farlige hunderacer findes ikke
Fra : HANNE JØRGENSEN

Dato : 27-02-02 08:24

Hej alle sammen

Jeg har lige øjnet "snakken" om kamphunde og farlige hunde(-racer) igennem,
og tænkte, at I måske kunne være interesserede i at læse den "mini rapport"
(9 A-4 sider) om kamphunde/farlige hunde, som jeg har skrevet og bl.a. sendt
til justitsminister Lene Espersen. Send mig en email, så returnerer jeg den
med en vedhæftet fil med "rapporten", som er skrevet i works.

email:hanne_joergensen@get2net.dk

Venlig hilsen
Hanne

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 27-02-02 11:25

On Wed, 27 Feb 2002 08:23:38 +0100, "HANNE JØRGENSEN"
<h-joergensen@get2net.dk> wrotd:

> [...]
>til justitsminister Lene Espersen. Send mig en email, så returnerer jeg den
>med en vedhæftet fil med "rapporten", som er skrevet i works.

Hvilken baggrund har du for at skrive en minnirapport ?

Kan den ikke postes her ? 9 sider er vel ikke for meget eller hvad ?

Fra : HANNE JØRGENSEN

Dato : 04-03-02 12:04

Punish the deed, not the breed <nobody@home.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:c0dp7u0srra584kjbkv13cv8djma7cv8d0@4ax.com...
> On Wed, 27 Feb 2002 08:23:38 +0100, "HANNE JØRGENSEN"
> <h-joergensen@get2net.dk> wrotd:

igennem,
sendt

> Hvilken baggrund har du for at skrive en minnirapport ?

Hanne (Hjelmer Jørgensen): Jeg er biolog med speciale i ulvens- og
grønlandsk slædehunds adfærd. Jeg har skrevet bogen "Ulv eller hund?- om
ulves og hundes velfærd, adfærd og økologi", forlaget Net-Bog-Klubben (se
www.net-bog-klubben.dk).www.hundeskolentrofast.dk er der en præsentation
af mig (klik brevkassen, klik Hanne Hjelmer Jørgensen. Nederst på siden-
under alle spørgsmålene- skulle der være en præsentation af mig).

> Kan den ikke postes her ? 9 sider er vel ikke for meget eller hvad ?

Hanne: Det kan den da godt. Jeg prøver at sende den i en vedhæftet fil. Dem,
der evt. ikke kan åbne filen, fordi "rapporten" er skrevet i Works, kan så
sende mig en mail : hanne_joergensen@get2net.dk

Venlige hilsener
Hanne

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 27-02-02 18:11

Har prøvet at sende mail, men den bliver afvist.

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 27-02-02 18:18

Jeg havde dummet mig med "bindestreg" istedet for "underdog".

Fra : D

Dato : 01-03-02 00:47

Hej Hanne
Bare kort fra mig af:Jeg kunne ikke være mere enig i din
overskrift/Emne>Farlige hunderacer findes ikke"..Det er så sandt som det er
skrevet kort og godt.
Jeg har set mange mennesker med vidt forskellige hunde, som simpelthen ikke
vidste hvad de havde med at gøre.
Der findes gode hundeadfærdskonsulenter og dertil kurser.
Som herre som hund!
Mvh D
Tidligere ejer af Dobberman og Greyhound, har nu en Fransk Bulldog

Fra : Anders Vad

Dato : 01-03-02 22:32

Der findes efter min mening bestemt farlige hunderacer!
Alle hunde kan gøres aggressive, der er bare nogle der er lettere end andre.
Jo lettere en hund er at gøre aggressiv, jo farligere.
Misforstå mig ret, hvis en kamphund kom i hænderne på en kyndig ejer, kunne
den sikkert blive en hengiven familie-hund; men i de forkerte hænder kunne
den ment blive til et blodtørstigt monster.

Mvh
Anders.

Fra : ~*Jannie*~

Dato : 02-03-02 07:59

> [...]
> den sikkert blive en hengiven familie-hund; men i de forkerte hænder kunne
> den ment blive til et blodtørstigt monster.

