adsl, switchproblem?
Fra : Jan Kristensen

Dato : 26-02-02 19:45

Nybegynderproblem ?
Jeg har i dag instaleret TDC adsl (512/128 med to dynamiske adresser). I
forvejen havde jeg lille hjemmenetværk med 3 pc over en switch.
Når jeg sætter ADSL-moden direkte til netkort i pcén kører det fint. Men når
jeg sætter ADSL-moden i switchen sker der ikke noget uanset om jeg kobler 1
eller 3 pc til switchen. Er det et konfigurationsproblem eller skal jeg købe
en anden switch ?

Hilsen Jan

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-02-02 19:50

"Jan Kristensen" <jankr1@dadlnet.dk> wrote in message

> [...]
1
> eller 3 pc til switchen. Er det et konfigurationsproblem eller skal jeg

Du skal se om der er link i enten modemmet, eller i switchen. Hvis der ikke
er link, er fortrådningen i kablet ikke korrekt...

Sæt blot kablet i switchens Uplink port. Husk at tage højde for at den
sikkert er en delt port. (tjek at der ikke sidder noget i den delte port,
ofte den første eller sidste port) Ellers brug et krydset netværkskabel...

Desuden skal du have 4 dynamiske IP adresser, for at få alle computere på
nettet.