Søges: Erfaringer med Oncable (TDC) Webspe~
Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 26-02-02 21:52

Jeg er beboer i en andelsboligforening, som overvejer at springe på et
"tilbud" fra Oncable, der vil opgraderer vores antenneanlæg til
Webspeed-brug mod at vi betaler 5 kr. pr. lejlighed om måneden og
binder os til Oncable som bredbånds- og kabel-TV leverandør i 5 år.
Pris for oprettelse og månedsbetaling er den samme som alle andre skal
betale iflg. Webspeeds prisliste (*)
Inden da vil jeg gerne høre om erfaringer fra andre Webspeed-kunder -
og evt. også om alternativer.

vh
Lars

(*)
64/64 kbit/s 149,- kr. pr. md.

256/64 kbit/s 199,- kr. pr. md.

512/128 kbit/s 349,- kr. pr. md.

1024/256 kbit/s 549,- kr. pr. md.

2048/512 kbit/s 799,- kr. pr. md.

Oprettelse 695 kr. pr. lejlighed i introduktionsperioden, derefter 995
kr..

(inkluderer ikke alm.tlf. abb)

Fra : Flemming

Dato : 26-02-02 22:05

<lcj@wanadoo.dk> wrote in message
> [...]
> Webspeed-brug mod at vi betaler 5 kr. pr. lejlighed om måneden og
> binder os til Oncable som bredbånds- og kabel-TV leverandør i 5 år.

Desværre var der flertal i vores andelsboligforening for at kaste os i
kløerne på TDC i de næste 5 år.
Men, vi skulle/skal ikke betale de 5 kr./mdr. per. lejlighed, så mon ikke
lige i kan få fjernet den afgift. Noget i skal være opmærksom på er at der
sikkert skal installeres nye kabler, hvilket medfører ny kabelføring til
hver lejlighed. Dette betød i vores tilfælde at antenne/radio/internet stik,
kom til at sidde modsat i stuen af hvor det oprindelige stik er placeret,
hvilket betyder at man skal have en forlængerantenneledning liggende på
tværs af sin stue. (ok ok, den kan lægges langs vægen, men godt ser det sku
da ikke ud)

--
Mvh. Flemming

Fra : TBC

Dato : 27-02-02 01:39

<lcj@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> binder os til Oncable som bredbånds- og kabel-TV leverandør i 5 år.
> Pris for oprettelse og månedsbetaling er den samme som alle andre skal

Min stemme ville så absolut være nej, ingen rabat ved binding i 5 år ???.
Mit nej ville iøvrigt også stamme fra den ringe upload der er på de
konfigurationer der tilbydes og dermed er de eneste man har mulighed for at
få. Jeg ville personligt fortrække andre tilbud med bedre konfigurationer,
eller slet ingen. Dertil kommer at priserne for konfigurationerne (med
untagelse af de 2 mindste) ligger nogenlunde på linje med hvad ADSL koster
med modem hos f.eks Tiscali for hver enkelt privat borger i dette land. - De
to største koster endog 4 kr mere om måneden end ADSL. Og ADSL er oven i
købet ikke en shared forbindelse på samme måde som Kabelmodem skulle være.
Så jeg ville ingenlunde binde mig i 5 år. Webspeed kunne få lov at udvide
deres kundepotientiale også til min andel, men aldrig om jeg ville stemme ja
til binding i 5 år. Ellers skulle der virkeligt være tale om rabat der ville
noget

Jeg regner med at det er frivilligt for hver enkelt beboer, om denne
bagefter at ville oprette webspeed eller ej, ellers har jeg end ikke ord til
at beskrive hvad "tilbudet" ville være i mine øjne

TBC

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-02-02 01:47

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse
> Min stemme ville så absolut være nej, ingen rabat ved binding i 5 år
???.

Oncable har jo en betydelig udgift ved at opgradere foreningens
antenneanlæg

> Så jeg ville ingenlunde binde mig i 5 år.

Det ville jeg nok heller ikke.
Dvs det har jeg på sin vis gjort. I Århus kan man købe sin
Stofa-tilslutning, så jeg har haft en udgift på flere tusinde kroner for
at få lov at modtage kabel. Det kan man jo godt sammenligne med en
binding.

> [...]
ord til
> at beskrive hvad "tilbudet" ville være i mine øjne

Andels og ejerforeninger kan jo godt vedtage noget der binder alle
beboere, men noget som dette ville næppe kunne gennemføres.