Selvfølig findes der hunde typer som er mere potientiel farlige et bedre ord
er agressive end andre.

* hvis en hund er fremavlet til at have en lav smerteterskel så vil den vær
mere udholden i slagsmål (men det gør den ikke patu farlig) men dette kan
misbruges i kamp eller i forhold til angreb på mennesker...

* hvis en hund er avlet stor og med et kraftigt bid, så kan den klare mange
svære situationer (men det gør den ikke patu farlig) men i forkerte
hender...

* hvis en hund er avlet selvstændig med de overstående egenskaber....ja så
er den potientielt farlig, især i hænder på nogle som ønsker en
potensforlænger, eller som dyrker dette...

Der hvor jeg lufter hund kommer der en 2 til 3 seje fyre med deres staffer,
de tirre dem, lader dem hoppe op i træet og bide sig fast så de hænger i
træet, de lader dem gå løs og er enormt seje, jeg kan se når de kalder på
dem som kommer de ind imellem...

jeg går altid et andet sted hen når de er der...

Jannie

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 02-03-02 11:25

> [...]
>er den potientielt farlig, især i hænder på nogle som ønsker en
>potensforlænger, eller som dyrker dette...

............Jeg er enig ! Og vi har også alle franskbrødsknive til at
ligge ude i skuffen , den er også potientielt farlig! men der sker dog
ikke så mange franskbrødsmord heldigvis

>Der hvor jeg lufter hund kommer der en 2 til 3 seje fyre med deres staffer,
>de tirre dem, lader dem hoppe op i træet og bide sig fast så de hænger i
>træet,

..................Er du sikker på at det er en Staff de har ? de er
altså ikke mere end højst 42 cm over ryggen eller måske har i bare
små træer der hvor du lufter ? det er sikkert Amstaffs de har
Stafferne er stadig ikke så meget udbredt , men de kan jo godt ligne
hinanden lidt

de lader dem gå løs og er enormt seje, jeg kan se når de kalder på
>dem som kommer de ind imellem...jeg går altid et andet sted hen når de er der...
>Jannie

..............Ja hvis jeg møder den slags mennesker så går jeg også en
anden vej , der er desværre ikke så meget andet at gøre for råber man
at de skal tage deres hunde i snor så hører hundene det og får øje på
en og løber hen til en .

Fra : ~*Jannie*~

Dato : 02-03-02 22:10

> ...........Jeg er enig ! Og vi har også alle franskbrødsknive til at
> ligge ude i skuffen , den er også potientielt farlig! men der sker dog
> ikke så mange franskbrødsmord heldigvis

Ha, jeg kom tilbage;))

Jo hver dag bliver franskbrød myrdet;)))

> [...]
> små træer der hvor du lufter ? det er sikkert Amstaffs de har
> Stafferne er stadig ikke så meget udbredt , men de kan jo godt ligne

Det er faktisk hverken eller:) Det er blandet amstaff, en staff og en
blandet;) Kender godt forskellen, syntes det er en enormt sød hund at se
på;)

> [...]
> anden vej , der er desværre ikke så meget andet at gøre for råber man
> at de skal tage deres hunde i snor så hører hundene det og får øje på

Ja eller råber tilbage, de gør ikke noget og griner bredt...nej tak...der er
dog en fyr som har en tæve Amstaff, den er kun 6 md. men leger med min
mynde, min løber hyurtigt og amstaffen lunter, hun er meget sød, men han
fortæller også at han bruger meget tid på træning og opdragelse. Vi mødes
tit og hygge snakker:)

Jannie

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 02-03-02 11:25

On Fri, 1 Mar 2002 22:32:27 +0100, "Anders Vad" <shodan@mail.tele.dk>
wrotd:

> [...]
>den sikkert blive en hengiven familie-hund; men i de forkerte hænder kunne
>den ment blive til et blodtørstigt monster.

Ja alle hunde kan blive farlige i de forkerte hænder , det har du ret
i , og en schæfer i de forkerte hænder kan så også blive til et
blodtørstigt monster

Fra : D

Dato : 02-03-02 16:57

"Anders Vad" <shodan@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den sikkert blive en hengiven familie-hund; men i de forkerte hænder kunne
> den ment blive til et blodtørstigt monster.

