afsked...(Lang)
Fra : Mette_S

Dato : 27-02-02 03:29

Ja så er jeg den der er smuttet...Men jeg vil lige sige nogle få ting inden,
da der er en masse ting jeg er blevet "beskyldt" for og ting som jeg ikke
har haft tid til, da der har været så meget respons på mine indlæg !! Jeg
har valgt at gøre det på følgende måde : klip citat fra person, vedlægge
navn og svare.... For jeg har ikke bare tænkt mig at løbe væk med halen
mellem benene, vil hellere få bragt nogle ting på plads og få sagt det sådan
som jeg føler det. Og så må i tage det som mine synspunkter og selvfølgelig
ikke noget som jeg vil trække ned over hovederne på nogen som helst !!

Here we go :

1. citat
"Selvfølgelig har han da, men han og du kan skisme da bare lade være med
at læse indlæg der ikke interesserer jer - Jeg har da ikke set at I
blander jer i nogen af de andre debatter der har været her!" -Trine
Piltoft

Svar:
Det er helt korrekt at man bare kan lade være med at læse de indlæg der ikke
interesser en (Enig) Men nu var jeg jo faktisk interesseret i Henriks emne.
Og hvis man læser efter har jeg da overhovedet ikke kritiseret hans hjælp
her i NG'en !! Og det med at ovenstående ikke har set mig i andre debatter
passer i alt fald ikke. Jeg siger måske ikke så meget, men jeg har da sagt
noget !!
-----------------

2.citat
"Hovr er du useriøs nu - denne gruppe har intet med indavl at gøre -
tværtimod har størstedelen af de folk der er i gruppen huskatte eller et
par enkelte racekatte og er slet ikke opdrættere. Lad være med at skrive
sådan noget der ikke kommer sagen ved." -Trine Piltoft

3.citat
"Når Mette skriver "... for meget til det her indavl", så tror jeg faktisk
hun mener "indspist", altså det ord man sommetider bruger når en gruppe er
meget tæt og lukket. Så Trine, jeg tror du tager hendes ord lidt for
bogstaveligt " -Jette

Svar:
Og ja dertil kan jeg kun svare at Jette har ret i hendes gæt om mit brug af
ordet "indavl" Det var rent metaforisk eller hvad man nu kalder det !

--------------------

4.citat
"Der er overhovedet ikke
tale om at andre ikke må deltage, men hvorfor må vi som kommer
herdagligt ikke være medbestemmende over gruppen? " -Kate

Svar:
Jeg kommer også dagligt i gruppen og læser og evt. skriver, og jeg har også
lov til at sige min mening. Jeg er godt nok ikke den mest kendte person i
NG'en, og jeg tror der er mange NG' besøgende der ligesom mig, bare læser
hvad andre folk skriver.
Jeg kan udemærket godt forstå hvad du mener med at i må være medbestemmende
i gruppen, og at hvad der er okay med jer er okay i dk.fritid.dyr.kat. Men
som sagt i et af mine indlæg synes jeg at alle har lov til at sige noget i
ng'en uanset og det er godt eller skidt !

---------------------------

5.citat
"som ikke har katte bare for at få dem på udstilling !!
Men som har katte og som elsker dem for deres
"personligheder" -Mette_S -moi !!

6.citat
"Mener du dermed at hvis man udstiller elsker man ikke sine dyr?" -Kate

Svar:
Nej det mener jeg ikke. Det er min fejl og den tager jeg på mig !! Total
generalisering... undskyld til alle ! Nogle gange mener jeg bare at man
næsten skal retfærdiggøre i NG'en at man ikke har racekat. Eller nej det er
for svært at forklare...Jeg føler bare ikke altid at man bliver betragtet på
samme niveau som race-ejere. Jeg tager nok fejl og det her er meget
subjektivt. Men som sagt. Undskylder til alle som jeg har skoddet i denne
dumme sidebemærkning !