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : TBC

Dato : 27-02-02 01:55

> Oncable har jo en betydelig udgift ved at opgradere foreningens
> antenneanlæg

Det har de vel også i alle andre områder hvor folk sidder med en On-Cable
forbindelse, hvor de så ønsker at udvide kundepotentialet for Webspeed ved
at opgradere nettet. - Sandt nok forbliver nettet der deres eget, men 5 år
for at få lov at udvide deres kundepotentiale.....Ouch ! ....Det er
ihvertfald ikke tilbudsgiveren der bliver kneppet.

TBC

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-02-02 01:57

> [...]
On-Cable
> forbindelse, hvor de så ønsker at udvide kundepotentialet for Webspeed

Nu kender vi jo ikke tilbuddets detaljer, men det kunne som du antyder
være en del af en aftale hvor nettet forbliver i andelsforeningens
ejendom.
Vi er forøvrigt off-topic. Webspeed != xdsl

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Karsten Andersen

Dato : 27-02-02 05:42

Wed, 27 Feb 2002 01:57:24 +0100, skrev Martin Højriis Kristensen, på
21 linier, i <3c7c2ee1$0$17212$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, :

>Nu kender vi jo ikke tilbuddets detaljer, men det kunne som du antyder
>være en del af en aftale hvor nettet forbliver i andelsforeningens
>ejendom.
Behøver ikke være således, jeg har set et tilbud fra dem hvor de
skulle overtage nettet mod vi bare skulle betale 30 kr mere om måneden

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : Morten HB

Dato : 27-02-02 03:06

<lcj@wanadoo.dk> wrote in message
<snip>

Hvornår er det lige at Webspeed er blevet dsl-baseret?

/Morten

Fra : Pelle Gøeg

Dato : 27-02-02 19:38

Hej...

Jeg er esenet.dk kunde, som er kommunalt internet udbyder, hvor det er TDC
som har licitationen, og det kan ikke anbefales på nogen punkter... Jo, vi
får muligheden til at snakke meget i telefon, nemlig til Hotline.

Prøv at kikke på ArrowNet.dk de har noget i Ishoej og Nørre Sundby
(arrowhead.dk/ishoej/) tjek deres priser!

A) 256/128 Kbit/s 99,- 5 gange hurtigere
B) 512/256 Kbit/s 159,- 9 gange hurtigere
C) 1024/512 Kbit/s 349,- 18 gange hurtigere
D) 2048/1024 Kbit/s 599,- 36 gange hurtigere
E) 4096/2048 Kbit/s 899,- 73 gange hurtigere
priserne er pr. måned incl. modem leje!

Men lad aldrig TDC komme jeres net nært!

hilsen
Pelle Gøeg

Fra : Jan Henning Larsen

Dato : 27-02-02 21:58

On Wed, 27 Feb 2002 19:37:49 +0100, "Pelle Gøeg"
<no@man.has.been.here> wrote:

>Men lad aldrig TDC komme jeres net nært!

Heller ikke Stofa.

>hilsen
>Pelle Gøeg

"Du kan ikke ændre fortiden, men du kan ødelægge nutiden
ved at bekymre dig om fremtiden."

Venlig Hilsen
Jan Henning Larsen

Fra : Jens

Dato : 27-02-02 21:50

> [...]
> Webspeed-brug mod at vi betaler 5 kr. pr. lejlighed om måneden og
> binder os til Oncable som bredbånds- og kabel-TV leverandør i 5 år.

At binde sig i 5 år er noget af det tåbeligste man kan gøre. I Internet tid
er det >rigtig< lang tid. Mit råd er: max 2 år binding! Men hvorfor ikke
lave det selv ?

> Pris for oprettelse og månedsbetaling er den samme som alle andre skal
> betale iflg. Webspeeds prisliste (*)
> Inden da vil jeg gerne høre om erfaringer fra andre Webspeed-kunder -
> og evt. også om alternativer.

Vi etablerer selv Internet i vores antenneforening. Det kommer til at koste
kr. 999,- i oprettelse og kr. 199,- pr. måned. Ingen hastighedsbegrænsning
á la 512/128 osv. men fuld skrald hvis serveren i den anden ende kan klare
det.

Jeg vil anbefale jer at kontakte et rådgivende ingeniørfirma. De kan hjælpe
jer til at vælge den suverænt bedste løsning. Pengene er givet rigtigt godt
ud. Jeg kan anbefale Carl Bro (http://www.carlbro.com)

Jens