Hej Anders
Enhver hund trænet fra hvalpestadiet kan blive til et monster
Farlige hunderacer?......Naaaa Farlige hundeejere vil jeg nu sige
Mvh D

Fra : Anders Vad

Dato : 03-03-02 00:41

Hvis man har sagt farlige hundeejere, bør man så ikke også sige
"hundekørekort"?
(Jeg ved at det har været ivrigt diskuteret før.)

Fra : Louise Kragh

Dato : 03-03-02 01:36

Jo god ide Men så ryger man jo ud i , hvad skal det indeholde, hvem skal
håndhæve det, hvordan fører man kontrol (vil de "farlige" hundeejere ikke
sagtens kunne skaffe sig en hund alligevel), individets rettigheder, kan det
overhovedet lade sig gøre etc
Problemet er vel, at mange af de folk der er "problematiske" som hundeejere
næppe ville respektere sådan en ordning. og det ville være næsten umuligt at
holde redde på hvad der blev givet væk, solgt og solgt videre af hunde tror
jeg... Især hvis man også tager privatopdræt og gadekryds i bertagtning.
mvh
Louise

Fra : Kosmonauten

Dato : 03-03-02 11:50

"Louise Kragh" <louise@trolle.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sagtens kunne skaffe sig en hund alligevel), individets rettigheder, kan
Hej Louise,
jeg har selv før været en meget varm fortaler for "Hundefører bevis/kort"
meeen i dag er jeg slet ikke sikker.
Langt største parten af danske hundeejere (inkl mig selv) går ikke til
træning el. deslignende, de har sjældent læst en bog om hunde, men har deres
kendskab via mange års omgang med hunde.
Hvis nu sådan en person skulle stå skoleret for et panel af åhh så alt
vidende personer og faldt igennem på et eller andet banalt spørgsmål, tanken
alene skræmmer for det kunne jo være mig selv. Ergo ingen ret til hund.
Og dem der vil ha en hund, skal nok få den alligevel.
For alt kan skaffes hvis bare prisen er rigtig, desværre.

God søndag
Mvh
Martin & Laika

Fra : Anders Vad

Dato : 04-03-02 23:20

Hej Louise

Du har sikkert ret i at der vil komme problemer af den art du ridser op i
dit indlæg. Det nemmeste og mest effektive vil da derfor også være at
forbyde de såkaldt "farlige" racer.

Mvh
Anders

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 05-03-02 01:58

> [...]
op i
> dit indlæg. Det nemmeste og mest effektive vil da derfor også være

Jo men det løser jo ikke et problem .. det er bare en form for
kollektiv straf der rammer alle og ikke bare de ansvarsløse ejere af
de såkaldt farlige racer .. det ville svare til at forbyde biler fordi
mange ulykker sker ved at kørsel i stjålne biler .. indtagelse af
alkohol i forbindelse med kørsel .. eller kørsel uden kørekort ..men
skal alle straffes ved at blive frataget bil .... fordi nogle enkle
ikke overholder div. love .. ??

Mvh Ami

Fra : Anders Vad

Dato : 05-03-02 22:15

Narj, det ville ikke helt svare til at forbyde biler. Man ville bare forbyde
enkelte særligt hurtige/ farlige biler.
Så vidt jeg ved kan man f.eks. ikke få love til at købe en hvilken som helst
motorcykel efter at man som 18-årig har taget kørekort til en sådan. Førts
efter man er blevet 21 kan man vælge mellem alle størrelser (cc).

-Anders.

Fra : Claus

Dato : 06-03-02 04:36

> [...]
> motorcykel efter at man som 18-årig har taget kørekort til en sådan. Førts
> efter man er blevet 21 kan man vælge mellem alle størrelser (cc).

Hej.

Du må købe lige den motorcykel du vil, du må bare ikke køre på den.
Der er mange menesker der tror at man kan "forbyde" sig ud af alle probs.
men det man gør når man forbyder ting er, at man rammer alle for at straffe
nogle få.
Det er et "sjovt" samfund, der laver love og forbyder ting der rammer alm.
menesker bare fordi der er et fåtal der ikke kan opføre sig normalt.