------------------------
7. citat ( i sammenhæng med citat fra Debat kat som jeg snakkede om)
"Samtidig får man at vide at alle der har disse katte i alt fald ikke lukker
deres katte ud ?? Er det for pelsens skyld...kattens ?? eller jeres
penge...??" -Mette_S -moi

8.citat
"Alle? nåeh, mon dog?" -Lisbeth Hviid Jakobsens (svar til 7.citat)

Svar: Okay okay en generalisering (det er vist en dårlig vane ....) Men
throw me a bone ..... Er det ikke rigtigt at de fleste ejere af en norsk
skovkat, har dem som indekatte ??

---------------------------

"Nu har jeg altså lige lavet en søgning på alle dine
indlæg, Mette og ALLE har behandlet dig pænt og venligt" -Helle Andersen

Svar: Jo tak det ved jeg godt og jeg vil da i samme åndedrag da gerne sige
tak for de råd jeg har fået her i NG'en. Jeg synes ikke I er dumme !! Men
jeg har da læst svar til andre nye katteejere herinde som ikke var nær så
venlige. Og jeg har da også set jer selv skrive til hinanden at nu måtte i
til at være søde ved nye NG brugere. Så kom ikke og sig at tonen aldrig har
været skarp herinde !

---------------------------

9. citat
"Beklager, men der røg resten af min respekt....... Du er ærlig talt et
pattebarn, at høre på " -Helle Andersen

Svar: Ja jeg ved ikke om det var til hele mit indlæg eller om det var til
"NÅ nå" ( det sidste i mit indlæg) Men jeg har min mening og jeg har også
generaliseret i nogle af mine svar og var også spydig i mine udtalelser om
katteudstilling. Men jeg tager da det til mig, selvom det ikke er rart at få
at vide !!

----------------------------

10. citat
"Og så kommer min virkelige forargelse... er du klar?
HVAD I HELVEDE BILDER DU DIG IND AT ANTYDE, AT MAN HAR SIN KAT SOM
INDEKAT, BLOT FORDI DEN HAR KOSTET PENGE ??????????????" - Ann K

Svar: Jeg har svaret på det i starten af denne tråd. Og undskylder igen !
Jeg kan iøvrigt godt lide at du har brugt ordet "antyde" for jeg stillede
faktisk det som et spørgsmål (spydigt spørgsmål) :

11.citat
"Samtidig får man at vide at alle der har disse katte i alt fald ikke lukker
deres katte ud ?? Er det for pelsens skyld...kattens ?? eller jeres
penge...??" _Mette_S

-------------------------------

Til slut, vil jeg da lige sige at de sidste to indlæg i tråden som er
skrevet af Birgitte og Trine Piltoft. Er de to svar som jeg har fået mest ud
af og at jeg da godt ved at alle er interesserede i jeres katte og elsker
dem osv. Som jeg jo også selv gør. Så må i have en fortsat god
nyhedsgruppe -uden mig. Jeg er ikke sur og håber ikke at i vil bære nag
resten af jeres liv. Men lige nu tror jeg ikke at jeg er så forfærdelig
velkommen... ! BTW så er jeg altså ikke noget pattebarn og har taget den
sætning meget nært.

Take care

Mette_S

Fra : Birgitte

Dato : 27-02-02 09:02

Hej Mette

Mette dog,- den er lidt let købt ....... bliv nu og tag kampen op, vi kan
alle træde i spinaten, og jeg er sikker på, at du ligesom mange andre her på
NG har masser af gode/dårlige oplevelser at dele ud af.
Jeg og mange andre har også fået på puklen, vi har også måttet undskylde og
bede om godt vejr, eller prøve at omformulere en sætnings misforståelse.
Og tro nu ikke, at fordi man er opdrætter, at man så er hævet over alle love
og regler,- fakta viser det sig, at det netop er opdrætterene, der mange
gange får på trynen.
Tro mig,- hvis det havde været en hvilken som helst anden der har lavet en
lille"misser", var denne person også blevet overfaldet.
Men overfaldet og overfaldet er du jo ikke, da der her i DK er ytringsfrihed

