300 meters trådløst netværk???
Fra : Astrup

Dato : 25-02-02 09:40

Jeg bor 200-300 meter fra min fars ejendom hvor der er en 2 mb/bit til
forbindelse på et lokalt netværk. Så synes vi det er dumt at betale 400 kr
om måneden for en skide 256/128 forbindelse. Når den 2 mb langt fra bliver
overbelastet. Har tænkt på at trække en ledning men det er pænt svært når
den skal over nogle veje! :) Og en normalt Access Point kan ikke række så
langt! Er der nogle der har hørt eller ved hvad man kan gøre???

Håber der er!!! :) Ses hygge Aske

Fra : Jens

Dato : 27-02-02 00:28

"Astrup" <mr_bean007@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den skal over nogle veje! :) Og en normalt Access Point kan ikke række så
> langt! Er der nogle der har hørt eller ved hvad man kan gøre???

Retningsbestemte antenner, så burde de vel nok kunne nå så langt.......

Jens

Fra : Benny Badebold

Dato : 22-05-02 18:03

On Mon, 25 Feb 2002 09:40:02 +0100, "Astrup" <mr_bean007@ofir.dk>
wrote:

> [...]
>den skal over nogle veje! :) Og en normalt Access Point kan ikke række så
>langt! Er der nogle der har hørt eller ved hvad man kan gøre???

Hej Aske.

Prøv engang at kikke på www.intercitynet.dk
De sælger trådløst internet. Her kan du se hvordan de har strækket en
løsning sammen.

Mvh Torben

Fra : Per Bengtson

Dato : 07-06-02 23:09

Hej Aske

Du kan sagtens finde udstyr som kan række 200-300 meter, det du skal søge
efter er en trådløs Brigde, man kan også i nogen tilfælde nøjes med at
anvende et net kort med en udendørs antenne. Men som altid med trådløst
forbindelser skal der være fri sigt mellem de to punkter.

Jeg arbejder meget med trådløse link til industrien, og kan nemt projektere
en link over 4-5 km med en båndbredde på 5 Mb/s, dog er det dyrere udstyr
end du sikkert vil anvende.

Mvh Per Bengtson