden fik jeg at
vide, at det absolut mindste vi kunne købe var 600-700 stk...Og det er altså ret
mange, hvis man ikke har en fryser i monsterstørrelse, eller hvis man ( som os )
også gerne vil have at ens fryser indeholder andet end 600 kyllinger og måske en
lille pose ærter til en selv : -) Og vores fryser er bestemt ikke stor...
Ja, kattene får dem i hel tilstand. Og det tager ikke ret lang tid for en mis at
få sådan en bette kylling til at forsvinde :- ) Det kan godt svine lidt på grund
af æggeblommen, som jo stadig er i kyllingen. Men vores katte slikker langt det
meste op, og så er det ikke andet end lige tage en våd klud vredet op i noget
rengøringsmiddel og lige tøre gulvet over...Vi har linolium i køkkenet, så det er
meget let at gøre rent...Vi har faktisk aldrig haft så rent et køkkengulv, som
efter kattene begyndte at få kyllinger. Før tørrede vi da i hvert fald ikke gulvet
af hver eneste dag :- )

> [...]
> (ædr) sikkert beregnet til slanger men...er der nogensinde nogen af jer
> der har prøvet at gi' jeres katte sådan en steg? (uff de var SÅ

Nej, vores katte har aldrig fået mus, hverken på den ene eller den anden måde :- )

Jeg synes ikke længere at kyllingerne er klamme. Men i starten havde jeg da et
lidt anstrengt forhold til dem :- ) Og det var derfor Klaus, som stod for alt i
forbindelse med det. Men nu kan jeg også :- )
Mange hilsner fra Lene

Fra : Lisbeth Jakobsen

Dato : 27-02-02 12:38

"Lene" <Lene_lock@post.cybercity.dk> wrote in message

> Hvor stor er en sæk ?? Dengang jeg snakkede med et rugeri i nærheden fik jeg at
> vide, at det absolut mindste vi kunne købe var 600-700 stk...

EEEK Det var godt nok mange

Hvad nu hvis kattene slet ikke vil ha' dem? Man kan jo aldrig vide med
sådan nogen størrelser...
Da jeg prøvede med rå hjerter var det ikke den store succes.

<klip>

> [...]

>Heh ja man bliver vel hærdet. faktisk tvivler jeg på jeg kan få manden til at give dem døde kyllinger, han foretrækker vist at åbne dåser *G*

Hilsen
Lisbeth
(der ønsker der var prøvepakkker med kyllinger...)

Fra : Sidsel L. Espersen

Dato : 27-02-02 12:57

Du kan købe daggamle kyllinger i bla ZooZity hvor du kan købe 2-3 stykker
men de koster oxo derefter. Jeg tror jeg i sin tid købte 12 for 60 kroner
eller deromkring...

Og sådan lidt afhængig af hvornår I skal købe de kyllinger er jeg måske oxo
interesseret, skal bare lige flytte til Sjælland igen. :)

Jeg serverede dem forresten optøede og så ellers bare hele i madskålen,
desværre var det ikke et hit og min ilder Loke vidste den døde kylling rundt
i hele lejligheden for til sidst at gemme den. (Ikke godt! *g*)

- Sidsel
(Som desværre stadig ikke har kat, men leder efter en sort hankat omkring
august/september)

Fra : Denise

Dato : 27-02-02 13:08

Hej Lisbeth

> Hvad nu hvis kattene slet ikke vil ha' dem? Man kan jo aldrig vide med
> sådan nogen størrelser...
> Da jeg prøvede med rå hjerter var det ikke den store succes.

Det er en god ide at låne et par stykker hos en, for at være sikker på
misserne
kan lide dem. Hvis du skriver hvor du bor, kan det være der er nogle der har
nogle kyllinger i fryseren, så du kan prøve først.
Eller hvis der er en hønseri i nærheden, så ring til dem og spørg hvornår de
har
gassede kyllinger, eller tag derned, så kan du garanteret få et par stykker
som prøve.
Vi købte hos Tybjerg kontrolhønseri her på Sjælland kasser med ca. 300 i,
efter vi
først havde lånt nogle af vores opdrætter. Heldigvis kunne vores 3 katte
lide dem.
Vi pakkede dem i poser a 3 stk, tog dem op om morgenen og så var de klar til
aftensmad,
ca. 2-3 gange om ugen, på en avis på et vinylgulv.
Hvis du begynder så lige et par råd:
1. Tø dem ikke op i mikroovnen, det stinker.
2. Luk døren til hvor de spiser. Vores Molly stak altid af med en og fik så
gnavet hovedet af kyllingen på gulvtæppet, før vi fik fanget hende )

Det var virkeligt et stort hit, som små rovdyr, alt blev spist. For Molly
drejede det sig om at spise så hurtigt som muligt, så hun kunne nå og
prøve at stjæle de andres også
God fornøjelse.
Hilsen Denise

Fra : Lene

Dato : 27-02-02 13:14

Lisbeth Jakobsen wrote:

> [...]
> sådan nogen størrelser...
> Da jeg prøvede med rå hjerter var det ikke den store succes.

