teltvogn til 5000kr.
Fra : henole

Dato : 27-02-02 01:04

til kjeld hansen@finnebyen.dk
Du har her i spalten luftet tanken om at købe en grugt teltvogn til
5000kr.-------
Glem alt om teltvogn til den pris,som du selv skriver så er de 15-20 år
gamle,hvad der forøvrigt ikke er nogen hindring,forudsat teltet er
blevet behandlet ordentlig,min egen CC er fra 79,----men er det ikke
behandlet ordentligt,så er det sansynligvis i ringe tilstand,så ringe,
at skulle du nede sydpå, komme ud for hvad vi har oplevet,
en HAGLBYGE med hagl så store som HØNSEÆG, der lavede buler på
biler,campingvogne,
smadreder sidespejle,lygteglas og ruder,og så vil et dårlig telt blive
hullet som en SI.
Selv om du skulle få en 10-20 år gammel vogn foræret,selve kassen,vognen
kan jo være god nok, så strækker f.eks.Combi Camps kundepleje altså ikke
til du kan købe et nyt vogntelt,for man vil ikke,forståelig nok, ligge
med lager,men man vil heller ikke sy
nyt til ældre vogne, og desværre for mange så er den teltfabrik oppe i
nordjylland,som
kunne sy til CC,desværre ophørt,så vil man have et nyt vogntelt så skal
man til USA,
hvor jeg har set på nettet,at en fabrik leverer til mange, deriblandt
til Combi Camps,og til en 1999 pris, 575$,+ naturligvis fragt,men ikke
så galt,målt med de priser en CC
koster idag,mellem 40-50.000kr., mere end du skal betale for en
Camplet,som jeg lige i
mandags så has en forhandler til 26-37.000kr.,ganskevist en sidste års
model, men alligevel,men der er da penge at spare.Det er måske også
derfor at man hosCC er begyndt at fjerne udstyr som hidtil har været
inclusive i prisen.--Kort og godt skal du på ferie og skal være 4 pers.
på rejsen,så skulle du nok se efter CL, i den soves der på langs i
vognen,i CC soves på tværs af vognen,og skal have en eller anden
udtræksordning i fodenden, fordele og ulemper.
Min egen CCer som skrevet fra 79,og er i rimelig god stand,den er også
hvert andet år gennemsprøjtet med imprægnering,, det er dog ved at knibe
lidt i hjørnerne hvor stængerne runder,her har CC aldrig haft
forstærkninger,heller ikke idag, så her fører
CL, f/u., værd at kigge efter når du går på jagt.
At man på en campingtur skal pløkke et fortelt,spiller ingen rolle, det
skal man jo også med CC,og her skal du først til at samle teltstænger
inden du kan pløkke, f/u.
At man på turen ned gennem tyskland, måske kan klare en eller to
overnatninger uden
at skulle bruge fortelt, spiller ingen rolle, 4 pers.uden fortelt så er
pladsen nu kneben,
atter f/u, fordel taler mest for CL,for her er forteltet der
alligevel,så det er næsten hip som hap,hvad en enkelt overnatning
betyder,forskellen rager ikke så vidt, for ingen af de nuværende
modeller må overnatte på raste- eller P pladser langs autobanen, for det
er forbudt at brede sig ind på den ved siden af liggende p.bane eller p
plads.
har du prøvet at besøge www. cccm.dk???? her er der billeder og priser
men ellers god ferietur til syden,besøg evt.
www.capasquali.it
www.marinadivenezia
www.pradelletorri.it
www.unionlido
MVH
henning olesen.
henning.olesen@olesen.mail.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : sten basbøll

Dato : 28-02-02 11:59

Jeg syntes, at der her var mange rigtige betragtninger..... Henning er da
også kontaktperson i Jylland til c-c - Club.
Det kan ofte betale sig at finde en vogn der kun er 1 år eller 2. og redde
den fra dårlig behandling

Det vil sikkert glæde mange, at de kan bestille nyt telt til deres vogn i
USA ? Om man totalt har udbytte af det, contra en ny vogn med alle de
fordele udviklingen har medført, må så komme an på en konkret vurdering.
Der er også grupper, der i ferierne til stadighed flytter i projekter i
Lejre eller i frilandsmuseet.

Campister har altid holdt øje med naboernes genvordigheder - nogen syntes
moren er kønnest og andre datteren - og kan så bedst li stængerne der vender
anderledes.

Vi har venner der er til C-L og vi samenligner altid vores fælles fordele -
C-C havde tidligere modeller med stængerne som C-L og her skulle man også
bruge tid på at samle stænger til forteltet. På C-C s nye vogne er
forarbejdet delvist gjort.

Vi, med ny vogn, spurgte på et tidspunkt Willy med en c-c og telt fra 1970
om han ikke var nervøs for om stængerne sled igennem oppe i hjørnerne -
Naj - jo - næ, men det er nok lidt tyndt nu - Vi selv satte derefter nogle
pænt tilklippede selvklæbende teltlapper i til beskyttelse mod eventuel
skamfiling og blev egentlig betragtet som overforsigtige - Og vognen var da
også efter et m e g e t favorabelt tilbud solgt næste forår - hvorefter vi
igen sku på at indrette en helt ny vogn. Ikke så surt.

I al almindelighed vil man selvfølgelig vælge en brugt vogn med så meget
udstyr man kan komme over - vildt at skulle købe nyt til gammelt -
Ekstraudstyr takseres ikke særlig ekstra i prisen, og så skal man være et
skarn, at ta en nøgen vogn.
Kunsten var jo netop at finde en prima vogn til lav pris. Selvfølgelig ikke
nemt.Ingen venter vel andet.

Pas på når man sammenligner priser - er det det samme, også omkring udstyr,
man får.

Hvad er det for et udstyr CC er begyndt at fjerne pga. prisen ? C- L
fjernede deres mislykkede køleprodukt i Royal uden at sænke prisen, er det
det du mener ? Hvis brugtpriserne på C-L er begyndt at falde,
(markedsmæssige årsager ?) er det da noget man skal lægge mærke til - Holder
prisen ved gensalg ? Og samtidig er der måske en chance til at gøre et kup.
Til syvende og sidst må det også være brugsværdien der spiller ind - moren
eller datteren - hvem er mest frodig.

MVH sten
medlem www.cc-club.dk

Fra : Leif Pedersen

Dato : 07-03-02 22:41

Jeg mener da stadig at Mogens Clausen i Lindholm stadig syer og rep. telte
m.m.
Hilsen
Leif