Claus

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 06-03-02 08:14

"Claus" <Mito@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Der er mange menesker der tror at man kan "forbyde" sig ud af alle
probs.

Ja og et forbud løser jo i virkeligheden ikke et problem ..

> [...]
rammer alm.
> menesker bare fordi der er et fåtal der ikke kan opføre sig normalt.

Ja den kollektive afstraffelse har jeg heller aldrig brudt mig om ..
og fatter ikke man i år 2002 ikke har andre måder at "løse problemer
på .."

MVH Ami

Fra : Alex Linaa

Dato : 06-03-02 10:17

"Anne-Marie Prange Madsen" <woopie@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Ja den kollektive afstraffelse har jeg heller aldrig brudt mig om ..
> og fatter ikke man i år 2002 ikke har andre måder at "løse problemer

I år 2002 har vi også stadig en straffelov der forbyder at gå rundt og slå
hinanden ihjel. De fleste af os ville nok ikke slå nogen ihjel selvom loven
ikke fandtes, men der er jo altid dem der ikke lige kan finde ud af det ved
egen hjælp.
Sådan vil det altid være i et demokratisk samfund: Vi går ind og lovgiver
mod det vi (flertallet) finder uhensigtsmæssigt. Jeg kan ikke se hvordan man
kan nå "længere" end det!

venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : Claus

Dato : 06-03-02 10:55

"Alex Linaa" <@nospam@a@linaa.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> mod det vi (flertallet) finder uhensigtsmæssigt. Jeg kan ikke se hvordan

Hej Alex

Der skal selvfølgelig være love meeen i istedet for at forbyde en race, så
skulle man straffe meget hårdere på dem der evt. misbruger en given
race...alvorlige hundebid = straf ejeren hårdt.

Det kan man jo godt finde ud af med andre ting feks. biler..den højeste
tilladte hastighed herhjemme er 110 km/t men alle biler kan køre mere end
det, derfor staffer man dem der ikke overholder loven.
Meget simpelt men ikke når det er hunde så skal de bare forbydes eller man
må ikke træne dit eller dat..osv. men det er selvfølgelig en mindre gruppe
menesker det går ud over og dem er der ikke mange stemmer i.

Claus

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 06-03-02 11:12

> [...]
>må ikke træne dit eller dat..osv. men det er selvfølgelig en mindre gruppe
>menesker det går ud over og dem er der ikke mange stemmer i.

Ja det er sørgeligt men sandt , det er jo nok stemmerne det hele
gælder om i sidste ende

Vi så jo at Nixon ville have smidt atombomben over Vietnam , for at
vinde stemmer og dermed valget . Så hvorfor skulle politikerne så ikke
forbyde et par hunderacer for at vinde valget .

Så må vi bare håbe at der ikke kommer et "kamphundebid" lige op til et
valg . Eller håbe at vi danskere er mere fornuftige end andre hmmmm

Fra : Alex Linaa

Dato : 06-03-02 14:49

> Der skal selvfølgelig være love meeen i istedet for at forbyde en race,

> skulle man straffe meget hårdere på dem der evt. misbruger en given
> race...alvorlige hundebid = straf ejeren hårdt.

Det kan vi da ikke blive uenige om.

> Det kan man jo godt finde ud af med andre ting feks. biler..den højeste
> tilladte hastighed herhjemme er 110 km/t men alle biler kan køre mere end
> det, derfor staffer man dem der ikke overholder loven.

Nixen, den køber jeg ikke!!
Vi har noget der hedder typegodkendelse af biler her hjemme, alene med det
formål at holde de biler fra vejen som vi ikke anser for at være
hensigtsmæssige/sikre. Det er IMO en ganske fin analogi til typegodkendelse
af hunde.

> Meget simpelt men ikke når det er hunde så skal de bare forbydes eller man
> må ikke træne dit eller dat..osv. men det er selvfølgelig en mindre gruppe
> menesker det går ud over og dem er der ikke mange stemmer i.