Nej, du har helt ret, man kan aldrig vide med de misser. Nogen gange giver man dem noget, som man er sikker på vil være den vilde succes, og så
glor de bare på en, som om man var åndsvag. Og andre gange er det lige omvendt. Da vil de have noget, som man er overbevist om, at en kat i hvert
fald ikke vil have :- )
Du skriver, at du gerne vil have kyllinger i prøvepakker :- ) Det kan jeg godt forstå. Hvis I kører over grænsen engang imellem, så prøv at køre
ind forbi Avifauna i Kollund på vejen tilbage og køb en lille pakke med 10 i. Så kan du da se, om det er noget for dine misser, inden du "brænder
inde" med rigtig mange af slagsen....

> <klip>

Det er altså ikke så slemt :- ) Og når kattene er glade for dem, så er det det hele værd :- )
Mange hilsner fra Lene

Fra : Lisbeth Jakobsen

Dato : 27-02-02 13:33

> [...]
> ind forbi Avifauna i Kollund på vejen tilbage og køb en lille pakke med 10 i. Så kan du da se, om det er noget for dine misser, inden du "brænder

Ja det var da en god idé. Vi kører temmelig tit over grænsen og jeg tror
faktisk jeg har set den Avifauna når vi er kørt forbi, kan det ikke
passe? altså ad landevejen hjem...

Så jeg tror jeg skal til at bearbejde manden mht "levende" foder - når
fiskene kan få så kan kattene vel også *G*

Og så kan vi jo altid se om det er en succes der kræver opfølgning.

Er der nogen der kender til rugerier omkring Århus? Hmm.. jeg kommer til
at tænke på at Phumba jo blev fodret med dem. Måske kan jeg aflægge
opdrætteren et besøg og "nasse" et par stykker *G*

Hilsen
Lisbeth
(der bliver mere og mere BARF-interesseret)

Fra : Sidsel L. Espersen

Dato : 27-02-02 15:13

Du burde måske høre på dk.fritid.dyr.hund om de har noget kontaktinformation
til Dandog - Dandog har bla. kyllingehalse, kallun etc som er velegnet til
BARF. :)

- Sidsel

Fra : Birgitte

Dato : 27-02-02 12:57

Jeg fodre også med daggamle kyllinger, det er brandgodt for kattenes tænder
og et billigt suplement til det vanlige foder.
Mine store fertile hankatte får dagligt 3-5 stykker hver, det holder
tandsten væk.
Kattene indendøre får ca. 1-2 kyllinger hver daglig, jeg giver dem på
køkkengulvet, da jeg så kan vaske gulvet bagefter. Jeg vil lige påpeje at
mine katte først leger med dem i 5-10 min. før de for alvor sætter tænderne
i dem, og det griser altså en "smule".
Jeg troede først, at jeg kunne klippe dem i stykker og smide dem i en skål,
men nixen, de vil have kyllingerne med sig, så sørg for at lukke af til de
pæne møbler *S*
Det er længe siden vi har hentet kyllinger, henter som regel 1000-1500 af
gangen så jeg kan ikke rigtig huske hvad prisen er, men det er ikke volsom
dyrt.

Thi hi.....det får mig til at huske på en historie for længe siden fortalt
til en opdrætter der også bruger Dag. kyl.
Personen ville glæde sine katte med kyllinger og havde købt 200 styk, sent
samme aften ringede hun til opdrætteren og sagde at hun nok syntes det var
lidt af et arbejde med de her kyllinger......og at hun slet ikke kunne
forstå at opdrætteren købte et par tusinde af gangen..........
Øhhhhh arbejde..........
Ja,- hun troede aldrig hun skulle blive færdig med at plukke kyllingerne
*GG*

-Sådan kan det gå, når man kun ønsker det bedste for sine katte
Missekram fra Birgitte
www.truetrust.dk

"Joan Frederiksen" <joan.frederiksenSLETDETTE@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:a5idj9$gnd$1@sunsite.dk...

