Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
"Støv" på scanneren
Fra : Kåre Andersen

Dato : 26-02-02 21:37

Har fornylig fået en scanner af en i min familie, det drejer sig om en lidt
ældre model, HP Scanjet 4100 C.... en lækker scanner, men problemet er at
når jeg
scanner billeder ind er der "støv" på dem (ved ikke hvordan jeg ellers skal
forklare det) selvom jeg har rengjort pladen
helt! Hvad kan det skyldes? Er der støv steder udover selve overfladen man
ligger billederne, hvis ja hvordan får jeg det væk?

MVH

Kåre Andersen

Fra : Dr Krank

Dato : 26-02-02 22:07

"Kåre Andersen" <kja@e-privat.dk> skrev i en meddelelse

> helt! Hvad kan det skyldes? Er der støv steder udover selve overfladen man
> ligger billederne, hvis ja hvordan får jeg det væk?
>
> MVH
>
> Kåre Andersen

Støv andre steder kan fjernes se link: http://www.auh.dk/psh/afd/afdr/dk/

Dette er sikkert dit problem - eller ?

Krank

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 27-02-02 00:30

Dr Krank wrote:

> Støv andre steder kan fjernes se link:
> http://www.auh.dk/psh/afd/afdr/dk/
>
> Dette er sikkert dit problem - eller ?
>
> Krank

Troll-alert

FUT: news.dk.admin.netikette

Fra : Jørgen Angel

Dato : 27-02-02 00:36

Dr Krank <knoldihovedet@mail.dk> wrote:

> Støv andre steder kan fjernes se link: http://www.auh.dk/psh/afd/afdr/dk/

Det var sgu morsomt. Jeg troede jeg skulle få et par gode tip om støv
andre steder i scanneren end på selve glaspladen på scanneren, men ....
Først bagefter så jeg dit navn og mailadresse.

Fra : Kim Jeppesen

Dato : 26-02-02 22:32

Hej Kåre

Der er formentlig støv på billederne. Tør dem over med et blødt klæde -
fjern ved samme lejlighed diverse fedtpletter i form af fingeraftryk. Er det
negativer/dias du scanner er det bedre at fjerne pletterne digitalt, da du
eller vil få ridset dine negativer.

Mvh

Kim

Fra : emj

Dato : 26-02-02 23:35

Kåre Andersen skrev i <PbTe8.265$2W5.250103922@news.orangenet.dk>:

>Er der støv steder udover selve overfladen man
>ligger billederne, hvis ja hvordan får jeg det væk?

Der kan sagtens være støv på billedet.
Der kan også sagtens være støv på bagsiden af skannerglasset, men den
er ret let at skille ad, så man kan få rent glas på begge sider.
Hilsen emj
--
www.enterpol.dk/foto/
Bliv medlem af www.enterpol.dk/

Fra : Kåre Andersen

Dato : 26-02-02 23:51

Har nu fundet ud af at det er fordi at der er støv på undersiden af
glasset... problemet er bare, at det ikke ser så let ud at skille den ad så
jeg kan få støvet væk på undersiden af glasset.. Nogen
forslag/fremgangsmåder?

MVH

Kåre

Fra : emj

Dato : 27-02-02 07:25

Kåre Andersen skrev i <5aVe8.292$KY7.258664493@news.orangenet.dk>:

> [...]
>glasset... problemet er bare, at det ikke ser så let ud at skille den ad så
>jeg kan få støvet væk på undersiden af glasset.. Nogen

Jeg har en HP flatbetscanner 5200 C. Når jeg løfter scannerlåget er
der 2 skruer, som jeg fjerner. Jeg kan let løfte låget af og rense
glasset på bagsiden.
Hilsen emj

Fra : Kåre Andersen

Dato : 27-02-02 00:53

Har selv løst problemet.... har købt en HP 4470c, så kan jeg også få opfyldt
min fars drøm om at kunne scanne negativer ind

Farligt at kunne sit kreditkortnummer i hovedet

MVH

Kåre

Fra : René Sørensen

Dato : 27-02-02 22:57

Det er sku en handlekraftig fætter vi har her i gruppen....

26/2 23.51 Kan ikke åbne lortet...
27/2 00.52 Har købt en ny....

1 time og 1 min senere har han 'løst' problemet selv - og så midt om natten
!

Vh
René