Man kan da stadig straffe ejerne af "typegodkendte" hunde, der påfører
mennesker alvorlige bid (Altså hundebid . Det ene udelukker ikke det
andet, på samme måde som med bilerne.

Venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 06-03-02 15:53

On Wed, 6 Mar 2002 14:48:50 +0100, "Alex Linaa" <@nospam@a@linaa.com>
wrotd:

> [...]
>formål at holde de biler fra vejen som vi ikke anser for at være
>hensigtsmæssige/sikre. Det er IMO en ganske fin analogi til typegodkendelse

men biler bliver da tunet i stor stil herhjemme ! der bliver da købt
turboer o.s.v. så loven hjælper altså ikke så meget ! hvis man vil
have en hurtig bil kan man da bare få det lavet.ligesom man hurtigt
kan lave/få en ikke typegodkendt hund

mon ikke man skulle typegodkende ejerne istedet for ?

og desuden forbydes de biler ikke som de pludselig finder ud af at er
farlige eller ikke har den bedste sikkerhed ! det har der også være
eksempler på ! og grunden til at de ikke bliver forbudt er jo nok at
man kan altså ikke forbyde pasaten eller hvad det nu lige er fo en bil
der ikke bremser godt nok . Fordi der ligger for store problemer bag
ved et forbud, selv om det måske ville være mest sikkert

Fra : Claus

Dato : 06-03-02 18:40

> [...]

> formål at holde de biler fra vejen som vi ikke anser for at være
> hensigtsmæssige/sikre. Det er IMO en ganske fin analogi til

Hej igen igen .o)

Det kan da godt være at bilerne er tyergodkendte ..men det er da mærkeligt
at du må købe biler der kan køre 250km/t eller motorcykler der kan køre over
300 km/t, når den højeste tilladte hastighed er 110 km/t. prøv bare at se
ham den unge tosse der kørte 150 km/t på Advedøre havnevej og kørte over for
rødt og slog en ihjel. Hvis nu bilen kun kunne køre 110 km/t var det måske
ikke sket.

Man kan diskuterer længe og inderligt om disse ting men forstå dem , det er
svært.

Fra : Alex Linaa

Dato : 07-03-02 08:53

> [...]

for
> rødt og slog en ihjel. Hvis nu bilen kun kunne køre 110 km/t var det måske

Alle hunde har også tænder, og kan bide meget hårdere end de gør når vi
leger med dem. Det er der så nogle der alligevel gør ved et uheld eller ved
forsæt, og i disse tilfælde må vi gå ind og straffe.

De biler der ikke kan typegodkendes i Danmark er biler med for dårligt
sikkerhedsudstyr, for forurenende mororer, skarpe kanter der er for hårde
mod de bløde traffikanter, biler med kængurugitre, biler der har for dårlige
bremser, ...etc...etc...., altså hvad vi anser for en direkte
sikkerhedsrisiko uden førerens mellemkomst.
For en bil kan køre 250 km/t kræver det en fører der aktivt bringer den der
op, og har som sådan intet med bilen at gøre. Hvis den var blevet behandlet
efter forskrifterne (loven) var den ingen forhøjet risiko i forhold til hvad
vi er villige til at acceptere..

> Man kan diskuterer længe og inderligt om disse ting men forstå dem , det
er
> svært.

Ja, vi skal vist fortsætte i dk.fritid.bil
Jeg må nok hellere EOD'e, for det bilver vist for akademisk, med for lidt
hundeindhold.

Venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : Claus

Dato : 07-03-02 09:39

> [...]

> Ja, vi skal vist fortsætte i dk.fritid.bil
> Jeg må nok hellere EOD'e, for det bilver vist for akademisk, med for lidt

hej Igen igen igen

Nu skuffer du mig lidt vi kan da bare snakke om " Station car" så er
der da plads til hunden. *LOL*

Claus

Fra : Alex Linaa

Dato : 07-03-02 10:19

> Nu skuffer du mig lidt vi kan da bare snakke om " Station car" så er
> der da plads til hunden. *LOL*

*LOL* - God pointe!

Men mon ikke vi skulle starte en ny tråd om hunde i biler, for ikke at
forvirre begreberne?