---
DK. True Trust

Fra : Denise

Dato : 27-02-02 13:18

Hej Birgitte

> [...]
> Øhhhhh arbejde..........
> Ja,- hun troede aldrig hun skulle blive færdig med at plukke kyllingerne

*LOL*

Vi købte dem i kasser som vi så dernede hældte over i sorte plasticposer,
for at være fri for at skulle returnere kasserne senere. Vi stuvede så disse
sække ind i bilen, og når vi hentede kyllingerne var de jo helt friske, dvs.
varme endnu og jeg kan sige dig, at der bare lugtede vammelt inde i bilen,
så vi nogle gange måtte køre med åbne vinduer.
Når vi så kom hjem, puttede vi 3 ad gangen i fryseposer, og indimellem
skulle
vi så fiske kattene op af sækkene, for de gik jo helt amok, og så sad vi der
og rodede efter en kat blandt 300 gule, halvvarme kyllinger i en sort sæk

Det endte altid med at vi måtte smide kattene ud, for overhovedet at kunne
blive færdige, men sjovt var det og vi hyggede os allesammen med pakkeriet.
I starten sagde jeg altid, at det går jeg aldrig med til, de søde små
kyllinger. Men
det varede kun et par gange og indtil jeg så hvor glade kattene var, så
rørte det
mig ikke mere.
Hilsen Denise

Fra : Mette Svangren

Dato : 27-02-02 14:32

Jo, jeg tror såmænd godt, vi kunne tænke os at være med til at prøve. Jeg
har dog heller ikke en megafryser, men kan nok højest aftage en stor
fryserposefuld i første omgang.

Ludvig vil nok ikke være så vild med det, men jeg kunne have en lumsk
mistanke om, at Alladin ville gå helt i selvsving (når jeg tænker på de
vilde øjne, han får, når det er lykkes ham at hugge en frysepose med
kvielever til optøning, -det hjælper ikke at fortælle ham, at den skam er
til ham, men at han lige skal vente til den er helt tøet op!)

Søvnige eftermiddagslurs spind fra Mette, Ludde og Ladde

Fra : Camilla Christiansen

Dato : 27-02-02 15:13

Jeg tror da også gerne jeg vil være med, kan dog ikke tage ret mange da vi
er 8 om at dele en kumme fryser...

Fra : Kate

Dato : 27-02-02 21:18

> Lisbeth jeg har før efterlyst nogle, som ville være med til at
> dele en sæk kyllinger - så spørger dig lige, om du mon vil det? Og
> selvfølgelig også jer andre? *S*

Jeg kan faktisk godt huske at en eller andet åbenbart dig, havde
nævnt det tidligere, men dengang havde jeg ikke nogen misser som det
kunne interessere. Nu overvejer jeg alligevel. Lante vil jo gerne ha'
gnaveben og nogle gange viser Sofie en smule interesse, men ved ikke
hvad hun skal stille op med dem og gå så fra dem igen.

De der kyllinger, spiser de det hele eller ligger næb og føøder
tilnage? Jeg spørger fordi jeg har hørt det og det forekommer mig godt
nok ulækkert, måske specielt fordi mine katte jo ikke har mulighed for
at spise dem udendørs.

Iøvrigt ville det måske ikke være særligt praktisk at dele hvis vi bor
på hver sin side af storebælt?!

Kate

Fra : Denise

Dato : 28-02-02 08:22

Hej Kate

> [...]
> tilnage? Jeg spørger fordi jeg har hørt det og det forekommer mig godt
> nok ulækkert, måske specielt fordi mine katte jo ikke har mulighed for
Mine gjorde følgende. Først gnaves hovedet af og spises, og derefter spises
fra halsen og ned. Tilsidst lå føder og ben tilbage, der så også blev spist.
Så alt blev spist, kunne godt måske godt have overset en enkelt fod.
De første gange stod jeg også og sagde "gys", men det går hurtigt over.
De fik dem på en avis, og hvis de ville stikke af med den, så skal man
være hurtig og smidde kyllingen tilbage på avisen.

> Iøvrigt ville det måske ikke være særligt praktisk at dele hvis vi bor
> på hver sin side af storebælt?!

Hvis du kommer på udstillingen i Herlev (jeg kommer ikke), er der
så ikke nogle i gruppen der kender nogle opdrættere der fodrer med
kyllinger ???, så de kunne tage et par stykker med som du kan prøve.
Jeg kender desværre ikke så mange udstillere mere, for min gamle
opdrætter, opdrætter ikke mere.

Hilsen Denise