HJÆLP til Abit BH&
Fra : Zwam

Dato : 26-02-02 18:14

Hey!

Jeg har på det sidste haft nogen problemer med mit gamle Abit BH6 bundkort.
Problemet ligger i af den kommer med en fejl meddelse når jeg starter den
"CPU is unworkable or has been changed. Please recheck - CPU SOFT MENU
(linje skirft) Press F1 to continue og Del to setup".

Jeg går selvfølgelig ind i Menu'en , for at se om der er noget galt, men det
er der tilsyneladende ikke (Den har været overclocket et par måneder). Så
jeg går bare ud igen og vælger at trykke F1 i stedet. Den har heller ingen
problemer med at starte op når jeg trykker F1, men det er bare pisse
irreterende. Desuden vil jeg gerne have den clocket igen.

Jeg har prøvet at skifte batteriet på den, for at se om det var det der var
ved at gå død. Men det virker heller ikke!

Jeg er rimelig meget åben for alle forslag. Så hvis i har nogen ideer må i
meget gerne skrive.

Det er iøvrigt en Celeron 333 der sidder i.

David

Fra : Jens Carsten Hansen

Dato : 27-02-02 09:55

Har du checket at det ikke er en dum lille bit i din ram der driller?

Har du prøvet at opdatere bios? (gør det med en ramstang i, som du _ved_
er fejlfri, og ikke mens den er overclocket)

Fra : Zwam

Dato : 27-02-02 19:33

Tak for hjælpen!

David

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 27-02-02 18:36

Zwam wrote:

> [...]
> meget gerne skrive.
>
> Det er iøvrigt en Celeron 333 der sidder i.

Du skal ind i bios, i "CPU Soft Menu II" og slå "Speed Error Hold" fra.
Så kører den igen.

   Venlig hilsen
      Henrik

Fra : Zwam

Dato : 27-02-02 19:32

Sejt... det virker! 1.000 tak for hjælpen

David