Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
ACDSee-problem : Thumbnails vises ikke
Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 26-02-02 21:10

Jeg har et problem med ACDSee ver. 4.0 : Når jeg browser en mappe får jeg
ikke vist thumbnails af filerne, uanset om det er jpg-, tif.- eller
psp-format. Jeg får vist alle filer med dertil hørende data (filnavn,
filtype m.m.) men som sagt ingen thumbnails - kun et symbol for den
pågældende filtype.

Nogen der har nogle ideer til hvad der er galt?

Mvh Mads

Fra : Pia

Dato : 26-02-02 22:33

> Nogen der har nogle ideer til hvad der er galt?

Der er nogen ikoner oppe i toppen som symboliserer hvordan programmet skal
vise filerne, du har sikkert fået trykket på den der betyder tekstvisning.
Jeg kan desværre ikke dirigere dig yderligere, da jeg selv har fjernet
ACDSee, det crashede hele tiden for mig. Men det ligner nogen små farvede
firkanter i forskellige kombinationer.

:Pia

Fra : Peter

Dato : 26-02-02 22:44

Tryk på F8 (i vers. 3.1b)

Mvh., Peter

Fra : Ally

Dato : 26-02-02 22:56

> Der er nogen ikoner oppe i toppen som symboliserer hvordan programmet skal
> vise filerne, du har sikkert fået trykket på den der betyder tekstvisning.

Kan det ikke også være komprimeringen af thumbnails, der er problemet? Jeg
havde i hvertfald problemet med version 3.et-eller-andet, hvor den startede
med at vise nogle få thumbnails, men pludselig forsvandt alle. I hjælpefilen
står der, at man så skal sætte thumbnails kompression til high, og det
virkede for mig, undtagen i de mapper, hvor der var monster-mange billeder
Om det samme problem eksisterer i 4.0 ved jeg til gengæld ikke.

De venligste hilsener

Ally
--
ICQ#: 15 88 35 47
E-mail: quincy_md@hotmail.com

Fra : Christian Vandsø

Dato : 27-02-02 09:54

On Tue, 26 Feb 2002 22:33:01 +0100, "Pia" <@> wrote:

>Jeg kan desværre ikke dirigere dig yderligere, da jeg selv har fjernet
>ACDSee, det crashede hele tiden for mig.

Ligeledes crashede v. 4.01 for mig hele tiden - selv med deres nye
servicepack. Så vidt jeg har kunnet finde ud af på news er det et
problem med XP og acdsee 4.

/Christian

Fra : lorentsen

Dato : 27-02-02 00:11

> Nogen der har nogle ideer til hvad der er galt?

Prøv at gå ind i "Tools" derefter i "File Associations" se om ACDSee har et
flueben ved de filtyper du vil se..
(ver. 3,1)

Med venlig hilsen Jørgen
------------------------------------
www.lorentsen.dk www.fotostrip.dk

Fra : SE

Dato : 27-02-02 03:06

> [...]
>pågældende filtype.
>
>Nogen der har nogle ideer til hvad der er galt?

Har du prøvet: tools/database/rebuild thumbnails

Fra : Niels Sloth

Dato : 27-02-02 08:38

Jeg har præcis samme problem, det hjælper hverken at trykke F8,
Rebuild thumbnails. eller at installere ver. 4. af ACDC (jeg bruger
ver. 3).

Jeg har en fornemmelse af at der er et maksimum for hvor mange
billeder der kan ligge i en mappe, problemet opstår i de mapper hvor
jeg har flere hundrede billeder.

Sig endelig til hvis du finder en løsning.

Niels

Fra : Niels Sloth

Dato : 27-02-02 08:54

Jeg har lige en tilføjelse:
Jeg har lige fundet ud af at man kan snyde programmet, ved at omdøbe
det katalog billederne ligger i, så bliver de indekseret igen forfra,
og det betyder at alle thumbnails kan ses (det virkede i hvert fald et
par gange her, i kataloger med 6-700 billeder).

Niels

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 27-02-02 09:26

"Niels Sloth" <sloth@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har en fornemmelse af at der er et maksimum for hvor mange
> billeder der kan ligge i en mappe, problemet opstår i de mapper hvor
> jeg har flere hundrede billeder.

Det har ingen betydning, for jeg har en del mapper hvor der ligger langt
over 2000 billeder i hvert, og de vises ganske fint, og spørge man på
acdsee´s hjemme side er der heller ingen begrænsninger på.

Med venlig hilsen
Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk
http://www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97

Fra : Niels Sloth

Dato : 27-02-02 11:41

Ved du så hvad det kan skyldes? Og frem for alt, hvordan man kan komme
til at se de der thumbnails?

Niels

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 28-02-02 09:22

> Ved du så hvad det kan skyldes? Og frem for alt, hvordan man kan komme
> til at se de der thumbnails?

Hent version 3.1 det er faktisk også den bedste af dem alle.
Har haft den lige siden den udkom fordi jeg ikke ville bruge kassen på at
opgradere, og den har aldrig svigtet mig. Kan læse at ver 4x er gået ned for
mange..

Fra : Niels Sloth

Dato : 28-02-02 16:16

Det er den version jeg bruger, og hvor jeg har problemet.

Niels

On Thu, 28 Feb 2002 09:21:36 +0100, "Tholo - www.tholofoto.dk"

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 28-02-02 17:21

> Det er den version jeg bruger, og hvor jeg har problemet.

Spørger sikkert dumt nu, men du har prøvet at genindstallere
programmet...???

Fra : Niels Sloth

Dato : 01-03-02 06:46

Ja, jeg prøvede også version 4.

Niels

On Thu, 28 Feb 2002 17:21:17 +0100, "Tholo - www.tholofoto.dk"

Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 03-03-02 22:30

[[Klippe-klippe en hel masse gode råd, som desværre ikke virkede]]

Takker pænt for jeres mange inputs, men der var desværre ikke nogle af dem
der virkede ...og for at gøre ondt værre : nu kan min Paintshop ikke
længere browse i TIFF-billeder

Nogen andre der har nogle forslag til en løsning på mit ACDSee-problem?

Mvh Mads

Fra : SE

Dato : 27-02-02 11:46

> [...]
>
>Jeg har en fornemmelse af at der er et maksimum for hvor mange
>billeder der kan ligge i en mappe, problemet opstår i de mapper hvor

Jeg har en en af mine mapper 75000. Du har så nok og forsøgt med
tools/database/maintenance ?

....eller forsøg at ændre størrelsen på thumbnails.

/ Søren

Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 25-03-02 19:37

"SE" <x@x.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har en en af mine mapper 75000. Du har så nok og forsøgt med
> tools/database/maintenance ?

Hm...der var ikke rigtigt nogle af jeres råd der hjalp på problemet, så jeg
endte med at slå mig til tåls med det (med kulsorte røgskyer over hovedet af
raseri...nu havde jeg sq endelig taget mig sammen og _betalt_ for et stykke
software...og så virkede skidtet ikke....), og nu viser det sig så, at hele
problemet bunder i en langsom computer : hvis bare jeg har tålmodighed til
at vente til den har tygget sig igennem TIFF-billederne bliver alle
billederne vist.

Nu er problemet så bare, hvordan jeg skal få råd til en ny computer. Der
står i forvejen en Canon D1 og en bærbar på ønskesedlen....og SU på
"lønsedlen" de næste tre år......

Mvh Mads

Fra : Per Madsen

Dato : 25-03-02 21:48

Har du overvejet at lave nogle undermapper. Jeg har personligt erfaring for,
at programmet nemt klarer 25-30000 billeder i en mappe.

Hilsen,
Per