Alex

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 06-03-02 10:41

On Tue, 5 Mar 2002 22:15:25 +0100, "Anders Vad" <shodan@mail.tele.dk>
wrotd:

> [...]
>motorcykel efter at man som 18-årig har taget kørekort til en sådan. Førts
>efter man er blevet 21 kan man vælge mellem alle størrelser (cc).

Så vidt jeg ved så kan alle drenge der har haft knallert finde ud af
at tune den ! ellers kender de nogen der kan ! og det er altså ikke så
svært at få en motorcykel til at køre stærkt , og det er det heller
ikke svært med en bil . Så hvis man forbød hurtige biler så vlle folk
jo bare selv lave dem hurtige !

Bare se på de knallert45 der kører rundt i dag , hvor mange af dem
tror du at kører 45 ? ikke særlig mange , man bliver enda tilbudt
tunsæt af forhandlerne mange steder

Min pointe er at hvis der bliver lavet en lov så vil der altid være
nogen der syntes at det er sjovt at bryde den.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 05-03-02 09:56

On Mon, 4 Mar 2002 23:19:30 +0100, "Anders Vad" <shodan@mail.tele.dk>
wrotd:

> [...]
>
>Du har sikkert ret i at der vil komme problemer af den art du ridser op i
>dit indlæg. Det nemmeste og mest effektive vil da derfor også være at

Det ville nemlig ikke være efektivt overhovedet , for når man forbyder
noget gøres det bare endnu mere spændende for visse mennesker ! efter
pittbullen blev forbudt i 91 har der aldrig været så mange pittbulls i
Dk.

Men prøv at læs Hannes "minirapport" så vil du måske indse at et
forbud ikke vil hjælpe og vil være uretfærdigt over for alle dem der
holder disse hunde som gode familiehunde

Fra : Anders Vad

Dato : 05-03-02 22:11

O.k jeg har ikke læst Hannes minirapport. Hvor finder jeg den?

I mellemtiden..... hvad hvis nu man lavede en lov, der gør det forbudt at
besidde, opdrætte og indføre bestemte racer efter en hvis dato. Hvis man så
fandt en hund der enten var født eller indført til landet, efter denne dato,
kunne man lade denne "farlige" hund aflive.
På den måde kunne de der allerede havde en hund af den pågældende race,
beholde deres rare familiehund og de der ønskede at besidde denne race,
ville vide at blev man pågrebet med en sådan hund, ville den blive aflivet.
Det kunne forhåbentligt afskrække de fleste fra at anskaffe sig en hund af
denne race. Selvfølgelig ville man kunne forvente at enkelte hardcore
forbrydrere ikke ville lade sig afskrække af en sådan lov. Og efter 10-15 år
ville racen kun findes ganske få antal i DK.

Mvh
Anders.

Fra : Nina El Falaki

Dato : 05-03-02 22:21

Hej Anders

Og det ville jo ikke løse nogen problemer, vel. Hvis kamphunde blev forbudt,
ville disse individer da bare gøre andre racer til farlige hunde

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 05-03-02 22:47

"Anders Vad" <shodan@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> O.k jeg har ikke læst Hannes minirapport. Hvor finder jeg den?

Du kan sende en mail til Hanne og bede hende sende den til dig ..
Hanne har omtalt den i en tidl. tråd og hendes adr. er
hanne_joergensen@get2net.dk

og den er helt sikkert værd at læse ...

Smil fra Ami

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 06-03-02 10:41

On Tue, 5 Mar 2002 22:10:46 +0100, "Anders Vad" <shodan@mail.tele.dk>
wrotd:

>O.k jeg har ikke læst Hannes minirapport. Hvor finder jeg den?

den ligger her i ng den hedder kamphunde/farligehunderapport du kan
ikke undgå at se det

> [...]
>forbrydrere ikke ville lade sig afskrække af en sådan lov. Og efter 10-15 år
>ville racen kun findes ganske få antal i DK.