Jeg er sikker på, at mange andre her i NG føler som jeg, at det ville have
været total dumt, at forlade NG.
Slutlig beder jeg dig om at tænke lidt over tingene, og så skriver du blot
igen
Tab nu ikke modet.
Denne Mail er også sendt til Mette privat.
Missekram fra Birgitte
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust

Fra : Helle_Andersen

Dato : 27-02-02 10:35

"Mette_S" skrev d. 27-02-02 03:29 dette indlæg :
> [...]
selvfølgelig
> ikke noget som jeg vil trække ned over hovederne på nogen som helst !!

Mette, jeg synes, at det er helt i orden, at du har dine synspunkter.
Det ville altså være kedeligt, hvis vi var enige hele tiden Men du
kommer ikke ret langt med dine synspunkter, hvis du serverer dem på en
måde, der er ret grov og angrebslysten. Når man skriver noget offentligt
- positivt eller negativt, ja så må man forvente, at der kommer en
respons. Nogen gange kan man så måske få formuleret sig uheldigt eller
have en dårlig dag, men så må man jo lære af det og se at komme videre.

Du siger, at du har været glad for nogen af de råd du har fået og læst
hér i ng'en, og så er det lige jeg synes, at du skal overveje igen, om
du virkelig vil droppe al den viden, der ligger i denne gruppe. Når alt
kommer til alt, er det jo kattene, der har størst fordel af det. Hvad vi
mennesker ligger og bøvler med, er de jo heldigvis ligeglade med

Nu er der jo ikke ligefrem tale om, at folk herefter vil hade dig eller
noget. Jeg kan kun tale for mig selv, men der er i hvert fald ikke tale
om, at jeg ser dig som en person, der er uønsket i gruppen.

> [...]
debatter
> passer i alt fald ikke. Jeg siger måske ikke så meget, men jeg har da

Det er helt rigtigt, at du har deltaget. Og der er da heller ikke noget
"krav" om, hvor meget man skal deltage for at få lov at være her Jeg
tror, at Trine mente, at det nok er lidt malplaceret, at man som Henrik
kommer med et negativt bidrag allerførste gang, at man overhovedet
bidrager.

> [...]
person i
> NG'en, og jeg tror der er mange NG' besøgende der ligesom mig, bare

Mette, som tidligere skrevet, har du al mulig ret til at komme med dine
synspunkter, men når du vælger at komme med dem, på en måde, der ikke er
særlig kontruktiv, så har du samtidig sagt ja til, at det bliver den
samme kategori af svar, som du får. Jeg tror du har ret i, at der er
mange læsere, der ikke selv bidrager og det er da positivt, at nogen
gider at følge med, for at lære noget mere om deres katte. Og jeg mener
altså ikke, at en persons mening er mere eller mindre værd, fordi man er
"kendt" eller "ikke-kendt".

> [...]
> som sagt i et af mine indlæg synes jeg at alle har lov til at sige
noget i
> ng'en uanset og det er godt eller skidt !

Så vidt jeg kan se er der heller ingen hér der anfægter ytringsfriheden.
Til gengæld må man så også være forberedt på at tage konsekvensen af sin
måde at formulere sig på.

