Er en HUB tilstrækkelig?
Fra : Andrew

Dato : 26-02-02 19:49

Hej

Ganske kort:

Jeg skal dele mit TDC kabelinternet (Webspeed) til 3 computere. Er det
tilstrækkeligt med en HUB eller skal der en switch til?

Kan computerne se hinanden med en HUB?

Mvh Anders

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 26-02-02 20:24

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> wrote in

> Hej
>
> Ganske kort:
>
> Jeg skal dele mit TDC kabelinternet (Webspeed) til 3 computere. Er det
> tilstrækkeligt med en HUB eller skal der en switch til?

Tilstrækkeligt med en hub.

> Kan computerne se hinanden med en HUB?

De kan kommunikere, ja.

--

Mvh. Simon Pedersen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 26-02-02 21:41

http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=inetshare

http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=switchhub

> Kan computerne se hinanden med en HUB?

Ja.

Og så er "hub" ikke en forkortelse, så det skal ikke skrives med
stort.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Martin Singh

Dato : 27-02-02 23:51

Ja en hub er tilstrækkelig, men bedst er det nok med en switch, altså hvis
der f.eks. skal spilles i netværk eller overføres store datamængder mellem
pc-erne.
Du sparer ikke særlig meget på at vælge en hub, så en 10/100 Switch 4-ports
er jo tilstrækkeligt, men en 5-8ports er værd at foretrække

> [...]
>
> -A
> --
> Heroes: Vint Cerf & Bob Kahn, Leonard Kleinrock, Robert Metcalfe, Jon
Postel