HTX Fysik A
Fra : Jesper vels

Dato : 26-02-02 16:06

Hej

Der skulle vel ikke være nogle htx'er der ligger inde med fysik A
eksamensættet fra 2001? Gerne det fra om sommeren også syge eksamen?

hvis ja er det noget der kan scannes ind og sendes til mig?

/Jesper Vels

Fra : Jeppe Stig Nielsen

Dato : 26-02-02 17:03

Jesper vels wrote:

> [...]
> eksamensættet fra 2001? Gerne det fra om sommeren også syge eksamen?
>
> hvis ja er det noget der kan scannes ind og sendes til mig?

Du skal vel ikke bruge det til at snyde med?

Nå, man kan finde visse eksamenssæt på uvm.dk. Det ser dog ikke ud til
at det sæt du efterspørger, er der.

Men du kan finde studentereksamenssættet til fysik A-niveau, se:

http://www.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2001/2001-7-1fy.pdf
http://www.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/
http://www.uvm.dk/gymnasie/erhverv/eksamen/eksamensopgaver/opgaver.html

hypothesis)" --- Laplace (1749-1827)

Fra : Uffe Holst

Dato : 26-02-02 23:08

In an article of 26 Feb 2002 Jeppe Stig Nielsen wrote:

> Du skal vel ikke bruge det til at snyde med?

Hvordan kan man snyde med det? Så skal man da vel have løsningen også, og
det var jo ikke ligefrem det, der blev efterspurgt.

--
Uffe Holst

Fra : ses

Dato : 02-03-02 11:19

Joh det kunne man faktisk godt, hvis man skulle til en terminsprøve, og så
regne opgaverne først. På den måde ville man få et forspring.
Spørgsmålet er bare om det virker, fordi lærerne plejer altid at ændre
noget i opgave sættene.
Venlig hilsen
BS
Uffe Holst <uhc@post6.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:R2.L2.II2KMO1uvObzRZd.NR@post6.tele.dk...

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 02-03-02 12:00

"ses" <nogen@microsoft> skrev i en meddelelse
> [...]
> regne opgaverne først. På den måde ville man få et forspring.
> Spørgsmålet er bare om det virker, fordi lærerne plejer altid at ændre

Nu går jeg selv i klasse med Jesper Vels og grunden var da selvfølgelig at
vi ville have opgaven før terminsprøven; det er sgu svært at finde en
brugbar undskyldning for at vi ønskede netop den, ik´? :) Jeg kan så oplyse
at den ikke var ændret!

Fra : Henning Makholm

Dato : 04-03-02 13:53

Scripsit "Brian Axelgaard" <axelgaard@mail1.stofanet.dk>

> Nu går jeg selv i klasse med Jesper Vels og grunden var da selvfølgelig at
> vi ville have opgaven før terminsprøven; det er sgu svært at finde en
> brugbar undskyldning for at vi ønskede netop den, ik´? :)

Det er da dumt! Så får man jo ikke noget udbytte af prøven.

--
Henning Makholm "Khanivore is climbing out of its life-support pod."

Fra : Jeppe Stig Nielsen

Dato : 05-03-02 17:29

Henning Makholm wrote:

> Scripsit "Brian Axelgaard" <axelgaard@mail1.stofanet.dk>

> Det er da dumt! Så får man jo ikke noget udbytte af prøven.

Netop.

For at give en realistisk (eksamenslignende) prøve er det almindeligt
at tage ét af de tidligere stillede sæt (evt. opgaver udvalgt fra
forskellige tidligere eksamenssæt). I den udstrækning eleverne gennem-
skuer dette og begynder at medbringe færdige besvarelser af alle tid-
ligere stillede opgaver, får vi (lærere og elever) et problem.
Så må den enkelte lærer vil forfatte sit eget sæt så godt han kan (så
vil vi s'gu da også have løn for det).

hypothesis)" --- Laplace (1749-1827)

Fra : Henning Makholm

Dato : 05-03-02 17:48

Scripsit Jeppe Stig Nielsen <mail@jeppesn.dk>

> [...]

> skuer dette og begynder at medbringe færdige besvarelser af alle tid-
> ligere stillede opgaver, får vi (lærere og elever) et problem.

Eleverne får et problem, men det er vel deres eget. Jeg kan ikke se
at lærerne har et problem - med mindre terminsprøven bruges til
bedømmelser der ender på eksamensbeviserne?

--
Henning Makholm "I paid off ALL my debts and bought a much-needed new car."

Fra : Jeppe Stig Nielsen

Dato : 05-03-02 18:43

Henning Makholm wrote:

> Eleverne får et problem, men det er vel deres eget. Jeg kan ikke se
> at lærerne har et problem - med mindre terminsprøven bruges til
> bedømmelser der ender på eksamensbeviserne?

Mon ikke lærerne skeler til terminsprøveresultatet når de skriver
årskarakterer (der tæller med i den endelige karakterkvotient)? Men
hvis terminsprøven (i lighed med det sædvanlige skriftlige arbejde)
bliver præget af afskrift etc., må lærerne jo tage højde herfor i
deres vurderinger.

hypothesis)" --- Laplace (1749-1827)