> [...]
> samme niveau som race-ejere. Jeg tager nok fejl og det her er meget
> subjektivt. Men som sagt. Undskylder til alle som jeg har skoddet i

Fair nok. Jeg har ikke selv følt, at nogen hér ser ned på huskatteejere.
Selv tænker jeg ikke rigtig over, om folk har det ene eller det andet.
For mig er en kat en kat og en huskat kan være akkurat lige så dejlig
som en racekat. Jeg har selv valgt at have racekatte nu, fordi der er
nogle indlysende fordele for mig i det, men jeg har da også haft
huskatte og de var bestemt ikke mindre værd end mine racekatte. Men jeg
har hørt din opfattelse før og jeg tror, ærlig talt, mere at det er
noget I selv føler end det er noget, der virkelig foregår. Du skal tænke
på, at os, der har racekatte også ofte er ude for at måtte "forsvare"
hvorfor vi dog har givet penge for en kat. For ikke at tale om alle de
bemærkninger, man kan få på en udstilling om, hvor synd det er for "de
stakkels racekatte, der skal sidde dér". Der er vel blot tale om
forskellige måder at holde kat på og efter som vi allesammen elsker
vores dyr, og det derfor bliver lidt følelsesladet, synes vi nok også
allesammen, at vores måde, er den "rigtige".

> [...]
Men
> throw me a bone ..... Er det ikke rigtigt at de fleste ejere af en

Det tør jeg ikke svare dig på, for jeg har ikke skovkatte, men jeg tror
faktisk, at skovkatten sandsynligvis er en af de racekatte, der oftest
holdes som udekat i forhold til andre racer. Korrigér mig, hvis jeg
tager fejl, skovkattefolk

> [...]

måtte i
> til at være søde ved nye NG brugere. Så kom ikke og sig at tonen

Nu er jeg ikke en af dem, der mener at tonen er for skrap hér, men du
har ret i, at der er andre, der har den mening. Der er masser af
grupper, hvor jeg synes, at tonen er alt for hård, men denne gruppe er
ikke en af dem. I mine øjne afspejler tonen her i gruppen nogenlunde
tonen i det virkelige liv - hverken mere eller mindre og det er sådan
jeg mener, det bør være. I visse andre grupper, tror jeg, at der er tale
om, at nogen mener at de kan sidde og gemme sig bag ved deres computer
og skrive ting, som de aldrig ville finde på at sige til folk i det
virkelige liv, men det føler jeg sjældent, at jeg har oplevet hér. Men
der er selvfølgelig tale om, hvor éns personlige grænse går og jeg kan
godt leve med, at hér er lidt småfnidder ind imellem.

> [...]
udtalelser om
> katteudstilling. Men jeg tager da det til mig, selvom det ikke er rart

Det var mest møntet på NÅ nå-tingen. Jeg mente, hvad jeg skrev, men du
må forstå, at fordi jeg mener, at din bemærkning er barnagtig, betyder
det ikke nødvendigvis, at jeg mener, at du er barnagtig som person.

Helle
http://dekatten.dk
http://kattenet.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Jette

Dato : 27-02-02 15:59

"Mette_S" :
> [...]
selvfølgelig
> ikke noget som jeg vil trække ned over hovederne på nogen som helst !!

Jeg er det som mange betegner som en "bestemt dame", og det har jeg ikke
lært at gøre noget ved i det virkelige liv. Jeg når ikke altid at tænke mig
om inden jeg taler, men jeg arbejder på det .

Til gengæld har jeg lært at tøjle mit temperament på skrift. Jeg sender ikke
noget uden at det er læst igennem 2 gange, og jeg indsætter altid rigeligt
med smileys, således folk kan se at jeg ikke er sur eller gnaven..... og så
tæller jeg altid til 10 eller venter en halv time med at svare på et indlæg
der gør mig hidsig

Mht. til tonen herinde, så har jeg aldrig oplevet andet end venlige svar, og
jeg er overbevist om at det altid er tilfældet, medmindre man ikke selv er
venlig, eller skriver så man kan misforståes.

.... og så har jeg iøvrigt selv to huskatte, og det kom meget bag på mig at
du synes man skal retfærdiggøre sig selv når man ikke har racekat... det har
jeg aldrig oplevet - jeg har ikke engang tænkt tanken.

Du skal nok bare ta' den lidt mere med ro, og lade være med at "læse mellem
linier", for der står som regel ikke noget. Som jeg selv plejer at sige
"Læse _hvad_ der er skrevet, ikke _hvordan_ det er skrevet!".