Nej for folk kan ikke bevise om hunden er et gadekryds eller en
pittbull og folk aner ikke hvordan hundene ser ud og hvad der er hvad
!Der er pittbulls i Danmark i dag selvom de er forbudt for 10 år
siden, og de er skam dejlige hunde ! de gør ikke mennesker noget med
mindre de er opdraget forkert , og man kan opdrage alle racer forkert
! bare folk ville holde deres hunde i snor så ville der ikke være
noget problem overhovedet !

Du må også indse at hvis man fjernede alle af en slags hunde , så
ville folk bare vælge en anden race ! skal vi så forbyde rotweileren
mastifferne boxeren o.s.v. der er masser af hunde der er stærke og har
et kraftigt bid .

det er ejeren der er problemet og ikke hunden .

Fra : D

Dato : 04-03-02 16:36

Hej Anders
Klart...er det en god ide, men ændrer det mønsteret hos farlige hundeejere?
Lousie, Martin og Lailka har nogle gode synspunkter som jeg er enige i.
Jeg vil så lige tilføje at mønsteret i opdragelsen af hunde på diverse
trænningskurser er efterhånden stort set ens.(de seriøse kurser)
og der findes gode adfærdskonsulenter som en ekstra bistand og
problemløserer.
Folk er blevet mere bevidste om hundendes sprog ,både lyde og kropsmæssigt
set,syntes jeg..
Det jeg savner er::
Programmer om hunde/katte på TV sjove og lærerige.Ikke bare en serie på 5-6
programmer, men en "kommet for at blive"serie.
Hvad syntes I?

Hvis jeg så en hund der angreb andre hunde/mennesker ,vil jeg gå 200% efter
ejeren. Aldrig hunden da jeg ikke kan tage en sludder med den om det den gør
er forkert osv...Ejeren derimod ...kan jeg sagtens snakke med.
MVH D

Fra : Louise Kragh

Dato : 04-03-02 16:49

ang tvprogrammer kan jeg kun sige hurra for animal planet så absoult
bedre end ingenting men desværre kun hvis man har kabel/sattelit tv.
mvh
louise

Fra : D

Dato : 04-03-02 17:16

> [...]
> ang tvprogrammer kan jeg kun sige hurra for animal planet så absoult
> bedre end ingenting men desværre kun hvis man har kabel/sattelit tv.

Hej Louise
Almeda East har du så set kan jeg regne ud?
Jeg er så imponeret af hvad de læger/kiruger kan gøre for dyrene.
Det er lærerigt at se.
Faresignalerne for hvordan hunden har det og hvornår man skal opsøge
dyrelægen er klart rykket tættere ind på livet af mig end før.
Mvh D

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 04-03-02 20:10

On Mon, 4 Mar 2002 16:49:20 +0100, "Louise Kragh" <louise@trolle.dk>
wrotd:

>ang tvprogrammer kan jeg kun sige hurra for animal planet så absoult
>bedre end ingenting men desværre kun hvis man har kabel/sattelit tv.
>mvh
>louise

Jeg syntes snart ikke at der er andet end ham krokodillenørden på
animalplanet , og nu så jeg at han også bliver sendt på tv2 har
animal planet faste hundeprogrammer ?

Fra : Louise Kragh

Dato : 04-03-02 22:10

Jeg har i hvert fald set et par programmer med en hundeadfærdsekspert hvor
han tager rundt og hjælper forskellige problemhunde/ejere, men det er mest
noget jeg har været heldig og zappe forbi - tjek evt programoversigten, for
der er i hvert fald adfærdsprogrammer indimellem
mvh
Louise
(som får hvalpen hjem om 3 dage!)

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 05-03-02 09:55

On Mon, 4 Mar 2002 22:09:40 +0100, "Louise Kragh" <louise@trolle.dk>
wrotd:

> [...]
>noget jeg har været heldig og zappe forbi - tjek evt programoversigten, for
>der er i hvert fald adfærdsprogrammer indimellem

ja jeg får også altid kun tilfældigt zappet mig forbi det gode , men
sådan er det vel med alt tv snart hvad er det for en hvalp du får
hjem ?

Fra : Louise Kragh

Dato : 05-03-02 23:26

en lille shiba-tæve (www.trolle.dk/coco for billeder af vidunderet