Jeg er sikker på du er et godt menneske, og uanset hvad der er sket herinde,
så betragter jeg dig på lige fod med alle andre, og synes du er nøjagtig
lige så velkommen som alle andre herinde. Du skal nok bare, som jeg, lære at
tælle til 10

Jeg håber du ombestemmer dig, og vælger at blive. De andre brugere glemmer
hurtigt de uenigheder der har været ... det er ihvert fald min erfaring

Knus fra
Jette

Fra : Trine Piltoft

Dato : 27-02-02 18:12

Hej Mette!

> Og ja dertil kan jeg kun svare at Jette har ret i hendes gæt om mit
brug af
> ordet "indavl" Det var rent metaforisk eller hvad man nu kalder det !

Ja, jeg var måske også lidt hurtigt på aftrækkeren - men med alt det
andet du skrev, så troede jeg faktisk at det var en hentydning til vores
racekatte.

Jeg erkender blank, at det er muligt jeg var lidt "hård" i min mail, men
jeg synes ærlig talt du selv "spillede op" til det, men når det så er
sagt - så er der vist heller ikke mere at sige om den sag.

Nu har alle fået luft og vi "må videre" - for mig er det ihvertfald et
overstået kapitel - jeg går ikke og bærer nag og jeg mener da heller
ikke at du ligefrem behøver at "forlade" gruppen. I mine øjne er du
ligeså velkommen her som alle mulige andre....

Mvh. Trine P.
Piltoft´s Siamese & Oriental Shorthair´s
e-mail: piltofts@post.tele.dk
Web: http://home0.inet.tele.dk/piltofts/

Fra : Mette_S

Dato : 27-02-02 19:14

"Mette_S" <Mette_Sloth_Jespersen@FJERNhotmail.com> wrote in message
> Ja så er jeg den der er smuttet...

Tak for alle dem der har svaret tilbage. I har sikkert ret i at det ville
være en god ide lige at vente en halv time med at besvare noget som man
finder uaccepttabelt. Jeg vil prøve at tælle til 10 eller 100 inden jeg går
i krig *GG*. Jeg vil dog stadig holde en pause fra denne NG, og nok snart
komme tilbage. Alt kan jo ikke lige passe efter mit hovede og det ved jeg
også godt. Tjaah jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal sige. Vi ses jo nok igen
*SS*

Kun gode tanker

Mette_S

Fra : Nina

Dato : 28-02-02 13:20

Hej Mette
Det her finder du IKKE i gruppen
-en der ikke holder af katte
-en der ikke elsker en god diskussion
-en der ikke vil gøre sit bedste
-en der ikke kan og vil indrømme sine fejl
-en der ikke vil gøre sit bedste for et rigtigt svar.
-en der ikke vil acceptere
-en der ikke vil lære
-en der ikke vil forstå

..... det du tilgengæld finder, er en der lige har taget en forkert
beslutning.

DIG ! BLIV !
LÆR ! FORSTÅ ! ACCEPTER ! DISKUTER ! NYD !

Gør som du plejer, for sådan er du !

--
Hilsen Nina
DK. Tender Tribes

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 28-02-02 13:54

"Nina" <NOSPAMnina@knus.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> -en der ikke vil gøre sit bedste
> -en der ikke kan og vil indrømme sine fejl
> -en der ikke vil gøre sit bedste for et rigtigt svar.

Godt indlæg . og noget for alle at prøve at leve op til ..

Smil fra Ami

Fra : Birgitte

Dato : 28-02-02 17:00

Så kan det vist ikke siges tydligere
Missekram fra Birgitte
www.truetrust.dk

> [...]
> beslutning.
>
> DIG ! BLIV !
> LÆR ! FORSTÅ ! ACCEPTER ! DISKUTER ! NYD !

---
DK. True Trust